Gå til innhold

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og eventuelt pris hvis du må på død og liv ha konsollen akkurat NÅ. Ellers så lønner det seg heller å spare opp litt peng, for så å få den konsollen man ønsker seg.

Ser at begge konsollene koster ca. 3000 på elkjøp nå, så prisen er ikke noe problem. Og spillene koster jo nesten det samme. Men prismessig vil nok Xbox bli litt dyrere da jeg helst vil bruke trådløst nett.

Lenke til kommentar
Og eventuelt pris hvis du må på død og liv ha konsollen akkurat NÅ. Ellers så lønner det seg heller å spare opp litt peng, for så å få den konsollen man ønsker seg.

Ser at begge konsollene koster ca. 3000 på elkjøp nå, så prisen er ikke noe problem. Og spillene koster jo nesten det samme. Men prismessig vil nok Xbox bli litt dyrere da jeg helst vil bruke trådløst nett.

Kjøpte min box for 2.5 k så blir vell ca 3000 etter at du har kjøpt den trådløse tingsen.

Vis du har laptop med trådløst nett så kan du jo lage bro til xbox'en da. Er en guide om det her på forumet et sted.

Edit: Her er den

Endret av Ateuz
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor vi gir tips lenger. Han trenger en spillkonsoll som har Sony sine ekslusiver, der finner vi kun PS3.

Sant nok, men han hadde vært veldig overbevist på at han vil ha en ps3 så hadde han heller ikke skrevet her.

Endret av Ateuz
Lenke til kommentar
Nei det er altså noen eksklusiver på Xbox som frister, men det er Alan Wake og Splinter Cell: Conviction. De er jo ikke ute ennå.

Hva er det du liker på PS3 da? Jeg kan nevne mange flere gode ekslusiver til Xbox (Halo, ME, GeoW, L4D, bedre støtte hos noen utviklere(R* mtp. på GTA IV(ikke totalt) og Valve))).

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Noen gang spilt Halo? Det er skummelt moro. Til 360'n i dag finnes Halo 3, samt Halo:CE på marketplace. I høst, nærmere bestemt 22. september, kommer Halo 3:ODST, og en gang neste høst kommer Halo: Reach.

Alan Wake som du nevner er kanskje ett av de største spillene som kommer til Xbox for tiden, det samme med Conviction.

Mass Effect er et utrolig bra action-orientert RPG. Usikker på om toeren kommer til PS3, men da blir historien fucked up. Bare for å nevne noe fra E3-konferansen til MS så kommer Forza 3, Crackdown 2, ett sykt fett sidescrollende spill fra Epic Games som jeg ikke husker (:p), Halo.

En fin/dum ting med MS er at ting ofte kommer før til konsollen, f.eks demoer og DLC. I tillegg er det noen omfattende DLC som kun kommer til Xbox, som er GTA DLCene.

En annen ting jeg ville tatt i betraktning er hva vennene dine har. Bebeluv sin liste virket ganske fin :).

Lenke til kommentar

ville bare kjøpt ps3 om du også har interesse av bluray spilleren eller er veldig glad i kontrolleren.

Xbox er en bedre spill konsole imo. Jeg liker kontrolleren bedre spesielt trigger knappene, som nevt over kommer ofte demoer, beta`er, content kun til x360. Og MS plukker opp fler og fler eksklusive titler/ordner seg sony sine.

Har som bebelov alle 3 konsollene og angrer ikke, men jeg er mye glad i høydefinisjons film!

Lenke til kommentar

Anbefaler egentlig begge, har ingenting vondt å si om de:) vil tro at hva enn du velger så sitter du like fornøyd og like gira. Sånn var det med meg ihvertfall, men såklart skal valge falle på 1 så får du bare sette igang å peile ut spill, muligheter, det sosiale osv osv! Min første var ps3, mye grunnet at jeg alltid har spilt sony sine konsoller, men jo mer jeg så på 360 jo mer innså jeg at microsoft har gjort noe stort denne gangen og det er det ingen tvil om:)

Lenke til kommentar

Enig i der Bebeluv, angrer ikke jeg heller!!! :D

Men hadde jeg skulle hatt meg en ny konsoll idag så hadde jeg utelukket 360/Wii siden jeg er en av dem få så liker PS3 sine spill så fryktelig mye.. Omtrent alle spillene til PS3 får betydligere mindre scores en 360, noe som er sørgeligt...

Men for all del, jeg liker PS3/360/Wii helt sykt, men hadde jeg hatt det valget så hadde jeg valgt en PS3 for nevnte grunner og hvor mye du får for pengene du har brukt på en konsoll....

Satan jeg gleder meg til Gran Turismo 5 med G25, det blir helt episk :D :D. Kan bli tidenes bilspill for min del!!!

Endret av Toman
Lenke til kommentar

jeg foretrekker ps3 fremfor x360 pga ps3 har mer eksklusive spill enn 360,seriously...hva har 360 som ikke ps3 Halo og sikkert noen andre fps.alle andre spill utenom visse spill til ps3 er gitt ut til begge konsollene...og ps3 har blu ray.... og wii er litt latterlig i min mening,når man spiller så skal man ikke stå og hoppe og se idiot ut.når man gamer så skal man slappe av i en stol eller sofa.....men det er jo min mening....

Lenke til kommentar

Mass Effect, Gears of War, Alan Wake, Forza, Crackdown, Left4Dead, GTA DLC, Splinter Cell, Fable, Dead or Alive, PGR og så videre. Det var fra toppen av hodet; en komplett liste har du her: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_exclusives

Norskengelsk, ufullstendig gramatikk og dårlige begrunnelser gjør at jeg tolker deg som en som ikke kan snakkes til. Kan også legge til en overlegen netttjeneste og med tiden Natal til listen over. :-)

Lenke til kommentar

Om du har lyst å spele saman med venner og ikkje har store ønsker om høgt blodtrykk eller hjarteinfarkt bør du ikkje velge ein PS3.

Å spele saman og ikkje minst det å kunne snakke saman over voice chat på PS3 er heilt latterleg dårleg. Ikkje berre har kvart einaste spel sin måte å løyse invites og voice chat på, i mange tilfeller fungerer det berre ikkje.

In-game voice chat har også den ulempen at du MÅ høyre på mange andre som maser, noko som i 99,99% av tilfella er uinteressant. Pubertale 12-åringar som skriker i lobbyen på COD4 om at ein skal skippe Wetworks, lovely. Er ein grunn til at dei la til ein hurtigknapp for mute av voice chat frå andre spelarar. Me ender stort sett opp med å bruke Skype for voice i staden for.

Invite-systemet i ulike spel fungerer sånn av og til. Eg og nokre kameratar skulle spele Bad Company saman, plutselig gjekk det ikkje an å joine squads lenger, fekk berre connection errors. Ingen endringar var gjort på nettverksinnstillingar. Samme med COD4.

Text chat'en som vart lagt til i 2.7 er forresten berre heilt konge! Kvar melding er begrensa til 30ish teikn (WTF Sony?!) og den sensurerer ca 90% av alt du skriver.

Eg digger PS3en min, men kun pga av spela til den og mulighetane for multimedia. Å spele online med vener, gjerne med voice chat, er forbanna tungvint (og i dei fleste tilfeller heilt ubrukeleg).

Sånn, rant over.

Endret av Crimson Idol
Lenke til kommentar

Yey!!

Tok å fant fram sporingsnummeret til min PSP og den var i Oslo i dag tidlig og da har jeg alle konsollene denne generasjonen innen håndholdt og konsoller. Helt konge!!!! :D

Og ikke minst Colin McRae Dirt til PS3 med G25 blir nice!!!

Endret av Toman
Lenke til kommentar
jeg foretrekker ps3 fremfor x360 pga ps3 har mer eksklusive spill enn 360,seriously...hva har 360 som ikke ps3 Halo og sikkert noen andre fps.alle andre spill utenom visse spill til ps3 er gitt ut til begge konsollene...og ps3 har blu ray.... og wii er litt latterlig i min mening,når man spiller så skal man ikke stå og hoppe og se idiot ut.når man gamer så skal man slappe av i en stol eller sofa.....men det er jo min mening....

Typisk playstation hjernevasket nordmann.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...