Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte Lost Odyssey veldig godt som mange andre her, men var noen ting jeg ville pirka på. For eksempel at noen kamper kunne bli litt kjedelige og lite taktiske (f. eks at man bare kaster fire eller vann osv hele tiden), eller at det kunne være få lagringssteder. Grafikken var et stort pluss, hadde ikke noe imot den. Jeg synes det er en litt viktig ting i JRPG spill siden dette er spill som man skal slappe av med.

 

Har forresten spilt Super Mario RPG en god del og er snart ferdig med det. Hadde aldri spilt det før, så derfor kan det ikke ha noe med nostalgi at jeg synes spillet var kjempe bra og slår mye av det nyere som finnes. En av tingene jeg ble mest positivt overrasket over var historien, som var underholdende og komisk hele veien gjennom. Det hadde også mange minispill (noe som ikke lost odyssey hadde), hadde ikke "random encounters", og spellsa og angrepa man gjorde hadde ofte noe ved seg f. eks at man kunne trykke på akkurat riktig tidspunkt for å gjøre mer skade. Dette er altså ting som har blitt sett på som en av de få tinga som har vært "nytt" ved nyere jrpg spill, men dette spillet er fra 1996! Det sier litt at jeg liker gameplayet bedre i det spillet her enn mange andre nyere jrpg spill. Er jo bare grafikken som ikke er den samme.

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/nintendo...-pack-in-2009_9

 

Som artikkelen heter: Nintendo games dominating in 2009, Xbox 360 exclusives not doing so well...

Som den lista viser så er det ingen 360 eksklusive der, trodde Halo Wars skulle selge som hakka møkk men neida. Ser bare Killzone 2 til PS3 ligger på femte plass, men ingen 360 eksklusiver altså...

 

Nesten litt synd da jeg virkelig savner noe fra 360 fronten med eksklusive spill :)

 

Venter spent på Grand Slam Tennis som skal komme til meg denne uken

Elsker faktisk Tiger Woods PGA Tour 10 til Wii!! B)

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Toman, om noe selger bra i UK så gjør ikke det at de selger dårlig i resten av verden. Og det påvirker ihvertfall ikke om et spill er bra eller dårlig. Såvidt jeg vet har Halo Wars solgt mer enn Killzone 2 på verdensbasis (rett meg hvis jeg tar feil!), og da er det alikevel ingen grunn til å tro at noen av dem har solgt dårlig.

Lenke til kommentar
Når det gjelder JRPGs, så syns jeg de var bedre før i tida. Da var det mer fokus på historien, personene og følelser, mens nå er det er grafikkjag uten like. Sitter her og drømmer om et helt nytt Final Fantasy med World Map, god, gammeldags grafikk og en følelsesladet historie - det hadde vært no' :love:

Lost Odyssey var jo et kroneksempel på hvordan man kan løse det hele. Det hadde nydelig grafikk sammen med en rørende og utrolig god historie.

Lenke til kommentar

Du er klar over at de tallene var for Storbritania? Det ser litt annerledes ut i resten av verden. Egentlig ga jeg opp å lese etter at du mente Halo Wars hadde solgt dårlig. Salgstallene knuste alle andre RTS til konsoll.

 

Men jeg er enig i at det har vært litt labert fra Xbox 360 hittil i år, de har ikke hatt mange interessante eksklusive titler å vise frem.

Endret av drugiS
Lenke til kommentar
Spilte første chapter av Dead Space i dag og ble litt skuffet. Er kanskje litt tidlig å dømme spillet etter et kapittel, men det blir vel mer spennende etterhvert?

 

Jeg var også veldig skeptisk de første kapittlene, men fortsatt å trøkke på:) angrer ikke et sekund, er fantastisk bra og du kommer ikke til å angre=)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...