Gå til innhold

Call of Duty: Modern Warfare 2!

Ukentlig avstemning frem til realase  

313 stemmer

1. 1. Når skal du kjøpe spillet?

• På realase
      127
    • Har forhåndsbestilt
      97
    • Blir julegave
      77
    • Vet ikke
      41
    • Ser ann anmeldelsene
      16
    • skal ikke ha det
      58

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe i mot Steam egentlig da jeg selv har kjøpt en del spill der før. Spesielt da det var dollar og ikke euro. Nå som de har gått over til euro kjøper jeg bare eldre spill da de nye er rett og slett for dyre. Er forsåvidt enig at det er tull at de dytter på folk steam når man installer MWF2. Tenker konkurrentene til Steam er arge nå...Ble litt irritert selv at jeg var nødt til å legge spillet inn via Steam når jeg hadde kjøpt boxed versjon. (DVD). Fikk t.o.m melding om at serverne var opptatte da jeg prøvde å starte single player! At man er nødt til å være online for å spille single player er noe forbaska tull...hva om nettet er nede? For meg virker det som om spillprodusenter tar noen grep nå etter all denne piratkopieringa.(Må legge inn spill via Steam f.eks) I tillegg så ser vi at spill blir mer og mer konsollorienterte mot PC. Før var det jo en bonus å ha et spill på PC. Editor, fler brett osv. Nå virker det som om det rett og slett bare blir konvertert. Se Operation Flashpoint 2. De har lansert en patch med 4 brett og skirmsh mode.. Riktignok gratis til PC, men det koster 4$ for konsolleiere...

Tilbake til tråden, har spilt i gjennom et par brett nå og riktig storkoser meg! Veldig bra, og det lover bra framover! Ok, selvsagt litt konsollaktig og hvorfor de ikke har dedikerte servere som i 1´ern er jo helt sykt...Er mye det samme som i 1´eren, men litt bedre grafikk og noen nye våpen her og der trekker opp! Liker utformingen på brettene, lydene, effektene. Gleder meg til multiplayerdelen! Ikke akkurat det mest realistiske spillet, men det prøver det ikke å være heller. Til det spiller jeg Insurgency mod til HL2. (Kan anbefales!)

EDIT: Virka på meg som om den prøvde å laste ned spillet via webben fra Steam etter at jeg taste dvdkey. Men så etter noen minutter begynte den å laste fra DVD 1. Så ba den meg sette inn DVD 2. Kan være noen bugs ute å går, f.eks kan det være noen som ikke har oppdatert Steam programvaren på en stund som kan forårsake dette at den laster fra web istedet for disk. Steam ødelegger litt for seg selv med denne løsningen. Activision og steam sitt samarbeid kan gi mange frustrerte gamere...Steam vil vel at flest skal bruke det, da de selger og reklamerer spill der. For min del vil jeg tilbake til gode gamle legge inn fra DVD uten å via andre tredjepartsprogrammer, men siden jeg allerede er Steambruker så var det vel egentlig greit. Det fine med Steam er at når det kommer nye patcher, så slipper man leite og legge de in nn manuelt. Steam holder styr på alle spill du har inne og patcher disse inn automatisk. Kjekt! BTW: Hva skjer dersom man av en eller annen grunn klarer å miste kontoen sin på Steam som man har regge dvdkeyen på? Hva skjer da om man legger inn ny konto på Steam og prøver å legge inn MWF2 igjen på ny konto? Vil man få DVD key er allerede i bruk? Kan være mange som går på en smell der..folk glemmer jo brukernavn og passord an mass!

Endret av FunkyMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fannt en løsning på vavles forum som kansje kan hjelpe folk.

Installing from Disc instead of Steam

Quote:

1. Close Steam (File > Exit).

2. Go to the Start button and select Run (XP) or type Run in the Search box and choose Run from the list (Vista).

3. In the Run window type:

"C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -install E:

Replace E: with the CD/DVD drive you are installing from if is not correct.

Replace C:\Program Files\Steam if your Steam installation is not in the default location.

4. Press OK. Your installation should continue from the disc.

ClientRegistry.blob

Quote:

Certain Steam issues may be corrected by renaming the ClientRegistry.blob and restarting Steam.

1) Completely exit from the Steam client.

2) Go to C:\Program Files\Steam (or the Steam directory that was specified during installation).

3) Locate ClientRegistry.blob and rename this file to ClientRegistryOld.blob.

4) Restart Steam to allow the file to be recreated.

5) Test the issue once more.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1020077&page=3

Hjelper fint lite nå som steam er helt nede her.... Prøver å reinstalere hele steamshitten før jeg klikker totalt.

Høh, takk.. Holder på å installere fra disk nå.

Helt utrolig at det laster ned fra steam <by default> når man har vært i butikken og kjøpt TO Dvd plater med alle filene på.

Lenke til kommentar

Innstalerer endelig fra disk!!!!

Først avinnstalerte jeg steam, så innstalert fikk da beskjed om at den ikke kunne oppdatere, så avinstallerte jeg, så lasta jeg ned fra steam sin side, så kjørte jeg denne kommandoen C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe -install D: Bruker Windows 7 ultimate 64-bit, håper det hjelper noen..

Lenke til kommentar

For alle som hater at steam skal laste ned HELE spillet, så er det en enkel fiks:

Fjern MW2 fra pc'en (hvis du vil installere fra DVD), dette gjør du ved å høyre klikke på MW2 i Steam menyen, og trykker "delete Local Content"

Etter det er gjort, starter du downloaden av MW2, la den gå i ca. 10 sek, og sett den på pause.

Nå popper du inn DVD 1 og trykker "reinstall" så følger du bare veiledningen videre, og VOPS, ca. 40 min-1 time senere har du MW2!!

Og for de som har problemer med at de ikke får startet MW2 Multiplayer fordi det kommer en melding som "This game is currently Unavailable, please try again later" (tror også dette virker for Error 55 tingen) eller noe sånt, så gjør de dette:

Høyre klikk på MW2 Multiplayer i steam og trykk Properties, Trykk på "local Files", så trykker du på "Verify integrity of game Cache"

La det gjøre seg ferdig, når det er ferdig kan det stå at den fant en error eller noe sånt og at den skal erstatte den.

Da skal MW2 Multiplayer virke når du prøver neste gang.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt noen timer online og nådd level 18 må jeg nok erklære meg litt smålig skuffet. Spillet (nå snakker jeg da altså om multiplayerdelen) er slående lik forfølgeren, og de oppdateringene de har er ikke store. Du starter med et par middelmådige våpen, og jeg må si at jeg ikke blir så alt for motivert av rankingsystemet og medfølgende unlocks.

Det virker som om Infinity Ward har stappa inn masse unødvendig søppel slik at det skal virke nytt og fresht. Annet enn bedre grafikk, annen rekkefølge på våpenunlocks (i tillegg noen nye introduksjoner) og en haug med søppelmaps ser jeg ikke mye forskjell: Lyden, til og med replikkene når man starter en kamp, er helt lik som i forfølgeren!

Ja, også må jeg vil nevne at kill streak-systemet er teit. Nyhetene i spillets flerspillerdel er så små at det blir som et nytt FIFA: Samme spillet med et par nye funksjoner som det snakkes alt for mye om.

Men som de sier i fotballverdenen: Never change a winning team! Vel, de som har rævpult MW1 for alt det er godt for er nok rimelig lei av det samme gamle, så MW2 (nok en gang; multiplayerdelen) vil nok ikke bli så spektakulært som de håpet.

Nå skal det jo også nevnes at jeg var veldig skeptisk til hele spillet: Planla å boykotte det siden Activision er en gjeng søppelhuer, men tok en helomvending da jeg innså hvor lei jeg faktisk var av Uncharted 2.

Tviler på at mange gadd å lese alt, og jeg burde bygge meg et fort for å forsvare meg mot motargumentene til de som faktisk leste det.

Lenke til kommentar

Irriterer meg over at når man inviterer venner på PS3, må man opp med XMB-vennelisten, rote fram de som spiller MW2 og deretter sende dem en melding. Var så mye lettete i CoD4 og W@W, der man bare kunne trykke på Invite Friends, få opp de vennene som spiller spillet, og så trykke på dem.

Lenke til kommentar

NEIMEN HVA I FITTE FAEN?

NÅR JEG ENDELIG HAR FÅTT DET INSTALLERT SÅ FÅR JEG OPP ERROR MELDING: could not find roadkill.ff SÅ KRÆSJER HELE DRITTEN!

Holy mother of...

Greit nok at du blir frustrert og virkelig "rager" ala bildet under, men dette er nok ikke en helt anstendig måte å reagere på.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

ffffffffuuuuuuu2766648.jpg
Lenke til kommentar

Irriterer meg over at når man inviterer venner på PS3, må man opp med XMB-vennelisten, rote fram de som spiller MW2 og deretter sende dem en melding. Var så mye lettete i CoD4 og W@W, der man bare kunne trykke på Invite Friends, få opp de vennene som spiller spillet, og så trykke på dem.

Enig. Eneste grunnen til at jeg kjøpte det til PS3 var for å spille sammen med kompiser, men vi har faen ikke klart å joine hverandre en eneste gang #¤#"T%.

Ellers er spillet helt fantastisk, rett og slett et mesterverk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...