Gå til innhold

Den store Trofé-tråden!


Kris

Anbefalte innlegg

Ah, tok nettopp min 3. platinum, denne gangen for Resident Evil 5. Da jeg kjøpte PS3en min hadde jeg ikke forventet å klare en eneste platinum, men så feil kan man ta.

 

Jeg har et prinsipp da, og det er at jeg ikke tar en platinum om det ikke er morsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det vanskelig å få platinium på Mirrors Edge?

 

Jeg har platinum i mirrors edge og må si det er et av spillene jeg har kost meg mest med når det kommer til å få platinum i. Selv om et par av speedrunsa (ta alle kapitlene innen en viss tid) kan være et rent helvete. Du skal også få 60 "stjerner" på time trials banene, mange som sier at det er det værste. Men jeg har 69, mangler 1 stjerne på én av banene.

 

Så nei, jeg synes ikke det var så vanskelig, men du skal ha litt talmodighet, hvor du må regne med å faile en del ganger. Kjipt når du har gjort et perfekt løp 8 minutter inn i banen så gjør du en helt tåpelig feil som gjør at du må starte hele dritten på nytt. Dette vil skje fler enn et par ganger :p

Lenke til kommentar

Mirror's Edge er et bra spill som har noen veldig store svakheter du først blir skikkelig oppmerksom på hvis du prøver å gå for Platinum. Noen av brettene, inkludert Time Trial, er helt vanvittig dårlig designet (som f.eks. The Chase Time Trial). Utviklerne burde ta et hint fra Uncharted og la opplevelsen handle mer om å finne smarte ruter enn å finne den riktige pixelen å sikte på og det riktige nanosekundet å trykke en knapp på.

 

Platinum i spillet er overkommelig, men vær forberedt på at du vil føle en intens trang til å kaste kontrolleren din i veggen mange, mange ganger.

Endret av TiLT
Lenke til kommentar

Ingenting var værre enn å få 3 stjerner på en av de siste på The Atrium, gjorde den så mange ganger at når den plutselig satt var jeg rank 8! Har nok helt sikkert falt mange plasser nå ettersom det er utrolig lenge siden jeg spilte spillet. Men var utrolig deilig å se ranken sin da etter alt strevet ;p

 

TiLT: har ikke veldig lyst til å spille noen speedruns med meg i resident evil? (a) Har en total tid på 5.45 så trenger en del forbedringer, men var på de to siste kapitlene jeg brukte alt for lang tid. Du kan også få lov til å skyte litt emblems for meg (a)

 

EDIT: Får noe form for feilmelding når jeg skal sjekke troféene mine eller oppdatere id greia på playstation.no

"Vi fant ikke siden du ba om. Hvis du vil fortsette å bla gjennom playstation.com, kan du prøve å gå tilbake til hjemmesiden eller å bruke Søk."

Endret av trellaern
Lenke til kommentar

Skaffa Platinum i Mirrosrs Edge her om dagen jeg også.. Er enig i det "trellaern" sier. Speedrun 2 brukte jeg utrolig lang tid på.

 

Men når du får Platinum står det bare 85%, pga "pure time trails trofeer". Det er rett og slett litt plagsomt, da det burde vært en tileggspakke til de som vil kjøpe de ekstra time trails kartene. Frister ikke å bruke 60 kr på det nå..

Lenke til kommentar

Vil uansett anbefale å skaffe Pure Time Trials hvis du vil ha platinum i Mirror's Edge. Du slipper da å ha så sinnsykt bra rating i brettene siden du har flere å velge mellom. Du må allikevel ha en del 2-stjerners ratings, men du behøver ikke rive ut håret i frustrasjon over 3-stjernene.

 

trellaern, tror jeg bør ta en pause fra RE5 nå, ble litt mye av det. Kan gi deg noen tips da:

 

- Ikke bry deg om å bekjempe normale fiender. De aller fleste kan du løpe rett forbi (f.eks. hun blonde jenta du møter tidlig i spillet. Ingen grunn til å slåss mot henne, bare løp videre).

 

- Bruk uendelig ammo på en av Magnumene. Det lar deg ta ut de fleste tøffere fiender hurtig og effektivt, og det hjelper også mot bosser.

 

- Enkelte checkpoints fjerner fiender rundt deg, noe du kan benytte for å bli kvitt en farlig situasjon.

 

- LØP! Du har ingen grunn til å sitte stille.

 

- Og selvfølgelig: Spill på Amateur!

Endret av TiLT
Lenke til kommentar
Vil uansett anbefale å skaffe Pure Time Trials hvis du vil ha platinum i Mirror's Edge. Du slipper da å ha så sinnsykt bra rating i brettene siden du har flere å velge mellom. Du må allikevel ha en del 2-stjerners ratings, men du behøver ikke rive ut håret i frustrasjon over 3-stjernene.

 

trellaern, tror jeg bør ta en pause fra RE5 nå, ble litt mye av det. Kan gi deg noen tips da:

 

- Ikke bry deg om å bekjempe normale fiender. De aller fleste kan du løpe rett forbi (f.eks. hun blonde jenta du møter tidlig i spillet. Ingen grunn til å slåss mot henne, bare løp videre).

 

- Bruk uendelig ammo på en av Magnumene. Det lar deg ta ut de fleste tøffere fiender hurtig og effektivt, og det hjelper også mot bosser.

 

- Enkelte checkpoints fjerner fiender rundt deg, noe du kan benytte for å bli kvitt en farlig situasjon.

 

- LØP! Du har ingen grunn til å sitte stille.

 

- Og selvfølgelig: Spill på Amateur!

 

Nei det er fullt forklarlig ;p Takk for tipsene hvertfall :) Jeg har l.hawk med evig ammo, og jeg har mer enn nok penger til å oppgradere flere våpen til maks, men problemet ligger i poengene jeg trenger for å få evig ammo. Så noen tips til hvor jeg får rasket poeng?

 

Og en siste ting. Nå har jeg som sagt L.Hawk (og long bow) med evig ammo. Hva er neste våpen du anbefaler og oppgradere til fullt med evig ammo? Jeg vurderer å oppgradere ?(husker ikke våpen) fordi den åpner hydra shotgun, føler den virker som et bra våpen =) (etter hva jeg har lest)

Lenke til kommentar

Hydra er uvurdelig på Professional. Fantastisk til crowd-control (når det er mye fiender rundt deg) og til shotgun å være har den ganske bra range. Skaff deg unlimited ammo på den først.

 

Vis du ikke har unlimited ammo på rocket launchar anbefaler jeg den også. Flere bosser du kan drepe på et skudd med den. Det får du ved å fullføre spillet på under 5 timer på hvilken som helst vanskelighetsgrad. Skal du ha platinum så må du uansett få s-rank på alle missions i en vanskelighetsgrad så å spille gjennom ameteur er tips der. Du kan også bruke chapter select til å oppnå dette. Når du får skaffet unlimited på rocket launcheren kan du spille chapter 6-2 om og om igjen for å få poeng til å kjøpe rewards (for eksempel unlimited ammo til våpen). Bossen på 6-2 er simpel med rocket launcheren og brettet er kjapt.

Endret av Pesico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...