Gå til innhold

Nintendo 64 Tråden!


Anbefalte innlegg

Ahh, nitendo 64 :love:

 

Husker da jeg var en 6-7 år, jeg hadde konsollen i stua, og spilte hele dagen lang.

Fredrik 64 ble jeg kalt.

 

Jeg satt flere dager og så på en VHS jeg hadde fått med i bladet Nitendo 64 (husker ikke presis hva bladet het) og der så jeg på trailerne av alle mulige spill.

 

Det var tiden da alle vennene hadde den konsollen og fyttirakkern det var gøy.

Heldigvis har jeg enda konsollen i stua, bare synd kontrollene (grå, blå og gul) fungerer skikkelig og joysticken er ødelagt så når jeg spiller Zelda: OoT går det ikke ann å løpe...

 

Har enda til gode å gjennomføre Zelda: Majoras Mask, det spillet klarte jeg aldri å fullføre.

 

Husker jeg tyv spilte james bond som jeg var for liten til å spille, donkey kong 64 som var utrolig gøy, iallefall med den nøtte bazooka/maskingeværet og mario kart 64 som jeg spilte gjevnt å trutt med brodern.

Hva er morsommere enn å sette et lyn på din argeste konkurrent rett før målstreken for å så vinne med noen hundredeler?

 

Utrolig mange minner fra den tiden, og enda har jeg konsollen og alle de ca. 30 spillene som jeg av og til spiller gjennom.

 

Paisley

 

Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt en håndkontroll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heldigvis har jeg enda konsollen i stua, bare synd kontrollene (grå, blå og gul) fungerer skikkelig og joysticken er ødelagt så når jeg spiller Zelda: OoT går det ikke ann å løpe...

 

 

Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt en håndkontroll?

http://catalog.ebay.com/Controller-for-Nin...d=p3286.c0.m271

 

Jeg hadde egentlig tenkt å foreslå "nye" (de fungerer som nye, men jeg tror han bare har bytta ut noen deler) kontrollstikker som jeg kjøpte, men selgeren hadde tydeligvis ikke flere.

Lenke til kommentar

Har denne grå her, så har jeg en gjennomsiktig superkontroller som med hjelp av å vippe opp en knapp gjør at A B eller noen av de andre knappene holdes inne.

Er sinnsykt greit hvis man må springe langt, er bare å vippe opp knappen og slippe kontrollern, and off he goes! :)

 

Noen andre som har en slik en? Eller kanskje noe enda bedre?

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Sexy as hell! :blink:

 

Når kjøpte du den da?

Er du en av de samlere som kjøper ting, men aldri åpner pakkene? Fant du deg endelig mot nok til å rive opp esken å endelig se hva du kjøpte for flere år siden?

 

Har bare en kjedelig svart jeg, husker godt den gjennomsiktige. Men da hadde jeg allerede fått min, så den ble det ikke noe av.

Spillene derimot strømmet inn, og jeg har vel en ok bunke med spill.

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Ah, du gamer på emulator....stakkars deg :lol:

 

Prøvde det engang, kom til...Shadow Temple, så greide jeg å save over min savefil med noe annet, så alt ble slettet.

Husker det var noe piss å sikte eller noe sånt, men da bruke jeg tastaturet.

 

Hvordan styrer du? Tastatur eller Joystick/Kontroller?

 

 

Nesumar

 

Edit: Så nettopp igjennom vinduet i slottet, og der var vist gamlefar Ganondorf...S**** for en skummel Djævel!

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar

X360kontroller, vel? :D Tok meg et minutt eller to får å konfigurere, men men. Funker flott. Fant ut hvordan man kan få gratis skjold istedenfor å bruke 80 rupees (india noen? lol). :D

 

EDIT ADD: Kan jeg få teksten til å gå fortere? Fy så treigt.

Endret av Riot
Lenke til kommentar

80? Koster jo bare 40?

 

Forresten, må ikke du begynne å cheate siden du bruker emulator... Zelda er hellig og skal ikke cheates igjennom!

 

Tror nesten jeg må skaffe en sånn kontroller, da skal jeg ta å få meg Gamecube-emulator å spille Twilight Princess, har jeg aldri prøvd!

 

 

Nesumar

 

Edit: Skal vel finnes en 200% speed eller no på emulatoren. Annet enn det...Nei. Hvertfall ikke i begynnelsen. Tror du senere kan trykke B, så skipper man forbi all teksten.

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar
Må vel være noe slags fjærer som gjør at den stiller seg imidten igjen?

Har du prøvd å åpnet å sett om noe er galt?

Hvis ikke er enten innkjøp av en ny eller reparasjon et alternativ.

 

 

Nesumar

Ja, det lurte jeg litt på. Etter at jeg bytta ut stikka til en av kontrollene mine åpnet jeg den jeg hadde der før, som var veldig slapp. Men fjærtingen var ganske "spretten" fortsatt. Kan det være noe annet som gjør det?

 

Akkurat nå har det ikke noe å si med tanke på at det er umulig å sette det sammen igjen med to hender (og hvis jeg prøver med flere blir det bare mer irriterende :p), men greit å vite likevel.

 

Forresten besøkte jeg Hyrule i OoT-format for første gang på lenge i går kveld. Det hadde ikke den samme stemningen som jeg huska. =/ Før kunne jeg gå rundt og gjøre ingenting og nærmest leve der. Fortsatt koselig da.

 

Edit: @Snake: Hvis du vil vente til noen får flere kontrollstikker på Ebay kan du bokmerke denne linken og sjekke den nå og da: http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksi...-All-Categories

 

Det var sånn jeg fikk tak i mine.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Det er noe jeg alltid har lurt på, men aldri orket å dratt å sjekke etterpå.

 

I det aller første templet, altså The Great Deku Tree, før du går igjennom det hullet som gjør at du kommer deg tilbake til det rommet hvor du kom da du hoppet ned i det første store spindelvevet (Are you keeping up with me??)...der hvsor det henger 3 egg i taket.. så er det en sånn steindør som man kan sprenge med hjelp av bomber.

Selvsagt har man ikke så tidlig i spillet bomber, så man kan ikke gjøre annet en å gå videre.

 

Er det noen som vet hva som er på andre siden av den døra?

 

 

Nesumar

 

Mener å huske at det var en golden skulltula der, men er ikke 100 % sikker..

 

Matsini

Lenke til kommentar

Damn, for en skuffelse.

Hadde håpet på et rått item!

 

Nesumar

 

Edit: Beklager så mye TanTheMan, vet det hjelper lite nå.

Skal tenke litt mer over når jeg skriver slikt i fremtiden, å få satt på en spoilertag.

Beklager nok engang, håper ikke det blir å ødelegge opplevelsen du får i MM.

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar

Kanskje vi skal vurdere spoilertagger for ting man ikke vil vite før man har spilt spillet selv? Jeg venter på MM og kunne godt vært foruten det du sa i forrige innlegg, Nesumar. ;)

 

Edit: Det går bra - gjort er gjort, og hvis man lærer av det er det da noe. Så vidt jeg har forstått er det jo mange hemmeligheter i MM.

Men jeg mente faktisk at alle bør sette spoilertagger framover, det var ikke bare dette tilfellet jeg snakka om. Kunne trådstarter redigert emnetittel eller førstepost med oppfordring om å gjøre det?

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Eg var faktisk det eg i dag vil kalle, ein Nintendo fanboy tilbake den gangen :)

 

Min epoke som gamer begynte med Sega Master System, som eg har lagt evig mange timer i. Da Playstation kom på markedet stod eg for min største overgang i spillhistorien noensinne. Konsollen var jo eit monster på grafikk. Var mye krangling og forsvaring av PS1 når N64 kom, vel heilt til eg fikk testet Shadow of The Empire (Hoth brettet er episk) og Turok. Da begynte eg virkelig å få lyst på N64, som eg da fikk julen 97` sammen med GoldenEye. For ein aften det var, for og ikkje snakke om juleferien. Aldri har eg sett vennene mine så imponert over eit spill tror eg. Og aldri har vi spillt eit spill så lenge etter lansering tror eg. Enspiller delen var jo eit kapittel for seg, mye man kunne unlokcke og tider skulle knuses. Men flerspiller delen var jo det som virkelig tok kaka...4 stk. på ein liten 22" i eit svett,klamt gutterom var tider det.

 

Eg tror aldri eg har blitt så god på eit spill før, for og si det på fagspråket : 1337 sk1llza var finjusterte til det overnaturlige ^_^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...