Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Var vel hun lille jenten som var den værste å spille med ja, men synes ikke det var så gale egentlig. Når du kan se igjennom øynene til shibutene eller hva det var de het, så finner du alltids et gjemmested før de kommer. Spillte det midt på natten helt alene, men ble ikke redd. Dead Space derimot skremte livskiten ut av meg, selv i lysfylt rom midt på dagen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er ny på denne tråden :p Men jeg har en fråga ^^

 

 

Har kjempelyst på ps3, der har man innebygget blu-ray, home, kan også ha safari.

 

Men på xbox360 så er vel ingen av disse delene?

 

xboxen er billigere, men bedre?

 

ps3 er dyrere, verdt det?

 

Så utifra dette, hva burde jeg velge? Det kommer jo akkurat samme spill til disse maskinene (med unntak av et par)

 

Jeg blåser ikke opp til konsollkrig. Fant bare ingen annen tråd å forhøre meg om nettop dette. ;)

Endret av Erlend_E
Lenke til kommentar
Du, teletubbiekid? Trodde slikt var barnemat for deg.

 

Har hørt om at man skal spille som ei lita jente, høres ubehagelig ut.

Skrekkfilmer går helt fint. Ihvertfall det meste. Var megapyse på slikt før though, men jeg er blitt herdet^^

 

Skrekkspill derimot, er mye værre. Såvidt jeg klarte å presse meg selv til å runne HL2 og episodene, pga. de jævla headcrabsene. Man vet aldri når de kommer O_o Fikk freakout når jeg spilte nazi-brettet på COD WaW alene, turte ikke fullføre det. Dead Space har jeg heller ikke runna, ei heller FEAR 1 eller Doom 3. Eller Cryostasis. Eller PENUMBRA<--OMGOMGOMG Har også vannskrekk i spill, som stammer fra Superman 64 og Super Mario 64 (dere husker vel den røde ormen?). Man vet aldri hva som kan dukke opp 1 meter foran trynet ditt. Får helt panikk når jeg er i dypt vann i spill. Tror min frykt for skrekkspill har noe med at jeg lever meg noe helt sykt inn i dem, i forhold til filmer, osv. hvor det bare er andre personer som blir fucked. I skrekkspill så er det meg selv, kind of.

 

Uansett. Jeg er en pyse når det gjelder skrekkspill:_: Jeg hopper bokstavelig talt i stolen/sofaen/whatever når jeg blir skremt, og det blir jeg ofte. Jeg hyler og skriker og veiver med armer og bein og slenger kontrollen i lufta og lukker øynene, holder meg for ørene og legger meg i fosterstilling og venter i 30 sekunder slik at jeg kan se GAME OVER på TV'en. Deretter finner jeg på noe annet og venter på å spille spillet til jeg har noe selskap. Jeg reagerer helt likt da også, men da har jeg ihvertfall noen andre til å slenge kontrollen til hvis det blir for mye for meg:3

 

Var vel hun lille jenten som var den værste å spille med ja, men synes ikke det var så gale egentlig. Når du kan se igjennom øynene til shibutene eller hva det var de het, så finner du alltids et gjemmested før de kommer. Spillte det midt på natten helt alene, men ble ikke redd. Dead Space derimot skremte livskiten ut av meg, selv i lysfylt rom midt på dagen :p

Jeg klarer ikke tenke klart jeg. Det at jeg kan se gjennom øynene deres gjør bare at jeg får enda mer panikk, for når de snur seg og jeg kan se fra deres synsvinkel at de jakter på meg, fy faen jeg dør inni meg når det skjer ;_:

 

Dead Space var ikke sååå skummelt, var mer sånn OGGABOGGA-BØØØ som Fear. Ikke det at det ikke er fælt nok.

Lenke til kommentar
Okei :) Men har også hørt at blu-ray virker direkte inn i grafikken på spillene? Har selv prøvd samme spill på begge konsoller. Men ærlig talt, så ingen forskjell :D

Det er bullshit, de fleste multiplatformspillene (asså de som kommer på både PS3 og X360) ser faktisk best ut på X360. PS3 har derimot noen virkelig pene ekslusiver, f. eks. Killzone 2, LittleBigPlanet og God of War 3 (GOW3 er ikke lansert enda though).

 

Helt ærlig, hvis det ikke er noen ekslusiver du er spesielt interessert i så kjøp den konsollen som vennene dine har. Da kan dere låne spill av hverandre, spille sammen online eller ta med kontroller til hverandre, evt. plastgitarer hvis det er deres greie.

Lenke til kommentar
Helt ærlig, hvis det ikke er noen ekslusiver du er spesielt interessert i så kjøp den konsollen som vennene dine har. Da kan dere låne spill av hverandre, spille sammen online eller ta med kontroller til hverandre, evt. plastgitarer hvis det er deres greie.

 

Enig der.

 

Og PS3 har ikkje Safari (om du sikta til web browser), den har ein egen web browser (at den faktisk er basert på Webkit som Safari er sjølvsagt mogleg). Fungerer greit til enkel surfing, sjekke litt nettaviser, forum og sånt, men langt i frå noko eg ville ha brukt dagleg og som primær browser :)

Lenke til kommentar

Og der har Fat Princess endeleg fått ein dato:

 

Without further ado, we’re proud to announce that Fat Princess will make her royal appearance on the PlayStation Network this Thursday, July 30th for $14.99.

 

Fat Princess will be released simultaneously worldwide in N. America, Europe and Asia. A Japan release is also in the works, and we’ll have more information on that in weeks to come.

 

http://blog.us.playstation.com/2009/07/27/...heres-the-date/

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/splinter...t-recon-delayed

 

Fy faen jeg ble lei meg, da har jeg ingen eksklusive spill jeg orker å kjøpe til 360en, ingen så frister noe særlig :(

Halo Wars og Forza 3 holder ikke mål mot Infamous, Killzone 2, Uncharted 2 Among Thieves og Ratchet And Clank. DLC teller ikke som fullverdige spill mener jeg.

 

Håpet lenge at Splinter Cell Conviction kunne redde 360en dette året men neida....

Endret av Toman
Lenke til kommentar
http://www.eurogamer.net/articles/splinter...t-recon-delayed

 

Fy faen jeg ble lei meg, da har jeg ingen eksklusive spill jeg orker å kjøpe til 360en, ingen så frister noe særlig :(

Halo Wars og Forza 3 holder ikke mål mot Infamous, Killzone 2, Uncharted 2 Among Thieves og Ratchet And Clank. DLC teller ikke som fullverdige spill mener jeg.

 

Håpet lenge at Splinter Cell Conviction kunne redde 360en dette året men neida....

 

enda et meningsløst innlegg om hvor ubrukelig xbox er.

Lenke til kommentar

Kan man ikke skrive noe som helst uten at noen klikker? Må jo bringe fakta frem på bordet, ikke skyve dem under bordet.. Skulle jeg si da 360 har mest eksklusive spill som kommer iår?

Hos meg så er det slikt det er 2 spill som jeg har litt lyst på 360 og det var nemlig Splinter Cell Conviction og Forza 3, og nå står jeg kun med 1 spill, mens PS3en har 2 til nå og jeg venter på 2 til...

 

Litt synd at noe sånt må skje, skulle tro det var min feil at 360en har lite eksklusive spill dette året.

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Ratchet & Clank ja, kjøpte jo Quest for Booty her tidligere ganske spontant. Men syns det var litt sånn "meh" ? Første intrykket var jo bra det, knall tøff grafikk og sånn. Men av en eller annen grunn ble det bare liggende.

 

Enda ett spill eg må prøve å fyre i opp...en eller annen gang :roll:

 

En gang må jo PS3 få ha sitt år også Toman, vi har vel ventet ganske lenge frem til nå :) Fint for oss med alle maskinene da, har vi ihvertfall noe å spille på uansett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Kan man ikke skrive noe som helst uten at noen klikker? Må jo bringe fakta frem på bordet, ikke skyve dem under bordet.. Skulle jeg si da 360 har mest eksklusive spill som kommer iår?

Hos meg så er det slikt det er 2 spill som jeg har litt lyst på 360 og det var nemlig Splinter Cell Conviction og Forza 3, og nå står jeg kun med 1 spill, mens PS3en har 2 til nå og jeg venter på 2 til...

 

Litt synd at noe sånt må skje, skulle tro det var min feil at 360en har lite eksklusive spill dette året.

det er vel strengt tatt for tidlig å drive å snakke om dette fortsatt. spill blir skøvet til neste år hele tiden og det kommer generelt mye bra til begge consoller imo.

 

det er null vits å legge fram i hvert eneste innlegg at det kommer/har kommet 1-2 xbox spill du har/gleder deg til mens at det har kommet/kommer såå mange fler ps3.

 

Greit det er din mening og jeg/vi kan gjerne lese det en-tro-tre-fire OG fem ganger men den 278 gangen så begynner det å bli litt old.

 

Jeg har selv alle consollene og kjøper de spillene som passer meg til alle 3 tre uten å legge fram hvorvidt den ene er håpløs og den andre er guddommelig. du gjør det svært vanskelig å ikke ta deg for en typisk fanboy :)

Lenke til kommentar

Mala, faktisk så hadde Sony ganske så brae spill i fjor mener jeg.

Lost Odyssey, Fable 2 og Gears Of War 2 mot Metal Gear Solid IV, Little Big Planet og Resistance 2

Disse 3 på hver av konsollene mener jeg stilte seg best i 2008

Tar dem 3 som jeg mener var dem sterkeste kortene i 2008 med eksklusive spillene mellom 360/PS3 . Her sammenligner jeg uavhenging av sjanger...

Fakta kan man finne her: www.gamerankings.com

 

360

Lost Odyssey: 79.45%

Fable 2: 88.45%

Gears Of War 2: 93.20%

Gjennomsnittet her er: 87.3%

 

PS3

Little Big Planet 94.45%

Metal Gear Solid IV: 93.1%

Resistance 2: 86.84%

Gjennomsnittet her er: 91.4%

 

Jævla sterkt av begge maskinene, men PS3 hadde lille edget der og..

Dette året er enda bedre med PS3, men jeg hadde krepert hadde jeg kun hatt 1 maskin... :p

Men viss Forza 3 blir utsatt, faen da griner jeg....

Endret av Toman
Lenke til kommentar

sånn midt mellom alt, så trur jeg ganske sikkert satsningspunktet til ms i år har vært å gjøre en del av sony sine eksklusive til multiplatform ala tekken, final fantasy og metal gear(ikke samme spillet men et annet i serien) dette gjør at nyshoppere kan fort finne på å gå for xbox istedet for playstation. Imo prøver de svekke dette at sony er sterkere på eksklusive titler og ved å sikre seg disse 3 legendariske ps seriene så trur jeg nok det kommer til å ha en del innvirknig.

 

blir også spennende å se natal opp mot ps3 sine tingetanger når de kommer nærmere release:)

Lenke til kommentar

true thatt, men jeg hadde ærlig talt ikke trudd de skulle ta mgs,tekken og ff på så kort tid. de 3 seriene er mye av det som har bygt opp playstation som brand tross alt, men sony er flinke til å finne på nytt så trur ikke de dør for å si det sånn:p

 

føler også ms har lagt mer vekt på å utvikle egne franchises tidligere (uten masse hell:p) kanskje derfor de fant ut at det var like greit å melke sony sine.. heh

 

anyways hadde vært rått med noe nytt fra mistwalker? skjer der liksom?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...