Gå til innhold

The Elder Scrolls guide:


Anbefalte innlegg

Trenger du hjelp til noe som har med The Elder Scrolls å gjøre? Da har du kommet til rett forum. Men før du poster i vei om hvor du får tak i en bestemt ting, hva du skal gjøre når du står fast i et oppdrag, eller hvor mange måter du kan skaffe mye penger på, så er det greit å vite at det finnes mange andre steder på internett der ting står fiks ferdig, så utfyllende som du bare vil ha det.

 

Jeg tenker ikke på Google. For all del, Google er din venn, men når det kommer til The Elder Scrolls, vil jeg si at The Unofficial Elder Scrolls Pages er din beste venn. Siden er oversiktlig, utfyllende, og vokser stadig. Det er en wiki-side, basert på det samme som Wikipedia. Dette vil si at du kan bidra med alt fra retting av andres skrivefeil til nye store emner. Den eneste forskjellen mellom Wikipedia og UESP er at UESP fokuserer utelukkende på The Elder Scrolls.

 

Først og fremst, ta en titt på Oblivion-delen av UESP. I denne "innholdsfortegnelsen" kan dere bla frem og tilbake for å finne det aller meste dere kan drømme om. For å gjøre livet enda enklere for dere som ikke orker å søke, skal jeg heller linke direkte til en del kjekke guider og slikt her.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------

Vi har en del eminente personer her på forumet som virkelig jobber og står på for at vi andre skal få størst mulig glede av spillet. Dette har resultert i en del guider. Dette er lenker til trådene på Diskusjon.no - om trådstarterne velger å flytte trådene over til dette forumet, så skal jeg oppdatere lenkene.

 

Oblivion

Morrowind

--------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Quests

  • Alt om quests - her finner du absolutt alt du trenger å vite (og mer til) om de fleste quests i spillet

Kart

Leveling

Magi

Tweaking

Trøbbel

Diverse

========== OBS! Denne seksjonen er ikke oppdatert til å passe med det nye forumet, og vil bli oppdatert så snart biter faller på plass. ==========

Hvis du allikevel må spørre...

...så er det et par retningslinjer det kan være greit å rette seg etter. Selvfølgelig, vær snill og grei og velformulert og alt det der, men de tingene har man Nettetiketten til. Det er spesielt én ting jeg vil frem til her: Spoiler-advarsler. Hvis du skal spørre om noe, eller si noe som kan ødelegge spillopplevelsen for andre, bruk spoilertags - eller "SKJUL"-knappen som nå har dukket opp over skrivevinduet. Trykk på denne en gang, skriv det du vil si, og trykk på den igjen for å "lukke" den.

 

Det er liten forskjell på å bruke spoiler-taggen og skjul-taggen:

[spoiler]Jesus dør i Passion of the Christ![/spoiler]

vil se ut som

 

Jesus dør i Passion of the Christ!

 

mens

[skjul]Jesus dør i Passion of the Christ![/skjul]

vil se ut som

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jesus dør i Passion of the Christ!

 

Det ser ut til at øvre makter eksperimenterer med utseendet på disse, men per 7.5.06 klokken 14:41 er de ikke utseendemessig like. Personlig liker jeg spoilertaggen best.

 

-----===== ############################################################################## =====-----

 

Hvis dere starter en ny tråd, for eksempel "Trenger hjelp til mainquest-oppdrag", så legg til en advarsel i tittelen: "Trenger hjelp til mainquest-oppdrag *spoiler*", dersom det du skriver inneholder avslørende materiale.

 

Når det er sagt, vil jeg selvfølgelig kverke alle dere som nå starter en tråd og spør om noe slikt. ;)

 

Hva med Morrowind?

Vel, for dere som trenger hjelp til Morrowind, så finnes det fremdeles masse informasjon. Bare sjekk ut Morrowind-, Tribunal- og Bloodmoon-sidene til UESP. Det finnes også to guider her på forumet, Nybegynnerguiden for Morrowind og Must-have mods - nytt liv i Morrowind!.

 

Da gjenstår det bare at alle dere andre her på forumet hjelper til med å finne flere/bedre guider jeg kan legge til her. Jeg prøver ikke å stoppe all aktivitet på forumet, jeg prøver bare å sette en fot på bremsen når det gjelder spørsmål som "hvordan blir jeg vampyr", "hvor finner jeg det beste våpenet", "hvordan gjør jeg denne questen" osv. God spillopplevelse! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du det er gjennomførbart å be trådstartere av nevnte tråder gjenposte trådene sine her?

Ja, jeg har et lite håp om det. Jeg vet at ikke alle er aktive lenger, men vi kan da prøve.

 

Flott, MiSP! Du er like hjelpsom som alltid, flott at du får opp en så utfyllende og god tråd så kjapt.

Bare hyggelig. Men som Shicca sier - copy paste, jeg har ikke skrevet den fra grunnen av igjen om det var det du trodde. :p

 

[skjul][/skjul]

virker forresten ikke her...

Vet det, som sagt kommer jeg til å oppdatere innlegget når dette kommer på plass.

 

Ellers jobber jeg med å få på plass Morrowind-guidene mine. Kanskje modilsten kommer med oppdaterte lenker dersom de ikke er for vanskelige å oppdrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...