Gå til innhold

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om konsollene er nesten kliss like så vil det fortsatt være konkurranse mellom produsentene, når det gjelder pris, ekslusive titler og nye tjenester.

Innlegget mitt var satt veldig på spissen, men det viktigste er hva den gjengse gamer synes om konsollene, og ikke bare en prosentdel.

Forstår du hva jeg mener?

For hvis konsollene er for like for de som kjøper f.eks en PS3, og kun 3-4 spill, så er det hvordan de oppfatter konsollen sammenlignet med Wii og Xbox 360 som teller, alle disse 3 konsollene kan tape på at de ikke har sine egne særtrekk.

Vi er enige, men jeg bare prøver å få frem en annen side av saken.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

http://www.gametrailers.com/user-movie/saw-videogame-review/331778?playlist=featured

Hey, dette spillet er jo bedre enn Uncharted 2 som bare fikk 7/10!

Hvorfor drar du inn Uncharted 2?

Fordi det var en diskusjon her for litt siden at mange andre spill som fikk bedre score enn Uncharted 2 var automatisk bedre. Tror jeg la opp ironien ganske bra.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Innlegget mitt var satt veldig på spissen, men det viktigste er hva den gjengse gamer synes om konsollene, og ikke bare en prosentdel.

Forstår du hva jeg mener?

For hvis konsollene er for like for de som kjøper f.eks en PS3, og kun 3-4 spill, så er det hvordan de oppfatter konsollen sammenlignet med Wii og Xbox 360 som teller, alle disse 3 konsollene kan tape på at de ikke har sine egne særtrekk.

Vi er enige, men jeg bare prøver å få frem en annen side av saken.

Halo, et merkenavn som er godt kjent blandt Ola Nordmann, Super Mario.

Det er de særtrekkene de trenger.

Og det siste der... diskuterer du, bare for diskusjonens skyld, selv om du egentlig er enig med meg? wtf?!

Lenke til kommentar

Nå snakker vi om folk som ikke har satt seg inn i spillverdenen og ikke har full peiling på hva som er populært, foreldre som skal kjøpe en konsoll f.eks.

Så du mener at folk ikke skal kunne diskutere hvis de er enige?

Selv om man er enige i utgangspunktet så kan det jo være forskjellige ting som kan være gøy å diskutere, og få frem andre synspunkter eller argumenter.

Eller er det slik at man kun skal diskutere ting hvis man er uenige?

Lenke til kommentar

Alle foreldre har vel hørt om Super Mario? Hvis de ikke vet hvem det er så burde de revurdere hvor egnet de er til å oppdra ungen sin.

Altså, folk kan godt diskutere for the kicks hvis det er det de vil, men jeg ser ikke poenget med det. Personlig diskuterer jeg for å få fram min egen mening, eller fordi jeg føler for å kverulere/underholdes/whatever. Jeg ville dog aldri tatt en annen persons standpunkt og forsvart det, spesielt ikke hvis det strider med mitt eget.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med stjeling av idéer jeg. Det robber fanboysene for argumenter mot fiendens konsoll, og alle normale, fredselskende og siviliserte gamers får sin del av kaka, og alle godene fordelt på alle konsollene sine.

Godt sagt, ttb. Hadde dog aldri venta ein sånn kommentar frå deg :D

Lenke til kommentar
Personlig diskuterer jeg for å få fram min egen mening, eller fordi jeg føler for å kverulere/underholdes/whatever. Jeg ville dog aldri tatt en annen persons standpunkt og forsvart det, spesielt ikke hvis det strider med mitt eget.

Så, istedet for å skaffe deg innsikt i en sak ved å prøve å forsvare saken fra en annen side, så vil du heller være bastant?

Jeg snakker ikke om å forsvare apartheid eller lignende, men å prøve å se saker fra en annen side når det kommer til livs-situasjoner, spill og lignende.

Det er slikt som faktisk åpner for forståelse, og det er det JEG er ute etter i diskusjoner, ikke for å "vinne".

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...