Gå til innhold

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Darksiders var kjærlighet ved første blikk for min del, når jeg så coveret og når det skled inn i xboxen min var det noe stort på gang. At ikke flere har vært borti det fatter jeg ikke, det er genialt uten like.

Du bikket meg over på ME eventyret, så tror eg skal få testet dette så kjappt muligheten ligger der tongue.gif

Bad Company 2 ja, blir fantastisk å få slengte det i boksen. Online delen står selvfølgelig i fokus, enspiller delen er bare en bonus for min del.

Og ja, eg syns BC2 gruser MW2 på flere plan. Rett og slett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå er det vell den gang slik att de som kjøper Bad Company 2 kjøper dette for multiplayer delen sin skyld og ikke singleplayer delen så hvorfor ign trekker ned på dette er vell for att deres reviewer har en kjærlighet for single player delen.

For min del blir det ikke noe innkjøp av spillet da det er flere andre titler som står høyere opp på lista og dessuten har jeg mange av samme sjanger som Bad Company befinner seg i.

Lenke til kommentar

Har DSene gyroskop? Eller er det kameraet som blir brukt?

Er kameraet, glemte å linke kilde.. her it is smile.gifhttp://kotaku.com/54...endo-dsi-camera

Nå er det vell den gang slik att de som kjøper Bad Company 2 kjøper dette for multiplayer delen sin skyld og ikke singleplayer delen så hvorfor ign trekker ned på dette er vell for att deres reviewer har en kjærlighet for single player delen.

For min del blir det ikke noe innkjøp av spillet da det er flere andre titler som står høyere opp på lista og dessuten har jeg mange av samme sjanger som Bad Company befinner seg i.

Sålenge det ikke er et rent multiplayer spill så må en jo trekke ned om singleplayer biten ikke leverer bra nok. Jeg gleder meg veldig til singleplayer biten, er ikke alle som bryr seg multiplayer...

EDIT: Når det er sakt så ser vi jo en klar trend at multiplayer får mer og mer fokus i fps spill. Kan det ha noe med at fps markedet begynner å bli mettet? Altså det er begrenset hvor mange forskjellige vinklinger og historier et fps spill kan ha...er det ikke?

Bare på kort tid nå så har vi jo Modern Warefare 2, Aliens vs Predator og det kommende Bad Company 2 som har "mindre" fokus på singleplayer biten og mye fokus på multiplayer. Det virker som det er en trend med korte singleplayer opplevelser og mye fokus på multiplayer.

Fks når var sist gang du spilte et revolusjonerendes og unikt fps spill? Jeg kan ikke huske noen...

EDIT 2 : Og noe ligger vel i ordet...FPS, first person shooter. Samtlige spill er like, løpe rundt og skyte å drepe alt du ser. Hva med å ta sjangeren til neste steg? Er vi konsoll spillere så enkle at det eneste vi er i stand til er å løpe rundt som hodeløse høner å skyte å drepe ting? Altså godt mulig jeg er blitt sterkt påvirket etter å ha spillt det legendariske Heavy Rain. Men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting....jeg bare synes vi som gamere har gravd oss ned og nå er det på tide å komme oss ut og oppleve noe nytt.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Fks når var sist gang du spilte et revolusjonerendes og unikt fps spill? Jeg kan ikke huske noen...

Borderlands og Bioshock? Jeg ser dog hvor du vil hen. Jeg spilte gjennom Half-life 2 i fjor, og hadde det ikke vært for grafikken så kunne spillet like godt ha vært gitt ut i 2009.

Brink ser for øvrig lovende ut. Kontrollsystemet ser interessant ut, så jeg håper at Splash Damage lykkes med konseptet deres.

Lenke til kommentar

Borderlands og Bioshock? Jeg ser dog hvor du vil hen. Jeg spilte gjennom Half-life 2 i fjor, og hadde det ikke vært for grafikken så kunne spillet like godt ha vært gitt ut i 2009.

Brink ser for øvrig lovende ut. Kontrollsystemet ser interessant ut, så jeg håper at Splash Damage lykkes med konseptet deres.

Borderlands er litt unikt da det er vel det eneste fps spillet med rpg elementer i seg, men kjernen i spillet er fortsatt løpe rundt å skyte ting.

Enig at Brink ser lovende ut, vi får krysse fingrene :)

Portal er vel et spill som skiller seg positivt ut også når jeg tenker over det....

Lenke til kommentar

Borderlands er litt unikt da det er vel det eneste fps spillet med rpg elementer i seg, men kjernen i spillet er fortsatt løpe rundt å skyte ting.

Enig at Brink ser lovende ut, vi får krysse fingrene :)

Portal er vel et spill som skiller seg positivt ut også når jeg tenker over det....

Borderlands er nok ikke det eneste, system shock bl.a ;)

Lenke til kommentar

Vel, alle spill innebærer at man påvirker en virtuell verden. Det betyr ikke at alle spill i hele verden ikke er originale.

Ja men en påvirker en virtuell verden med å drepe, det er somregel kun å slå ihjel noe eller skyte noe. Eneste er setting og ny grafikk som forandrer seg, men kjernen i fps spillene er fortsatt å bevege seg fra A til B og drepe alt påveien, mer eller mindre.

Portal og Mirrors Edge er to spill som er unike, Mirrors Edge solgte ikke så utrolig men det er et spill hvor fokuset ikke er på å løpe rundt med et våpen å drepe. Men å hoppe rundt på hustak i mange hundre meters høyde....det er et unikt fps spill.

I mine øyne da...

Skal sies at det er først og fremst konsoller jeg tenker på nå..

Enig at Brink ser lovende ut, vi får krysse fingrene smile.gif

Borderlands er nok ikke det eneste, system shock bl.a wink.gif

Se det ja, det spillet har jeg faktisk ikke spilt. Begynner å bli endel år det nå... :)

Lenke til kommentar

Vel, nå heter jo faktisk sjangeren du snakker om First Person Shooter (FPS) så det er vel egentlig ikke så rart. Jeg er helt enig med deg i at det finnes for få spill som skiller seg ut innenfor sjangeren, men jeg synes det blir utrolig rart å synes det er for mange skytespill i en skytespill-sjanger.

Lenke til kommentar

Vel, nå heter jo faktisk sjangeren du snakker om First Person Shooter (FPS) så det er vel egentlig ikke så rart. Jeg er helt enig med deg i at det finnes for få spill som skiller seg ut innenfor sjangeren, men jeg synes det blir utrolig rart å synes det er for mange skytespill i en skytespill-sjanger.

Jepp, derfor jeg bla skrev dette litt lenger opp på siden :

"Og noe ligger vel i ordet...FPS, first person shooter. Samtlige spill er like, løpe rundt og skyte å drepe alt du ser. Hva med å ta sjangeren til neste steg? Er vi konsoll spillere så enkle at det eneste vi er i stand til er å løpe rundt som hodeløse høner å skyte å drepe ting? Altså godt mulig jeg er blitt sterkt påvirket etter å ha spillt det legendariske Heavy Rain. Men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting....jeg bare synes vi som gamere har gravd oss ned og nå er det på tide å komme oss ut og oppleve noe nytt."

Kansje vi burde få nye sjangere som FPA (first person adventure), FPG (first person game). Vi som konsoll spillere er vel interisert i muligheten for et first person spill hvor det faktisk er mer til spillet en å plukke opp et våpen drepe 30 fiender klikke på noen knapper for å åpne en dør som leder videre til neste gruppe som vi skal drepe?

Simpliserer det veldig nå men om vi skreller vekk alt vekk rundt spillene så er det dette vi sitter igjen med.

Om vi skal se litt på Heavy Rain som for min del ga meg en tanke vekker om at det faktisk ikke er et eneste spill for "voksne" til PS3. Hva med et spill med såpass modent innhold men i first person modus?

Det var bare et eksempel, men bruk fantasien...tenk på hvor mye rare sære spill som er ute til pc. Spill som Myst, Amnesia: The Dark Descent , Penumbra bare for å trigge fantasien deres litt....

Godt mulig bare jeg som begynner å bli gammel og begynner å bli lei av å drepe i omtrent samtlige spill til konsollene mine.

Se det ja, det spillet har jeg faktisk ikke spilt. Begynner å bli endel år det nå... smile.gif

Da foreslår jeg at du setter deg ned med SS2 biggrin.gif Classic!

Værste er at jeg har det orginalt i eske liggendes en plass her slik... :)

Lenke til kommentar

Portal og Mirrors Edge er to spill som er unike, Mirrors Edge solgte ikke så utrolig men det er et spill hvor fokuset ikke er på å løpe rundt med et våpen å drepe. Men å hoppe rundt på hustak i mange hundre meters høyde....det er et unikt fps spill.

Kan disse spillene egentlig defineres som FPS-spill? Jeg kan gå med på Portal siden man teknisk sett bruker et våpen. Mirror's Edge heller imidlertid mer over i platform og action/adventure-sjangerene.

Jeg er litt enig med Lakus her. FPS-spill er i bunn og grunn skytespill. Tar man bort skytingen vil de ikke lenger være FPS-spill. Når det er sagt så er jeg enig i at sjangeren kunne trengt en vitamininnsprøytning.

Ja men en påvirker en virtuell verden med å drepe, det er somregel kun å slå ihjel noe eller skyte noe. Eneste er setting og ny grafikk som forandrer seg, men kjernen i fps spillene er fortsatt å bevege seg fra A til B og drepe alt påveien, mer eller mindre.

Du har et godt poeng, men dette gjelder for stort sett alle de store spillsjangerne. Vold er den største krykken til dagens TV-spill. Bare se på Mario. Han er en hensynsløs massemorder.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Du har et godt poeng, men dette gjelder for stort sett alle de store spillsjangerne. Vold er den største krykken til dagens TV-spill. Bare se på Mario. Han er en hensynsløs massemorder.

Haha, råeste jeg har lest på lenge! Nå lo jeg godt her Leflus!! Ja Mario er en hensynløs massemorder :) :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...