Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Høres ikke ut som om du burde kjøpe en 360 da, hvis du ikke er interessert i ekslusivene.

 

Men hva mener du med oppgraderinger? Hvis du kjøper en Arcade så trenger du da bare en harddisk og en ekstra kontroller?

 

Dessuten ville jeg ikke bekymret meg for at det kommer en ny Xbox om et par år. Med Natal rundt hjørnet og en jevnlig strøm av nye tjenester (Facebook & Twitter, diverse filmtjenester som ikke kommer til Norge, osv.) så tviler jeg på at de lanserer en ny konsoll iløpet av de nærmeste åra. Men det er bare mine spekulasjoner:3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mange oppgraderinger er da ikke? Eneste ekstragreiene vi har måttet kjøpe etter at vi kjøpte en felles 360 Elite i sommer er en trådløs adapter. Masse gromspill er det også, men man har vel forskjellig smak.

 

Jeg tror nok ikke konsollen avløses før om en to-tre år, tidligst, og selv da lever den nok i beste velgående en stund til.

Lenke til kommentar
Høres ikke ut som om du burde kjøpe en 360 da, hvis du ikke er interessert i ekslusivene.

 

Men hva mener du med oppgraderinger? Hvis du kjøper en Arcade så trenger du da bare en harddisk og en ekstra kontroller?

 

Dessuten ville jeg ikke bekymret meg for at det kommer en ny Xbox om et par år. Med Natal rundt hjørnet og en jevnlig strøm av nye tjenester (Facebook & Twitter, diverse filmtjenester som ikke kommer til Norge, osv.) så tviler jeg på at de lanserer en ny konsoll iløpet av de nærmeste åra. Men det er bare mine spekulasjoner:3

 

 

Jo, ser at det ikke komme en ny xbox med det første. Har allerede spilt en del av de ekslusive spillene til 360, og det er ingen spesielle spill som frister nok til at jeg går til innkjøp av en med det første. For min del skal det være gangske klare grunner og sterke grunner til at jeg skal gå til innkjøp av en større ting som koster penger, da jeg har en veldig lav inntekt som må fordeles. I tillegg har jeg en ps3 som innfrir stort sett mine ønsker når det gjelder spill. Av oppgraderinger tenker jeg på kun på hard-disk og et par ekstra kontroller (fifa med vennegjengen krever flere kontroller), men det blir faktisk mye penger utifra de enkle oppgraderingene og som nevnt tidligere har jeg dårlig med penger (null jobb...).

 

Skjønner godt at det er folk som er skeptiske ved mitt syn og som ikke fatter hvordan jeg kan la dette stå i veien for et kjøp av en fantastisk spillkonsoll, men det er også så mange spill jeg ønsker til min ps3 at jeg ikke har råd til å "drifte" to konsoller og salg av ps3 er uaktuelt.

Lenke til kommentar

Idag kjøpte jeg LOTR Conquest til 99,- og tenkte at det måtte vel være verd de få kronene. Så feil kan man ta. Spillet fortjener de dårlige anmeldelsene det har fått. Makan til venstrehåndsarbeid skal man lete lenge etter. Ikke nok med at spillet gir deg kun en tynn liten gate å gå, det er heller ingen utforskning, fiendene dør bare du ser hardt på de (Archer + R2 holdes inne (for å skyte piler) = Alle fiendene på banen er død) og grafikken er fryktelig skuffende. Historien består av gamle klipp fra PJ's trilogi og ellers er det ikke så mye nytt dersom man ser vekk fra muligheten til å spille som ond etterhvert. Eneste høydepunktet er når de kjente og kjære sangene fra Howard Shore flyr ut av høytalerne, og du, for et stakkarslig øyeblikk, føler deg som en soldat i Midgar - men bare til de forferdlige stemmene i spillet drar deg ut av idyllen og tilbake til realiteten. Som er at dette spillet kun er melking av LOTR-navnet og aldri burde blitt laget!

 

Sånn, måtte bare få det ut ^_^

Lenke til kommentar
Skjønner godt at det er folk som er skeptiske ved mitt syn og som ikke fatter hvordan jeg kan la dette stå i veien for et kjøp av en fantastisk spillkonsoll, men det er også så mange spill jeg ønsker til min ps3 at jeg ikke har råd til å "drifte" to konsoller og salg av ps3 er uaktuelt.

 

Tro meg, du har all min forståelse.

Å ha lite eller ingen jobb er så forbanna dritt at man må være der selv for å fatte det, og når man samtidig ikke en gang får skaffet seg stabilt nett, nok med mat (takk og lov for sosialen) eller noe slikt som man ellers tar for gitt, da får man plutselig en hel del mer forståelse for andre som har det ca like ille.

Lenke til kommentar
Tro meg, du har all min forståelse.

Å ha lite eller ingen jobb er så forbanna dritt at man må være der selv for å fatte det, og når man samtidig ikke en gang får skaffet seg stabilt nett, nok med mat (takk og lov for sosialen) eller noe slikt som man ellers tar for gitt, da får man plutselig en hel del mer forståelse for andre som har det ca like ille.

 

Jeg har også vært der, det er ingen skam å få sosial-støtte, det er en ærlig sak.

Man kan trøste seg med at det blir bedre.

 

Lykke til med alle som sliter! Vi har alle vært der, eller man vil være der i fremtiden.

Lenke til kommentar
ops, jeg kødda:3

 

Men Paisley, hvis du er fattig, mangler interesse for ekslusivene til X360 og generelt sett er fornøyd med PS3'en din så skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt vurderer en X360 xP

 

 

Først og fremst: Ikke kom her å si at jeg er fattig, jeg har bare en mindre inntekt som jeg må fordele på en måte som gjør at jeg ikke med det første får penger til en 360. Jeg er 14 år og har en månedslønn på 300 som skal fordeles på en måte som gjør at hjulene triller rundt. I tillegg er det flere ting jeg skal ha videre i livet, og det er flere ting jeg sparer til allerede nå som bil lappen. For øyeblikket vurderer jeg ikke en 360, men jeg har tidligere vurdert en og leker jo med tanken. Når det nå kom litt prat rundt HCG og en 360, kom den lekne tanken litt frem. Grunne til at jeg tidligere har vurdert en 360 var enkelte eksklusive spill (før jeg fikk spilt dem på broderns 360), og en maskin jeg kan spille med vennegjengen som nesten alle har en 360.

 

Og forresten. Jeg tok ikke "fattig" utspillet veldig sterkt om det skulle virke slik! :)

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
Jeg vil ha Xbox 360 fordi:

Veldig bra community.

Hva gjør dette communityet så mye bedre enn det på PS3?

 

Bedre online /XBL/.

Spiller du så mye online at du vil merke den store forskjellen?

 

GTA IV DLC.

Du skal nok se at det kommer til PS3 og etterhvert.

 

GeOW 1/2. Fable 1/2/3.

Spill Uncharted. Neida, bare tullet. Her har du faktisk to gode grunner.

 

Flere eksklusiver.

Trodde det var gamle dager og at det var PS3 som får flest slike nå?

 

Får ofte demoer først.

Jeg bryr meg ikke så mye om jeg må vente en uke mer på en demo enn naboen.

 

Spille med flere på forumet. :p

Igjen, spiller du så mye online? Du ligger i lista mi og du er jo nesten aldri på.

 

Hvis jeg kan gi deg et råd, så bruk heller pengene dine på:

1) Flere spill til de konsollene du har

2) PCen som du drømmer om

3) Spar de

Lenke til kommentar
Jeg vil ha Xbox 360 fordi:

 

Veldig bra community. Bedre online /XBL/. GTA IV DLC. Mass Effect 1/2. Halo 1/2/3. GeOW 1/2. Fable 1/2/3.

Flere eksklusiver. Får ofte demoer først. Spille med flere på forumet. :p

 

Kommer ikke på mer akkurat nå.

Bedre online? Jeg og Permo klarte oss fint online.

XBL, ja, jeg liker party og chat, eneste som ligger foran PSN.

GTA IV DLC. Utrolige digge utvidelsespakker.

Mass effect har jeg innstallert på HDDen, uten å ha startet spillet i det hele tatt.

Halo 3 rundet jeg, ikke rørt etter det.

Geow 1/2 har jeg enda ikke rundet. 1ern på PC.

Fable 2 har jeg enda uåpnet hjemme. Ser ingen grunn til å åpne det heller.

Flere ekslusiver? Neppe, ser hvertfall ikke slik ut noen år fremover. Kanskje flere, men jeg tar kvalitet foran kvantitet.

Demoer før? Er dette virkelig så viktig? Du må betale for å få demoene før også, selv om jeg gjør det.

Spille med flere fra forumet? For meg, en bonus, men jeg er ikke særlig glad i MP generelt. Utenom at Uncharted 2 var litt gøy i dag.

Lenke til kommentar

Ikke bruk alt for mye penger på spill, pc og konsoller. Jeg hadde en periode hvor jeg absolutt skulle ha alt av det beste utsyret. Hadde det ikke hvert for min mor hadde alle mine konf penger pluss sommer jobb penger gått på rådyr mobil, svært lydanlegg, ps3, og sikkert også en laptop.

 

Har kun en pc ( til 11 tusen ) som jeg ikke har angret et sekund på at jeg kjøpte. pluss en xbox som også er veldig kjekt å ha. Klarer meg veldig godt med det, og kan ikke skjønne at jeg noen gang kommer til å trenge noe mer.

 

Spill og konsoller er tross alt bare underholding. Dreping av tid. Er iallefall slik for meg, ser ikke bort fra at det er litt mer seriøst for andre.

Man bør prøve å begrense seg, ihvertfall så lenge man ikke har så mye penger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...