Gå til innhold

Den store Resident Evil 5 tråden!

Paisley

Anbefalte innlegg

Hun er hvertfall suicidal når du gir henne RPG med evig ammo og ingenting annet:p

hun bruker ikke rpg engang hos meg. men men. betyr bare flere kills på meg det.

spiller stort sett bare coop jeg. moro! runda det 4-5 ganger nå :)

om noen vil spille så er det bare å si ifra.

GT: Amored

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg har både X360 og PS3 så bestemte jeg meg for å teste begge versjonene idag. En ser alltid sammenlignings bilder og filmer på nettet som jeg egentlig har tatt med en stooor klype salt.

Men idag testet jeg for å se om det var noen nevneverdige forskjeller på RE5 demoen!

Og jeg er faktisk ganske så forbanna!! Det er stor forskjell på versjonene, jeg hadde ikke trodd at det skulle være så stor forskjell. Jeg er forbanna ikke fordi en versjon er bedre men for at utviklerne til den dag idag ikke klarer å gjøre en like bra jobb på begge maskinene.

Men fra spøk til revolver...X360 versjonen er overlegen på textures og skarphet i bilde. Det er så stor forskjell at jeg synes det er rart det ikke har blitt voldsomt bråk over dette. Det skal nevnes at jeg kun har testet demoene til spillet og fikk ikke PS3 sin versjon til å gå høyere en 720p mens X360 kjørtes i 1080i (tv støtter ikke høyere), om dette gjelder på fullversjonen vet jeg ikke.

Under er noen bilder som viser litt, dog det blir ikke noe rettferdig bilder men en kan fortsatt se forskjellene. Det som overasket meg meget også var at det var et mer 3d føl over bildet/animasjonene på X360 versjonen mens PS3 virket meget blast.

Områder av spesiell interesse er markert....

PS3372014.jpeg

X360372016.jpeg

PS3372018.jpeg

X360372019.jpeg

Bildene her viser ikke korrekt men gir en indikasjon på hvor stor forskjell det faktisk er, for det synes VELDIG når du spiller. X360 versjonen er så utrolig mye bedre en PS3 sin versjon som er blass og flatt sammenlignet med dybden og 3d følelsen bildene gir på X360 versjonen.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Ser ut som forskjell på teksturkvalitet. Rart at det ikke er omvendt, siden dvd har jo mindre lagringsplass og en skulle tru at det var slike snarveier utviklere måtte ta.

edit: larzen, har du prøvd å tukle med videoinstillingene på ps3? For eksempel enable full hdmi (rgb) eller noe sånt?

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Du kan hive inn rimelig digre mengder med textures på en DVD før det begynner å minke på plassen. Full RGB vil ikke endre bildet på en slik måte. Larzen har faktisk rett: PS3-utgaven har blitt degradert for å holde frameraten stabil. Samme historie som med Bioshock.

Lenke til kommentar

Har endelig gjennomført spillet - fantastisk spillopplevelse, ser frem til å gjennomføre det flere ganger ;) Ser også frem til fremtidige DLC! (Hvor kult hadde det ikke vært med en 4 player coop survival mode? ^^)

Litt offtopic:

Faktisk har jeg sett skarpere teksturer og sterkere kontraster i alle xbox 360 versus ps3 sammenligninger. (gametrailers og gamespot) Noe som egentlig er litt rart ettersom playstation 3 er potensielt en sterke spillemaskin enn xbox 360 etter det jeg har forstått. Den eneste forklaringen jeg finner på dette er at det er vanskligere å optimalisere spill til ps3 - en prosess som enda må mestres før vo får se de "virklige" resultatene.

Lenke til kommentar
Er bildene tatt fra demoversjonen på begge konsollene? Jeg syns det var snakk om at 360 fikk en nyere demo som var hakket bedre. Ingen av anmeldelsene jeg har lest har nevnt noe om dette når det gjelder fullversjonen.

Ja det er demo versjonene jeg har testet med, om det er forskjell på retail versjonene har jeg ingen anelse om. Bildene representerer veldig dårlig hvor stor forskjell det egentlig er når du sitter å spiller, for forskjellen er voldsom når du spiller....

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Ser ut som forskjell på teksturkvalitet. Rart at det ikke er omvendt, siden dvd har jo mindre lagringsplass og en skulle tru at det var slike snarveier utviklere måtte ta.

edit: larzen, har du prøvd å tukle med videoinstillingene på ps3? For eksempel enable full hdmi (rgb) eller noe sånt?

Har kun prøvd å "tvinge" spillet til å kjøre i 1080i men spillet nekter og går bare tilbake til 720p eller SD signal. RGB har jeg ikke gjort noe med da det er vel kun scart kontakten det gjelder?

Men uansett en kan ikke få frem texture informasjon som ikke er der om en kjører i SD,720p eller 1080p..hadde vært interessant å se om noen av dere som har retail versjon får spillet til å kjøre høyere en 720p? Evnt ta et bilde fra en av plassene jeg har tatt for å sammenligne.

Lenke til kommentar

er litt jalla. du må først inn i en game. så må den andre kontrolleren trykke start, signe inn och så därr. Så restarter kapitelet seg og man kommer tilbake der man kan oragnise, men denne gangen i split..

litt rart de har gjort det sånn ettersom de har lagt inn split screen meny valg på mercenaries moden.

Lenke til kommentar
er litt jalla. du må først inn i en game. så må den andre kontrolleren trykke start, signe inn och så därr. Så restarter kapitelet seg og man kommer tilbake der man kan oragnise, men denne gangen i split..

litt rart de har gjort det sånn ettersom de har lagt inn split screen meny valg på mercenaries moden.

Takker for svar, det var litt jalla måte ja. Serlig med tanke på det ikke var slik i demoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...