Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Ja, fikk det i dag. Spillet sugde meg ganske godt inn som man sier, spilt det i nesten 2 timer i strekk nå.

 

Synes ikke res5 var så veldig skummelt, men det kan ha noe med at jeg spilte med kompis uten veldig høy lyd osv. Moro er det fortsatt da. Lydbildet i Res5 er ikke så veldig skummelt som Dead Space vil jeg påstå, og spillet er ikke like creepy. Du bør prøve Res4 en gang sånn btw, veldig bra spill.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble positivt overraska over hvor skvetten jeg var, som sagt så er det få av spill som har gjort det samme med meg. Skjønte aldri hvorfor kompisene ble redde når vi spilte Left 4 Dead -_-. Inntrykket av trailerne og demoen til DS var bare meh, bra at jeg fikk et annet inntrykk av spillet.

 

Som sagt så spiller jeg med headset og nokså høy lyd. Som regel så skvetter jeg ikke sånn helt forferdelig, men jeg blir ofte skemt over noe som skjer. Lyden kommer ofte høyt før noe kommer og tar meg, og jeg blir freaka ut av det uansett. Spesielt for eksempel når jeg studerer noe, som verdensrommet, notater, eller fostre i grønne glass, og så kanskje knuser et glass ved siden av, akkompagnert av skjærende lyd som nesten kan kalles musikk. Vil si at spillet så langt har hatt mange gode jump scares, som ikke er helt forferdelige å oppleve, men kommer uforventet likevel. Blir ikke at jeg mister styringa over det jeg gjør (skjedde kun en gang). Men selv om jeg alltid hadde en god del health packs i inventory og aldri vær nær å dø (spiller på normal), så fikk jeg likevel god panikk når jeg ble stengt inne og angrepet av rundt 5 fiender rundt meg samtidig.

 

Mulig det hele vil ebbe litt av etterhvert, men jeg likte det svært godt. Var en god stund at jeg gikk litt vekk fra dører hver gang jeg åpna dem, og skjøt hver kropp for å være sikker på at dem vil ligge nede. Demoene til fear 1 og 2, senere half life spill, resident evil 5, Doom 3 (ikke spilt så grådig mye), var ikke på langt nær like skumle imo.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Da jeg prøvde Dead Space hos en kamerat for første gang, døde jeg med vilje en rekke ganger bare for å se hvordan det så ut. Det var omtrent det kuleste av det jeg fikk prøve.

Lenke til kommentar

En ting som jeg synes var litt teit, var at ikonet som viser at man skal trykke "a" når en eller annen jævel hopper på deg, forsvant utafor skjermen første gangen jeg ble angrepet. Var en stund jeg bare trykket på alt mulig og begynte å lure på hva som egentlig skal skje nå.

 

Synes forresten at fiendene er herlig uforutsigbare.

Den samme kommer jo hele tida i første og andre kapittel, men dem kan være sinnsykt sjappe, eller så kan jeg løpe rett inn i dem ved uhell og dem vil ikke gjøre noen ting (skjedde første gang jeg var ute i rommet og løp rett inn i en da jeg så på noe annet, pga jeg ikke hørte lyder). Ellers så kan dem bestemme seg for å knuse sin egen skalle i veggen.

 

Lenke til kommentar

Hvis det er så ille så kan man alltids spille i fullt opplyst rom med lav lyd osv^^

 

Resident evil 4 var nokså skummelt visse steder, men det ebbet seg litt av etterhvert (etter bøndene). Hadde visse jumpscares, men generelt sett var det bare moro og litt stressende.

 

Dette var det forresten utrolig kult at dem la til i Res4^^

 

edit: fikk meg aldri til å kjøpe project zero. Gikk forbi spillet så utrolig mange ganger i butikken uten å ha penger akkurat da^^ Og nå har jeg ikke ps2 tilgjengelig..

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...