Gå til innhold

Den store Resident Evil 5 tråden!

Paisley

Anbefalte innlegg

Jeg spilte alle forskjellige versus-modes igår, og det er:

- Team Slayer:

2 vs 2 hvor det er om å gjøre¨å drepe flest mulig fiender med en partner samtidig som du kan angripe motstanderne hvos hver gang du treffer dem så mister de poeng. Dreper du dem så mister de enda mer poeng. Også viktig at her spawner det mindre majini fiender, men det kan komme 2 bosser samtidig (2X executioners samtidig på Public Assembly f.eks)

- Slayer:

Samme som over, men uten en partner.

- Team Survivor:

Dette er vanlig Mercenaries mode, hvor det er om å gjøre å drepe flest mulig, kjappest mulig og helst med en høy combo for store poengsummer. Man kan drepe motstanderne her også, men det blir ikke utdelt poeng om du klarer det. Så bare et irritasjonsmoment for den som sloss mot Majinis og en tosk kommer bak han med Hagle :)

- Survivor:

Samme som over uten en partner.

Man kan fortsatt samle tid og combo-time i kister på Survivor mode, og man har startvåpnene til den personen du bruker.

Det er Respawn på begge modusene for at du skal ha en viss lengde på hvert game.

På Slayer modusen så starter du kun med 1 basic våpen (enten fullt oppgradert håndpistol eller middels oppgradert maskingevær avhengig av hvem du velger), og det er våpen gjemt unna på forskjellige plasser på banen.

Du får også våpen for å drepe bossene med melee (de legger fra seg FAS, hvis du skyter dem mener jeg).

Spilte en 2 timer igår bare for å teste, og blir vel en 4-5 timer idag for å lære :)

Add meg for spilling ettersom jeg kun spiller med amerikanere & briter

GT: Wangen360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er avhengig av hvordan du angriper Wesker i starter som tilsier hvor lenge du henger på kanten som Sheva.

Men en gang Chris detter igjennom steinen og Wesker følger etter han, så må du skyte på Wesker i ryggen med alt du har samtidig som Chris løper bort til den store steinen for å slå ned den.

Når du har gjort nokn skade på Wesker så får du se hans svake punkt på ryggen som du skal treffe 1-2 ganger avhengig av våpen.

Når det så er gjort hopper han opp på kanten til Sheva og jager henne istedet. Da må Chris skyte på Wesker slik at han beveger seg saktere, og Sheva blir da hengende på kanten. Men siden Wesker er på kanten bak deg så går det kjappere å klatre opp, og Chris og Sheva kan møtes i enden av brettet for så å gå mot midten for siste battle..

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Å ja, hehe, jeg og bror min brukte godt over 2 timer på 6.3, vi døde til sammen 56 ganger, så hjalp dama med å trykke på knappen i det sheela henger i den steinen og hun klarte det pokker meg på første forsøk. Har spilt Res5 nå i 36 timer, og har enda ikke klart den banen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+130498
Gikk helt fint. Var langt ifra så vanskelig som folk skal ha det til :p

Edit: Tok et speedrun rett etter. Klarte det på 2t53m. Runnet spillet 4 ganger nå, fortsatt ikke litt lei.

dette var egentlig den dårligste tingen med spillet. selv greide jeg det på rundt 2:15. synes det er altfor kort til å være et spill til 500kr.

Lenke til kommentar
Noen som har et ekstra rotten egg på lager? Finner det over hode ikke og jeg er på min 3. gjennomspilling.

Er ikke så langt unna fighten med

Wesker og Jill

, gleder meg ikke akkurat til å gjøre den med cpu AI på høyeste vanskelighetsgrad.

tror jeg har 2-3 stk igjen.gamertag/nick: Zippo7

Lenke til kommentar
dette var egentlig den dårligste tingen med spillet. selv greide jeg det på rundt 2:15. synes det er altfor kort til å være et spill til 500kr.

Det har da ingenting med inngangsprisen å gjøre. Hvis du faktisk klarte spillet på 2:15 første gang (noe som er svært, svært usannsynlig), så spilte du på letteste vanskelighetsgrad, rushet gjennom alt av innhold, og fortjener det du fikk. Selv har jeg antageligvis fått rundt 50 timer med gameplay ut av spillet, og er storfornøyd. At jeg klarer en speedrun på rundt 3 timer viser bare at spillet har fleksibilitet nok til å bli spilt på flere måter enn bare en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

hadde selvfølgelig spilt gjennom flere ganger, men når man tar en speedgjennomgang på easy så skal det seff være lengre enn 2,5 timer langt. og hadde det ikke vært for at man må stoppe opp for å skyte så hadde jeg brukt enda mindre tid.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Speedruns har aldri vært noe særlig lange i Resident Evil spillene. Husker jeg tok 2ern på rundt 2 timer.

@ Gamez. Takk, men jeg har fått tak i egg nå. Fant en hyggelig amerikaner fra Huntington Beach, CA som ga meg 499 rottene egg. :D

Edit: Kunne nok tatt 5ern en god del raskere, men samlet litt rubies o.l. på veien.

Edit 2: Addet deg for litt versus, Wangen.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg og en annen startet ett coop opplegg som vi holder på. Nå vil jeg spille litt solo, og ikke spille videre på den coopen som vi har startet. Er det ikke mulig å starte ett eget game uten ny konto?

Jeg vil jo ha achievements og samtidig ikke få mer items eller penger på det gamet jeg og han har startet på.

Er det umulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...