Gå til innhold

Fallout 3-tråden


Anbefalte innlegg

Velkommen til Fallout 3-tråden!

 

080820fallout.jpg

 

I en verden ødelagt av atomkrig, overlever menneskehetens utposter i en ørken av ødeleggelse.

 

Screenshots:

post-63-1104617660_thumb.jpg post-23-1104617695_thumb.jpg

post-189-1104618024_thumb.jpg post-76-1104618207_thumb.png

 

Utvikler: Bethesda Game Studios

Plattform: Xbox 360, Playstation 3 og Microsoft Windows

Utgitt: 30. Oktober 2008

 

Fakta: Fallout 3 foregår i år 2277, 36 år etter handlingen i Fallout 2 og 200 år etter en kjernefysisk krig som la verden øde. Spillet plasserer spilleren i rollen som en innbygger i Vault 101, en overlevelseskapsel utformet for å beskytte et lite antall mennesker fra kjernefysisk nedfall. Når spillerens far forsvinner med mystiske omstendigheter, blir spilleren tvunget til å flykte fra Vault 101 for å reise inn i ruinene av Washington DC med kun ett mål: spore ham ned. Underveis er spilleren assistert av en rekke andre menneskelige overlevende, og må kjempe mot et mylder av fiender som nå bor i Wasteland. Spillet har et attributt og et kampsystemet som er typisk for et rollespill, men har også elementer av førsteperson shooter og survival horror spill.

 

Etter det ble lansert har Fallout 3 fått en positiv respons fra kritikere som har lovpriset spesielt spillets åpne gameplay og dets fleksible karaktersystem. Det har blitt sammenliknet med BioShock (2007) for sin setting og bruk av elementer fra det tyvende århundres amerikanske kultur. Mottaket blandt spillerne var også overveldende positivt på release, ifølge spillets høye salgstall, særlig i forhold til tidligere titler i Fallout-serien.

 

Linker:

Offisiell hjemmeside for Fallout 3

Fallout Wiki for alle mulige spørsmål

 

Omtaler og anmeldelser:

IGN: 9,4/10

Eurogamer: 10/10

Gamedaily: 8/10

Gameplayer: 9,6/10

Gamereactor: 8/10

Spillmagasinet.no: 6/6

Dagbladet: 6/6

Itavisen: 5/6

NRK: 5/6

Gamer.no: 9/10

 

Achievements/Trophies:

Fallout 3 har også en rekke Achievements (PC, Xbox 360) og Throphies. En liste over de finner du her.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenker på å kjøpe det, men er slitt mellom dette og Fable 2.

Og gjett om jeg virkelig har lyst til å kjøpe begge!

 

Du skal selvsagt kjøpe både Fable 2 og Fallout 3! Har gjort meg ferdig med begge, men vet sannelig ikke hva jeg likte best. Begge er knallspill på forskjellige måter.

 

Har ikke prøvd den første utvidelsespakken til Fallout 3 enda, men regner med det blir snart. Har bare så mye annet jeg også skulle ha spilt...

Lenke til kommentar

Den første DLC'en som er ute nå (Operation Anchorage) er i hvertfall etter min mening verdt penga. Varer ikke så veldig lenge (3-5 timer), men del legger til en helt ny vei/retning i spillet som absolutt anbefales å spille igjennom...

 

Dere burde ikke lure på å kjøpe Fallout! Lur heller på om dere skal kjøpe Collectors Edition eller ikke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...