Gå til innhold

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som andre her på forumet, vil jeg ikke anbefale deg å kjøpe det anlegget der. Vi har det selv i butikken der jeg jobber, så jeg har hørt lyden på det. Det ser litt stilig ut ja, men lyden holder ikke mål når man tenker på prisen. Skal ikke late som jeg er verdens største hifi-kjenner, men etter å ha jobbet med sånt noen måneder, begynner jeg å høre litt forskjell.

Lenke til kommentar

Heavy Rain.

Liker virkelig hvordan fokuset på handlinger og deres konsekvenser virker å være veldig sentralt i dette spillet, for ikke å snakke om din egen karakters sinn.

Edit: Altså, jeg har hørt det før hvordan det skulle bli fokus, men jeg var skeptisk på hvordan det skulle foregå uten å bli et "quick-time-event" helvete.

Dette gjør derimot spillet til en veldig god thriller, og nesten mer som et gammeldags adventure-spill.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Heavy Rain.

Liker virkelig hvordan fokuset på handlinger og deres konsekvenser virker å være veldig sentralt i dette spillet, for ikke å snakke om din egen karakters sinn.

Edit: Altså, jeg har hørt det før hvordan det skulle bli fokus, men jeg var skeptisk på hvordan det skulle foregå uten å bli et "quick-time-event" helvete.

Dette gjør derimot spillet til en veldig god thriller, og nesten mer som et gammeldags adventure-spill.

Føler bare jeg må sitere meg selv for å omformulere hva jeg mener:

Altså selv om ja, det vil bli en del av "trykk.... NÅ" handlingene, så virker det mer som om det er bygd opp på tilfeldigheter for å teste spillerens oppmerksomhet (følger du med? virkelig? så... hva om vi SLIPPER NED EN FROKOSTBLANDING?!) i stedet for endeløs <press forskjellige knapper nå for über-komboer som gjør kampene mye enklere og kulere!>

Det krever at spilleren dedikerer seg til det som skjer på skjermen, og dermed kan føle seg litt mer inkludert kan man vel si.

Men så er spørsmålet, er det rett å prøve å "tvinge" en spiller til å følge med på hva som skjer på skjermen(siden det da kanskje vil virke en smule påtvingende at man dedikere seg for det som skjer på skjermen, men igjen, så er vel Heavy Rain ikke et rent underholdnings-spill)?

Satser spillet på å bli såpass engasjerende at spilleren kan plukke opp slike ting mens de skjer?

Eller er det rett og slett bare produsentenes forsøk på å gjøre noe nytt i spill-markedet?

Spennende er det uansett, og vi får svar på det så fort Heavy Rain kommer ut :)

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...