Mr. Pants Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Her i gården har det gått mye i BanjoTooie, N+, Splosion Man, Shadow Complex, Sonic og Street Fighter 2. Jeg har også lastet ned GTA-episodene, men de er teknisk sett ikke XBLA-spill. Halo 3 ODST er det eneste nye discbaserte spillet jeg har kjøpt i år, og det kostet meg kun 299kr. Jeg har dog tenkt å skaffe meg Batman og AC2, men de får vente til neste år. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Sony ekslusivene raket inn premier hos Gamespot på sjangerprisene Action/Adventure: Uncharted 2 Platformer: Ratchet & Clank: Crack in Time Role-Playing Game: Demon's Souls Shooter: Killzone 2 For den fulle artikkelen gå hit Uncharted 2 og Ratchet & Clank er jeg fullstendig enig med. Demon's Souls var litt overraskende med tanke på at Dragon Age også var i denne kategorien, men det hadde kanskje noe med at PS3 og Xbox360 versjonene er såpass shoddy ports i forhold til PC versjonen at de trekker en del for det. Shooter kategorien er blandt den tøffeste i hele år og det er bra å se at Gamespot ikke glemte spill som kom tidlig på året også. Killzone 2 er en verdig vinner men det er ufattelig vanskelig å si når det er spill som Modern Warfare 2, Borderlands og Left 4 Dead 2 i samme kategorien! De kunne sagt hvilket som helst av de spillene og det hadde vert en verdig vinner. Men det grafiske nivået i Killzone 2 kan ikke matches. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Helt fortjent at Playstation 3 spill får så mange GOTY, fantastisk for min del, PS3 vinner dette året som i fjor Må nok importere Demon's Souls, som slår faktisk Dragon Age Origins Da blir det 6 eksklusive spill til Playstation 3 da mener jeg fullverdige spill som er på disk og ikke DLC, Arcade eller PSN Store spill!!! Har hatt 2 eksklusive til 360, ene var kortere og dårligere en den andre.. Halo 3 ODST og Forza Motorsport 3, her vant FM3 for min del. Endret 26. desember 2009 av Fanboyen Lenke til kommentar
REALRAW Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Helt fortjent at Playstation 3 spill får så mange GOTY, fantastisk for min del, PS3 vinner dette året som i fjor Må nok importere Demon's Souls, som slår faktisk Dragon Age Origins Da blir det 6 eksklusive spill da mener jeg fullverdige spill som er på disk og ikke DLC, Arcade eller PSN Store spill!!! Xbots vil krangle om at Halo 3:ODST er bedre enn alle PS3-eksklusive om: 3 2 1 Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 ODST syns eg ikkje har noe å gjøre på noen topp 3 liste egentlig Fikk forøvrig Forza Motorsport 3 til jul, og første intrykket er solid! Er en fryd å sette seg ned med dette fremfor noen form for GT5 B) Fantastisk! Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Helt fortjent at Playstation 3 spill får så mange GOTY, fantastisk for min del, PS3 vinner dette året som i fjor Må nok importere Demon's Souls, som slår faktisk Dragon Age Origins Da blir det 6 eksklusive spill til Playstation 3 da mener jeg fullverdige spill som er på disk og ikke DLC, Arcade eller PSN Store spill!!! Har hatt 2 eksklusive til 360, ene var kortere og dårligere en den andre.. Halo 3 ODST og Forza Motorsport 3, her vant FM3 for min del. Helt utrolig hvordan du bare fortsetter med det tullet ditt. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Gamespot har kåret GOTY og litt overaskende var det att ikke Uncharted2 som vant men en annen sterk PS3 eksklusiv som egentlig var tenkt som 360 eksklusiv men MS backet mere eller mindre ut av Japan så dermed ble Demon Souls lagd eksklusivt for Sonys flaggskip. Legger merke til att Sony har gitt ut veldig mye som har blitt rost opp i skyene men salgsmessig har ikke jubelen vært like stor. Selv etter priskutt og att det har kommet en slim utgave av Ps3 så har boosten i salget for PS3 heller vært kortvarig og jeg finner det veldig rart att det ikke selges flere konsoller av den grunn og det som gjør det enda mere merkverdig er att vi stadig vekk hører hvor superior PS3 er i forhold til konkurentene men allikevell ligger PS3 sist salgsmessig og kommer vell aldri til å ta igjen forspranget som både Wii og 360 her på dem. Endret 26. desember 2009 av whackedorange Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Helt fortjent at Playstation 3 spill får så mange GOTY, fantastisk for min del, PS3 vinner dette året som i fjor Er helt enig...og det virker som alle dem store spill netsidene synes også. Playstation har levert best nå en god stund, X360 må få noen bra ekslusive spill og det snart! Endret 26. desember 2009 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Rart att en middelmådig 360 eksklusiv har solgt i overkant av 4 millioner kopier på verdensbasis og INGEN av de store tittlene til PS3 kan skryte av samme salg selv om de har fått voldsomt mye skryt av en mer eller mindre samlet verdenspresse mtp spill. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Kanskje Xbox brukere rett og slett er meir opptatt av spillene, og en stor andel PS3 brukere ser meir mot multimedia mulighetene konsollen er i besittelse av. Lenke til kommentar
zell_InnleggNO Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Kanskje Xbox brukere rett og slett er meir opptatt av spillene, og en stor andel PS3 brukere ser meir mot multimedia mulighetene konsollen er i besittelse av. absolutt ikke umulig. trur veldig mange kjøper ps3 med bluray som hovedfokus. synes forøvrig det er dumt av gamespot og gi demon souls goty bare fordi det var årets overaskelse.. det kunne vinni årets overaskelse. men men alt blir jo smak og behag. og hele eksklusiver diskusjonen, så er det TEMMELIG opplagt at MS sitt fokus har vært å sikre seg sony sine eksklusive over til multiplatform istedet for å legge masse penger i å utvikle egne. det har tross alt vært ganske usikre tider, tryggere å legge masse penger i tekken 6 og ff13 enn i å utvikle noe nytt som kan floppe. Lenke til kommentar
Vacuum Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Spillpresse, men også spill forum for den del er ett lite mindretall av markedet, og det synes så tydelig da anmeldelser som oftest ikke kan leses av i salgstallene til produktene. Her mener jeg GTA IV er ett perfekt eksempel på et spill som media roset i skyene, men som veldig mange, både forum folket men også mannen i gata hadde noen problemer med. Spillet solgte bra, i stor grad på tideligere erfaringer med serien før, men mye av det media likte best, som mobilen og storyen var jo noe av det som markedet hatet. Playstation har levert best nå en god stund, X360 må få noen bra ekslusive spill og det snart! Hvem er det som etterspør flere spill? I stor grad de som allerede eier konsollen, så for å skaffe nye kunder tror jeg nye ekslusive spill er mindre viktig en det media og forum får det til å virke. Jeg har lyst på flere spill, for i motsettning til å eie gjennomsnittelig 7-9 spill på 360/PS3 eier jeg fort 50+, så for meg blir en kombinasjon av kvantitet og kvalitet viktig, men for de som kanskje bare kjøper 8 spill? De kan kjøpe en 360/PS3 nå, og velge seg ut 8 og i stor grad bli fornøyd, og flere eksklusive vil bare føre til at andre spill som de ellers ville kjøpt forblir på hylla, mens de nye havner i kurven. Nå mener jeg ikke at antall spill ikke har noe å si, men heller det at en attach rate på 10 med 100 spill ute, ikke vil gi attach rate på 20 om man øker antall tilgjengelige spill til 200. Dette gjengis kanskje i svarene man ser i trådene hvor folk spør om råd til å velge konsoll. Svarene handler i stor grad om det som kommer, og veldig lite blir nevnt av det som faktisk er på konsollen, som kanskje er mer relevant for den personen som spør en om man får Final Fantasy Versus XIII i 2012. For mange av de som kjøper maskiner der ute handler det i stor grad om å få de riktige spillene, og ikke antall ekslusive spill som medier roser i skyene. Uncharted 2 er et meget bra spill, men som mange andre Sony ekslusiver føler jeg at det fokuserer for mye på grafikk, og for lite på det gameplayet som faktisk selger til markedet. Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Rart att en middelmådig 360 eksklusiv har solgt i overkant av 4 millioner kopier på verdensbasis og INGEN av de store tittlene til PS3 kan skryte av samme salg selv om de har fått voldsomt mye skryt av en mer eller mindre samlet verdenspresse mtp spill. Fan-skaren til Halo er skremmende stor, de kjøper spillene nærmest i søvne, uansett hvordan spillet er! Så det synes jeg var et dårlig eksempel, siden Halo-fansen er nærmest sin egen spesielle rase. Salgstall my ass, har hatt det morsommere med "kun to millioner solgte" Uncharted 2 enn jeg har hatt med Halo 3: ODST (som jeg kun klarte meg med i to timer) Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Det er bare å gratulere PS3-eierne for et fantastisk år for PS3. Jeg synes at X360 har hatt et flott år, men ut i fra det jeg har sett og hørt så har PS3 gjort det bedre. Congrats. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Rart att en middelmådig 360 eksklusiv har solgt i overkant av 4 millioner kopier på verdensbasis og INGEN av de store tittlene til PS3 kan skryte av samme salg selv om de har fått voldsomt mye skryt av en mer eller mindre samlet verdenspresse mtp spill. Alle som har jobbet med support eller noen mennesklige relasjoner utav det normale vet at verden er spekket til randen med idioter :-p (siden dette er et spillforum med høy tempratur så må jeg påpeke at dette var ment som en morsomhet og ikke som en utalelse på at sony er bedre en microsoft eller vis versa.) En må også se på at salgstall og kvalitet ikke ofte er relevante i en sammenligning, blir som å si at hundai er en bedre bil en porsche siden den selger mer på verdensbasis. Lenke til kommentar
Erik Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Kjempe fint at PS3 har hatt et godt år, det samme har 360 takket være multiplattform spill for det meste. Men jeg synes at Sony burde sette seg i skammekroken for at de ikke har klart å reklamere bra for spillene sine. Synes markedsføringen har vært helt elendig fra de sin side. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Synd at kvaliteten på spill ofte ikke reflekteres i salgstallene. På PS3, såvidt jeg vet, så er Killzone 2 og inFamous noen veldig gode (dårlige?) eksempler på nettopp det. Men det kan fort være grunnet det Erik sier, at Sony ikke slår like mye på stortromma som diverse konkurrenter gjør når det gjelder reklame og markedsføring. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg driter langt i om spillet selger bra eller dårlig egentlig, så lenge jeg får nyte spillet. Selvfølgelig litt synd for utviklerne, men er ikke akkurat dette jeg sitter å tenker på når jeg sitter med et 10/10 spill. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 For å skru topic fra krangel til handel! Imorra begynner Romjul salget, og jeg skal så absolutt ha nytt tv, men jeg må ha noen anbefalinger her innenifra. Jeg vil helst ha et Samsung led tv, men jeg vet ikke helt hva som er bra og ikke, setter meg ikke altfor mye inn i det. Å jeg føler en elkjøp/expert/euronics(wootever) salgsmann kan fort prøve å lure meg litt. Så hva anbefaler dere som nytt tv til meg? ikke større enn 46 tommer og ikke pris høyere enn 15000 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Siba har hvertfall 20% på alle tver Om jeg skulle valgt en ny tv hadde jeg testet ut en med Ambilight fra Philips. Samsung led hadde jeg ikke valgt, da dem har ledd ved siden av, istede for rett bak skjermen som for eksempel Philips har. Det gir bedre kontrast og sortnivå. Til gjengjeld så blir tven litt tykkere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg