Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heavy Rain vill kreve en HDD installasjon før man i det hele tatt får spille. Installasjonen er på 4,5 GB

 

Krever ikke Uncharted 2 også installering? Innbiller meg at det tok evigheter før jeg fikk begynne å spille.

 

Nopes uncharted 2 kjører smertefritt uten noe installasjon. Derimot Gta 4, Devil May cry 4 faktisk og Resident evil 5 krever installasjon. Mgs 4 også

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Dumt spørsmål: Er det mange spill som krever installasjon? Dette vil vel gå utover plassen på PS3en og jeg har bare 60 GB versjonen. Etterhvert vil det jo bli lite plass. Da hadde det jo vært bedre å ha 250 GB da.

du kan jo bytte ut harddisken. Jeg har for øyeblikket 250 gig på min forrige 60 gig ps3. Jeg sitter nå igjen med bare 117 gig tho pga mange trailere og filmer som ligger på harddisken :)

Lenke til kommentar

Heavy Rain vill kreve en HDD installasjon før man i det hele tatt får spille. Installasjonen er på 4,5 GB

 

Krever ikke Uncharted 2 også installering? Innbiller meg at det tok evigheter før jeg fikk begynne å spille.

 

Nopes uncharted 2 kjører smertefritt uten noe installasjon. Derimot Gta 4, Devil May cry 4 faktisk og Resident evil 5 krever installasjon. Mgs 4 også

 

Ålreit. Da må det ha vært en smidig oppdateringsskjerm jeg bet meg merke i.

Lenke til kommentar

Å bytte disken er snakk om eit deksel og ein skrue eller to, er gjort på fem minutt. Det som derimot tar litt tid er å ta backup av alt på den gamle disken og restore på den nye. Gjekk vel rundt ein time til backup og ein time til restore når eg bytta frå 80 GB (~70GB brukt) til ein 500 GB.

 

Uansett er det veldig enkelt, og tar berre litt tid. Og diskane blir berre billigare og billigare. 500 GB kostar vel like under 600 kr, 320 GB får du til rundt 400 kr.

Lenke til kommentar

PS3 does everything, du kan faktisk ha 500GB i PS3en og det er imponerende :)

Jeg får bare ha 120GB nå, har 68GB plass igjen, men så har jeg ModNation Racers beta, Flower, SUper StarDust HD, Trine, God Of War III demo, Hercules PS1, GT5 Time trial og Calling All Cars og par trailere på 300mbs :)

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Kjente jeg ble litt irritert på MS når jeg måtte bytte disk i ME2 tidligere i dag.. ikke fordi det var så vannvittig vanskelig, tungvindt eller en enorm byrde, men fordi jeg har installert begge platene. Greit nok at de ikke ønsker at to personer vil spille samtidig med plater fra "samme sett", men skulle gjerne sluppet den lille detaljen. Ellers, konge!

Lenke til kommentar

For all del jeg elsker PS3 og spilla som er på den men det som faktisk irriterer meg grenseløst med konsollen er att på noen spill så har man en tvungen installasjon før man i det hele tatt kan spille.

 

Er det noen kloke hoder der ute som kan svare meg på hvorfor er installasjon på en så heftig konsoll nødvendig.

Enkle svaret er at harddisken laster kjappere.

Lenke til kommentar

For all del jeg elsker PS3 og spilla som er på den men det som faktisk irriterer meg grenseløst med konsollen er att på noen spill så har man en tvungen installasjon før man i det hele tatt kan spille.

 

Er det noen kloke hoder der ute som kan svare meg på hvorfor er installasjon på en så heftig konsoll nødvendig.

 

 

Er litt kjipt å måtte vente når en har lyst å spille det første gangen, men om det er noen trøst så må en altid installere på pc og på x360 burde en jo installere hele spillet om en ikke vil høre på et sus og vrom mens en spiller.

Så sån sett så er det jo ikke så ille...

 

Uten å ha noe peiling slik egentlig så vil jeg tro det har noe med akksering av noe data som må ligge på HD pga fks Blu-ray laseren er noe tregere. Eller at en skal hente noe data veldig ofte som en ikke kan gjøre samtidig som Blu-ray laseren henter info fra en annen plass....itte vet jeg :p

Lenke til kommentar

Sant det att en del 360 maskiner bråker når den leser fra DVD men her det er tifeldig om hvor mye den bråker. Den første boxen jeg hadde hørte jeg så og si ikke (såsant jeg ikke tok mute på lyden da) men denne fikk dessverre RROD og boxen jeg fikk i return bråkte betraklig mere men den solgte jeg når jeg fikk lyst på en svart 360 som jeg også har vært heldig med i og med att den er så og si still, noe er det jo men ikke noe å klage over egentlig.

 

Syntes det også er tilfeldig over hvilke ps3 spill som krever installasjon og ikke. Uncharted2 har null installasjon mens Heavy Rain tar 4,5 GB plass

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...