Gå til innhold

Nintendo 64 Tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glemmer aldri Nintendo 64'en. Hvem kunne vel ikke like kontrollene med kokainstikkene, den pussige formen på konsollen, de fine grå kasettene og ikke minst alle de fine spillene. Med spill som Mario 64, Zelda: Ocarina of Time, Pilot Wings, Starfox 64 og mange flere brukte jeg knapt Playstation 1-konsollen vi hadde i huset. Nei, for meg var det Nintendo 64 som gjaldt. Ingenting er som å ri på Epona over Huryle Fields, løpe om kapp med skillpadden i bob omb land, slå nummer to rett ved målstreken i Mario Kart 64 og ikke minst, kjøre Tanksen i Starfox 64. Jeg var desverre ikke gammel nok på den tiden til å spille klassikere som Goldeneye og andre litt mer voksne spill. Men jeg fikk nå med meg de fleste gode spillene på konsollen alikevel. Aaah, minner.

Lenke til kommentar

Husker jeg var skikkelig sur fordi jeg aldri fikk en Nintendo 64 med Golden Eye og Mario Kart når jeg var liten.

Smugspilte hos kamerater nok til å kunne kontrollene i søvne etterhvert, så jeg overlevde og da jeg fikk en PS2 var alt tilgitt. (Kjøpte PS1 selv!)

Lenke til kommentar

Mitt første møte med Super Smash Bros., aaah. Husker vi satt der og knuget romskipkontrollene som om det var vår siste rest av liv, fire stykker foran den lille 15", alle øyeblikkene hvor en av oss nesten falt ut av brettet, men greide å ta tak i kanten med absurd margin. Jeg ble forelsket den gang, og er det fortsatt. Herlig og uskyldig moro, med lett miks av finesse og tilfeldigheter. Og Kirby! Akkurat så ubalansert at de andre tre spillerne måtte rotte seg opp mot vedkommende som valgte kosekluten.

Har også en del minner fra Star Wars: Pod Racer, Banjo Kazooie, Pokémon Stadium og selvfølgelig Majora's Mask og Ocarina of Time. Tenker Super Mario 64 er en selvfølgelighet, da det fulgte med i pakka (?) :)

EDIT: GoldenEye! Hvordan kan en glemme det? Det åpnet min verden for lokal flerspiller (og for verden generelt), og mang en lattertåre har falt som følge av GoldenGun. Hehe.

Lenke til kommentar

Sukk, hvor mange timer underholdning har ikke N64 gitt, og gir meg, den dag i dag. Fyrer fremdeles opp Super Mario 64 og Ocarina of Time så oftet det lar seg gjøre, og det fra N64 maskinen og ikke via virtual konsoll.

Conker's bad fur day er et rimelit fantastisk og neglesjert spill, aldri trod at man kunne lage et spill basert på et ekorn med høy bannekunnskap og enda høyere alkoholinntak men Rare klarte saken.

Lenke til kommentar

Uten tvil masse gode minner. Lurer på om det noen gang vil komme et James Bond spill som overgår Goldeneye. Ikke bare inneholdt maskinen utrolig mange gode spill, men vi fikk jo også "joysticken" (som jeg fortsatt ikke kommer over hvor mye juling tålte før den kapitulerte) og "Rumblepack". Når jeg får meg en større leielighet skal uten tvil de gamle konsollene plasseres i stuen B)

Lenke til kommentar

Husker når familen dro til byen, og mamma skulle handle på Obs! på lade:P Og inne i butikken hadde de slike spillautomater med Playstation og Nintendo 64, jeg og brødrene mine sprang om kapp for å komme først til nintendoen. Og en dag når vi var der(vi var der velldig sjelden, bor på landet xD), så stod det et fantastisk spill inne i maskinen, det var en liten gutt i en grønn verden, med en grønn lue, og en liten lyskule som svevde over hode hans. Jeg tok spaken og krøp inne i en hule der jeg måtte passe meg for store kampesteiner, men når jeg kom fordi, så fikk jeg et fiiint sverd :D Da var jeg forelsket i videospill. Neste jul fikk jeg og brødrene mine dette til jul, og vi spilte det så sinnsykt mye :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...