Gå til innhold

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Men da er spørsmålet til deg, lar du deg skippe spill pga det selger dårligt?

Jeg kan ikke basere meg på salgstall da går min gamingverden under jeg skulle bare hatt MW2 CODMW4 og en haug med Wii spill som we sing it, Wii Music som outsells MW2 osv osv osv.....

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillsalg har ingen innflytelse på om jeg velger å kjøpe/ikke kjøpe ett produkt. Hadde det vært ett kriterium så hadde jeg ikke hatt Uncharted serien, Killzone2, Forza serien, Tales of Vesperia osv osv i spillsamligna. Noen spill vet jeg på forhånd att jeg kommer til å like så trenger ikke en demo eller lignende for å vurdere om det blir kjøpt inn eller ei men når det gjelder Heavy Rain så vet jeg ikke om dette er noe eller ikke. Har aldri spilt Fahrenheit men det jeg har sett av Heavy Rain virker lovende.

Lenke til kommentar

heavy rain blir sikkert en spesiell opplevelse og historien er sikkert bra. Men det er mange spill som får bra karakterer, som kanskje får for høye karakterer pga enkelte faktorer som begeistrer anmelderne.. (grafikken i killzone 2 f.eks).

Jeg kommer nok til å kjøpe det etterhvert når det koste 200 kroner, og det blir nok en annerldes opplevelse. Men om den fortjener karakteren 9 er jeg i tvil på. Magefølelsen sier at spillet får litt for gode anmeldelser pga at det er annerledes og hypet. Tror uansett ikke gamereactor hadde hatt baller til å slakte spillet, uansett.

Venter på gameranmeldelsen jeg B)

Uansett, sier jo til og med gamereactor at det mer er som en interaktiv film enn film.. Da lurer jeg på? er det ingen vanskelighetsgrader?

Lenke til kommentar

Syntes det er vanskelig å bedømme anmeldelser når det bare blir gitt en karakter fra 1-10 og grunnen til att jeg sier det er att man på en måtte ikke får innblikk i hva anmeldern syntes er bra eller dårlig med ett produkt men til syvende sist så er det deg selv som er den ultimate anmeldern, hva du gir spillet er mest riktig med kun for deg selvfølgelig siden det baserer seg ned til egne preferanser.

Så på en måte så savner jeg da karakterene var mere delt opp enn hva de er idag.

Lenke til kommentar

Er det så forbanna viktig da, jeg mener det er ett tall mellom 1-10. Fokuset må vell heller være att du liker spillet så får du heller gi blanke pokker i hva andre mener om spillet. Dette gjelder både Sony tittler og MS tittler. Fatter ikke att det går ann å starte WW III basert på ett tall fra 1-10.

Innlegget er ikke ment til å hakke på noen men bare en generell oppfatning på mitt syn på diskusjonen mellom noen andre forumbrukere og jeg beklager hvis noen av dere føler dere støtet av overnevnte kraftsalve.

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar

angående anmeldelser, jeg har i grunn gitt opp på akkurart det punktet, er i grunn veldig få som virkelig er gode til å anmelde spill, og selvom en anmeldelse vil alltid være subjektiv, så er jo det en grunn til hvorfor folk driver å lese anmeldelser av journalister, framfor innlegg av random folk? :p

Jeg tar Dante's inferno som et godt eksempel, nettsida som ga spillet veldig høy karakter, begrunnelsene var der, men ble litt sånn "jeg elsker appelsinen, for dens form, farge og smak". ingen nyttig forklaring der, syntes jeg.

En nettside som ga DI middelmådig karakter, brukte 3 paragrafer på å forklare hvordan pupper har blitt brukt feil i spill, og veldig feil "vist" i dette spillet.

Noe som selvsagt er jo morsomt å lese, men anmelderen nevnte såvidt konseptet og historien.

Og beskrev combat systemet med et ord.

Gamer.no og Giantbomb er de 2 sidene jeg syns forklarer sin mening på en slik måte at jeg selv kan vurdere om de positive og vel så negative sidene er virkelig "dårlig/god" for min del.

I gamer.no sin anmeldelse ble det nevnt at spillet kan spilles under 7 timer, noe som kanskje "skremmer" noen, men påvirket ikke meg i det hele tatt :)

ign uk likte ikke grafikken, verken teknologien eller stilen, mens jeg likte det basert på screenshots.

mao, så kommer vi til slutt det som alltid sies med anmeldelser, ta alt med en neve salt.

Screenshots og såkalte "quick looks" eller "previews" er bedre enn anmeldelser syns jeg.

Lenke til kommentar

Nice one amir, hadde 1323 tidligere i dag men >.<. Springer du også rundt i isaac kostyme? Fikk tak i death edition på gamestop i Trondheim i dag, og jeg angrer ikke så langt med alt ekstra materiellet jeg fikk med osv.

mhm, gikk i dante kostyme gjennom en hel circle, ganske gøy, savnet plasma cutter istedenfor kors da, men det får være, jeg mistenker at man også kan bruke andre kostymer.

De 3 pre-order items er jo også konge, å legge til flere hits per hit hjelper jo for disse achievements, spesielt 666 hit combo.

(Jeg viste dog ikke at man kunne få relics av Virgil, så har mistet mange der ----)

Lenke til kommentar

Nice one amir, hadde 1323 tidligere i dag men >.<. Springer du også rundt i isaac kostyme? Fikk tak i death edition på gamestop i Trondheim i dag, og jeg angrer ikke så langt med alt ekstra materiellet jeg fikk med osv.

mhm, gikk i dante kostyme gjennom en hel circle, ganske gøy, savnet plasma cutter istedenfor kors da, men det får være, jeg mistenker at man også kan bruke andre kostymer.

De 3 pre-order items er jo også konge, å legge til flere hits per hit hjelper jo for disse achievements, spesielt 666 hit combo.

(Jeg viste dog ikke at man kunne få relics av Virgil, så har mistet mange der ----)

Relics av virgil? Har møtt på han ett par ganger, men han snakker bare.

Lenke til kommentar

har du prøvd å snakke med han flere ganger?

Det skal visst være slik at man kan snakke med han flere ganger, hvor han forsvinner til slutt!

Lenke til kommentar

har du prøvd å snakke med han flere ganger?

Det skal visst være slik at man kan snakke med han flere ganger, hvor han forsvinner til slutt!

Pokker ta! Da har jeg i alle fall gått glipp av 6! ugh...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...