Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke vanlige utgifter som tobakk, alkohol, billapp, bensinpenger/dieselpenger, kjøper lite klær og ande utgifter og da har jeg massevis av penger til spill :)

 

Har og gratis internett, og noen par konsoller som er kostnadsfrie til å spille på internett så det blir plenty av penger til nye spill!!

Lenke til kommentar

Når jeg selv jobbet fulltid, før jeg ble med i militæret, hadde jeg masse penger til alt jeg trengte og ikke trengte.

Jeg bodde billig, fikk tak i billig mat og klær, og dermed nærmest som en konsekvens fikk jeg kjøpt mange filmer, bøker og spill.

 

Pr. dags dato tror jeg at jeg har 55-60 xbox 360 spill (og enda flere spill registrert inne på boksen da jeg har jobb-goder den dag i dag) fra den tiden.

Jeg fikk også økt filmsamlingen min fra typ 50 filmer til nå nesten 350 bare i løpet av 8 måneder eller noe slikt.

Pluss at jeg kjøpte xboxen da jeg jobbet fulltid, så ca 55-60 spill (pluss arcade), ca 350 filmer og noen bøker har det blitt de siste 14 månedene.

 

Nå har derimot jobbsituasjonen min lagt en stopper for det.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Tjener ikke bra, jobber i siviltjenesten. Men har a special someone som tjener greit nok, å som betaler leiligheten til jeg finner veien tilbake til arbeids livet. Handler veldig mye på impuls desverre, + har en annen hobby som er dyr som f. Men det er gøy å spille, det er kultur, det er kunst, det er faen med nydelig. Hadde jeg hatt mer penger hadde jeg sikkert hatt en wii, en ds, og en ny psp, gamle gikk til shit.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt rundt 20 spill til min ps3 i løpet av to år, uten at jeg egentlig har noen spesielt inntekt. Jeg får penger til bursdager, jul og enkelte "bonuser", men lite av disse pengene går til finansiering av spill. Jeg jobber hjemme og tjener 100 kr. i uka, det er det jeg finansierer mine spillkjøp med. Jeg er sikker på at om jeg hadde hatt en jobb og tjent en syv-åtte tusen i måneden, så hadde jeg kjøpt alt av spill, jeg hadde spilt mange spill litt og kjøpt nye og mistet mye glede av spillingen. Nå som jeg har mindre penger, spiller jeg spillene lengere ettersom det er et stort tidsrom mellom hver gang jeg får penger til å kjøpe et nytt spill. I tillegg føles det ekstra godt å kunne dra innom den lokale spillsjappa og kjøpe et spill jeg har spart til- og gledet meg til- i flere måneder, enn å skulle kjøpe fem- seks spill samtidig som du kjøper for å kjøpe.

 

Samtidig har jeg satt med en regel om at jeg ikke kjøper spill eller utstyr som koster mer enn 200 kr. Unntaket er at jeg kan kjøpe to spill i året til fullpris, og på denne måten kjøper jeg spill til tilbud (gjerne play.com) og får kjøpt flere spill for pengene av ett helt nytt. Da sparer jeg penger, ettersom jeg får flere spill til prisen av ett og bruker mindre penger på spill enn jeg ville gjort om jeg kjøpte et nytt spill til fullpris (599) hver eneste gang jeg ønsker meg et nytt et. Spill kan fåes veldig billig, det gjelder bare å være fornuftig og se seg litt omkring.

 

Det har hendt at jeg ikke fatter hvordan mange andre brukere her inne på min alder får kjøpt så mange spill, konsoller etc. men jeg tror de fleste har en eller annen måte å få kjøpt spill på uten at de bruker alt, eller at de har en måte som gjør at de får spill billig. Jeg tror nemlig at det er mange her inne som har dårlig med penger, men som klarer å få mye ut av disse få grunkene pga. sine egene metoder. Samtidig er det viktig å huske å legge litt ved siden til sparing folkens. Et smart triks er at du aldri bruker mye av pengene fra bursdager, konfirmasjon, jul o.l til kjøp av spill, men heller sparer disse. Det føles mye bedre å bruke penger fra jobbing til å kjøpe spill. Dobbel nytelse!

Lenke til kommentar

Har hatt Wii siden jul ifjor, og Xbox 360 siden Februar i år, og har vel nå ca 16 spill til Xbox og har vel hatt rundt 10 til Wii. Jeg har ikke allverdens av inntekt akkurat, men får jo litt i borteboerstipend i tillegg. Derfor har jeg ikke akkurat mange spillene til Wii, da de generelt sett er dyrere, mens til Xbox har jeg klart å gjøre veldig mange gode kjøp, har vel kun handlet et spill til full pris (GTA IV til 399,-) Resten har jeg kjøpt for rundt 200 kroner, mange av dem brukt (Uten at det vises nevneverdig.) Har også klart å skaffe meg live billig (sist jeg kjøpte var 3 mnd bundlet med Gears 2 til 299,-) Og så har jeg også fått tak i tre ekstra kontrollere billig. Dermed føler jeg egentlig ikke at det koster så veldig mye å game.

 

Det største problemet for meg er alle de andre utgiftene jeg har i form av dagligvarer, internett, buss, treningssenter(må til!) osv. Av og til koster det mer enn det smaker å flytte ut i så ung alder :)

Lenke til kommentar

Har hatt DS i to år, og har syv spill til den. PSP har jeg hatt i 10 mnd, og har ti spill til den. Wii ble kjøpt for halvannen år siden, og samlingen består av seks spill. PS3 ble kjøpt inn i september i fjor, og samlingen består av sånn 15-20 spill.

 

Det koster å være gamer, det er det ikke tvil om. Men det er verd det!

Lenke til kommentar

har vært så heldig at jeg har kunnet kjøpe film og spill til kostpris i 13 år eller no. Har også blitt en del promoer. sånn semi vill tipping så vil jeg tro jeg har 40-50 xbox 360 spill, 20ish ps2(bytta/kasta en del rask), 15-20 ds spill. 15-20 ps3 spill og rundt 10 wii spill. klatrer opp mot 80 blurays også:) herlich!

 

Bruker ikke voldsomt med penger på spill og film, men blir jo litt. Har vært for mye impuls kjøp, men blir fort sånn:p

Endret av zell
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...