Gå til innhold

Playstation 3- Informasjon og diskusjonstråd!


Paisley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se i førstepost angående e-mail adresse og nummer til sony. De har en god kundeservice og svarer kjapt! :)

 

Tror faktisk jeg går for inFamous Special Edition og deretter Uncharted 2.

 

Hvor får du kjøpt infameous special edition?

 

CDON.COM (skriv cdon.no i nettleseren), men skal kjøpe billigere.

Følger med betakey.

Lenke til kommentar
Se i førstepost angående e-mail adresse og nummer til sony. De har en god kundeservice og svarer kjapt! :)

 

Tror faktisk jeg går for inFamous Special Edition og deretter Uncharted 2.

 

Hvor får du kjøpt infameous special edition?

 

 

Da har jeg funnet det ut! Må faktisk sette ned oppløsningen (eller hva det er) på skjermen, Den er egentlig på 1080p, men må sette ned til 720. Regner med at det fungerer på 1080p med Blu-Ray i det minste. Men utrolig irriterende at jeg må gå inn i instillingene før og etter jeg skal se DVD-film.

Lenke til kommentar

Reknar med at du har aktivert oppskalering av DVD? Og bruker du komponent-tilkopling? Kva TV har du?

 

Så vidt eg veit er oppskaleringa begrensa til 1080i ved bruk av komponent, så om TVen din for eksempel ikkje støttar 1080i, men berre 1080p, vil ikkje du få signal då.

 

Ga det meining? Det er mandag og har enda ikkje fått i meg dagens første kaffi :p

Lenke til kommentar
Reknar med at du har aktivert oppskalering av DVD? Og bruker du komponent-tilkopling? Kva TV har du?

 

Er neimen ikke sikker på den første der, skal sjekke når jeg er hjemme igjen. Bruker HDMI. Og har denne skjermen.

 

Så vidt eg veit er oppskaleringa begrensa til 1080i ved bruk av komponent, så om TVen din for eksempel ikkje støttar 1080i, men berre 1080p, vil ikkje du få signal då.

 

Har spurt en kompis, han har akkurat samme problem som meg, samme skjerm og han og bruker HDMI tilkopling.

Kan prøve å starte opp en DVD på 1080i når jeg kommer hjem igjen. Kan det være at DVD-filmen er av så dårlig kvalitet at den ikke kan vises i noen av 1080-variantene?

 

 

Takk for hjelpen forresten :)

Lenke til kommentar
stemmer at det er 1080i som er maks. Har selv fått problemer med skjermen, filmer og spill når jeg har hatt å 1080p :)

 

Du har den du og?

 

Når jeg prøvde igjen nå fungerte den både på 1080i og 1080p uten problemer.

Det første jeg gjorde var å fjerne 1080p som alternativ, og startet opp filmen.

Så gikk jeg ut fra filmen og krysset av 1080p som alternativ igjen, og startet opp filmen uten problemer.

Restartet PS3en for å være helt sikker, og det fungerte fortsatt.

 

Nå sitter jeg her litt forvirra, er det DVD-spilleren som er litt fjuskete? Burde jeg kontakte Sony eller er dette normalt og som det skal være?

 

 

Ser det er flere som sliter med DVD-spilleren.

Lenke til kommentar

Det er ikke vanlig at dvd spilleren streiker. Da er det noe defekt i selve konsollen, så kontakt sony og hør med dem i det minste.

 

Jeg har også fått et problem:

 

Det er noe galt med min ps3. Flere ganger skal jeg inn på en brukerkonto, da går den ikke inn, og den vil heller ikke skru seg av. Dette er utrolig kjedelig, og ofte reagerer ikke maskinen når jeg bruker kontrollen.

Lenke til kommentar
Nå sitter jeg her litt forvirra, er det DVD-spilleren som er litt fjuskete? Burde jeg kontakte Sony eller er dette normalt og som det skal være?

 

 

Ser det er flere som sliter med DVD-spilleren.

 

Høyrtes litt merkelig ut. Skadar vel ikkje å kontakte Sony, kan jo vere eit kjent problem hos dei. Er kun komponent som har begrensning på 1080i ved oppskalering, ikkje HDMI.

 

Oppskalering av DVD finner du under System Settings ein plass. Har ikkje PS3en i nærheten så eg kan sjekke no. Sett den til "Normal". Velger du Fullscreen vil den dra ut biletet for å fjerne svarte kantar og delar av biletet forsvinn.

Lenke til kommentar
Det er ikke vanlig at dvd spilleren streiker. Da er det noe defekt i selve konsollen, så kontakt sony og hør med dem i det minste.

 

Jeg har også fått et problem:

 

Det er noe galt med min ps3. Flere ganger skal jeg inn på en brukerkonto, da går den ikke inn, og den vil heller ikke skru seg av. Dette er utrolig kjedelig, og ofte reagerer ikke maskinen når jeg bruker kontrollen.

 

Ja, tenker jeg ringer Sony i morgen, høres ut som at du burde gjøre det samme med problemet ditt desverre.

 

Høyrtes litt merkelig ut. Skadar vel ikkje å kontakte Sony, kan jo vere eit kjent problem hos dei. Er kun komponent som har begrensning på 1080i ved oppskalering, ikkje HDMI.

 

Oppskalering av DVD finner du under System Settings ein plass. Har ikkje PS3en i nærheten så eg kan sjekke no. Sett den til "Normal". Velger du Fullscreen vil den dra ut biletet for å fjerne svarte kantar og delar av biletet forsvinn.

 

 

Skal teste ut det når jeg er kommet hjem igjen. Når jeg så film igjen nå sist så virket det ikke som om det gikk på 1080p synes jeg. Det var veldig kornete og til og med menyen når jeg trykket på sirkel var av "dårlig" kvalitet. Vanskelig å forklare siden jeg ikke har særlig med teknisk kompetanse :)

 

Mulig jeg la merke til at det var så kornete fordi jeg satt så nærme skjermen.

Lenke til kommentar
Det er ikke vanlig at dvd spilleren streiker. Da er det noe defekt i selve konsollen, så kontakt sony og hør med dem i det minste.

 

Jeg har også fått et problem:

 

Det er noe galt med min ps3. Flere ganger skal jeg inn på en brukerkonto, da går den ikke inn, og den vil heller ikke skru seg av. Dette er utrolig kjedelig, og ofte reagerer ikke maskinen når jeg bruker kontrollen.

 

Ja, tenker jeg ringer Sony i morgen, høres ut som at du burde gjøre det samme med problemet ditt dessverre.

 

Jeg sendte en mail til Sony kundeservice i går, og fikk i dag en mail fra Danmarks Nordisk Film.

 

Han skrev følgende:

 

Hej

 

 

 

Tak for din e-mail, desværre så ser det ud som om din PLAYSTATION® konsol er defekt. For at få dette ordnet så skal du tage kontakt til butikken hvor du har købt din PLAYSTATION® og bede butikken sende din PLAYSTATION® til service.

 

 

 

Har du langt til butikken hvor du har købt den, tag da kontakt med den nærmeste butik som sælger PLAYSTATION® og spørg om de vil sende konsollen ind til service.

 

 

 

Butikken skal have din PLAYSTATION® konsol og en kvittering som viser når og hvor du har købt din maskine.

 

Ved butikken ikke hvor de skal sende den hen, da skal de tage kontakt til Nordisk Film Kundeservice.

Har du ikke et gyldigt garantibevis, skal du fortsat henvende dig til butikken.

Garantien for din PLAYSTATION® står forklaret på side 13, stykke 2, i din brugermanual.

 

 

 

Er din PLAYSTATION® købt udenfor Norden, beder vi dig om at kontakte indkøbsstedet i det respektive land.

Vi kan desværre ikke hjælpe yderligere med dette, da vi kun har teknisk support.

Alle service, garanti og reklamationsspørgsmål tages mellem dig og butikken der hvor din PLAYSTATION® er erhvervet.

Beklager det som er hændt men dette er desværre det eneste vi kan gøre for at behandle problemet så hurtigst som muligt.

 

 

 

 

 

Med vennlig hilsen / Best regards,

 

 

 

Oliver

Playstation Hotline

 

Da er det bare å få prøve å kopiert savegamen, og sende den inn. Noen som vet om man trenger å sende inn harddisken og kontroller/ledninger i tillegg? :)

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Jeg spør igjen, og ønsker svar fra noen som har sent inn sin maskin eller som kan svare:

 

-Skal jeg ha med noen ledninger eller håndkontroller når jeg skal sende inn en ps3 til reprasjon?

- Skal den sendes i orginal eske?

- Kan jeg ta ut hard-disken eller må den være i når jeg sender maskinen?

Lenke til kommentar
Jeg spør igjen, og ønsker svar fra noen som har sent inn sin maskin eller som kan svare:

 

-Skal jeg ha med noen ledninger eller håndkontroller når jeg skal sende inn en ps3 til reprasjon?

- Skal den sendes i orginal eske?

- Kan jeg ta ut hard-disken eller må den være i når jeg sender maskinen?

Vet ikke om det kommer ann på hvor du sender den, men jeg trengte ikke å ta de med.

Jeg tok den i en pose og de tok den inn, trenger bare playstation 3.

Jeg tok ut av min haridsk, men pga at den er 320GB. Tok den orginale 60GB'en inn igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...