Gå til innhold

Call of Duty: Modern Warfare 2!

Ukentlig avstemning frem til realase  

313 stemmer

1. 1. Når skal du kjøpe spillet?

• På realase
      127
    • Har forhåndsbestilt
      97
    • Blir julegave
      77
    • Vet ikke
      41
    • Ser ann anmeldelsene
      16
    • skal ikke ha det
      58

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Jeg fikk en ganske kul ide til hvordan starten av MW2 kan være/er nå mens jeg sto i dusjen! Vi vet jo alle at det kommer ut 11.10.09, det er jo en nedtelling, ikke sant. Og la oss si at man spiller som terrorist på flyplassen i det første oppdraget, går igjennom flyplassen og plaffer ned folk, kommer til et visst sted, og skal sette opp en bombe eller to. Så ser du at timeren går ned 11.10.09 ogsånedover, før det sprenger (om han du spiller som løper ut eller ikke vet jeg ikke, kom ikke så langt), og du ser Cod logoen, og en cinematic eller noe sånt. Høres veldig sannsynlig, ikke sant?

Edit: Hva er FMJ?

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Liker det at man må få XX antall kills med den "forrige" attachmenten for å få den "neste". Det gjør at det blir progresjon og en trang til å prøve ut forskjellige ting også her. Nydelig valg av infinity Ward. Selv gleder jeg meg ekstremt til å få et holografisk sikte, men jeg er litt redd for at f.eks extended mags krever litt mye i forhold til hva den gir. Vil nesten tro jeg er rimelig nærme å prestige før jeg får den, og dermed miste den før jeg får den.

Jeg kan jo selvfølgelig ta fullstendig feil ang. hvor lang tid det vil ta.

Det står for Full Metal Jacket og er kuler som er skikkelig au-au.

Lenke til kommentar

Det kan du ha rett i, men jeg synes det blir litt rart å kunne ha både en perk og en attachment som gjør at man får enda mer "Deep Impact". Selvfølgelig kan man jo bruke attachmenten for å frigjøre en perk-slot, men igjen synes jeg det er litt rart. Det går jo forsåvidt for det samme om den skulle gitt mer skade (FMJ-Stopping Power)

Edit: Kanskje det er for å skyte igjennom Riot-skjold? Ingen våpen kan vel det "stock". Utenom ze big gunz selvsagt.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Det kan du ha rett i, men jeg synes det blir litt rart å kunne ha både en perk og en attachment som gjør at man får enda mer "Deep Impact". Selvfølgelig kan man jo bruke attachmenten for å frigjøre en perk-slot, men igjen synes jeg det er litt rart. Det går jo forsåvidt for det samme om den skulle gitt mer skade (FMJ-Stopping Power)

Edit: Kanskje det er for å skyte igjennom Riot-skjold? Ingen våpen kan vel det "stock". Utenom ze big gunz selvsagt.

Dersom du ser etter så ser du at Deep Impact ikke er en perk lenger :)

Lenke til kommentar
Om folk velger å ikke støtte spillet ved å ikke kjøpe/piratkopiere, så bygger det bare videre på den klassiske "alle med pc piratkopierer og pc versjonene selger for lite" og neste versjon blir godt mulig enda verre.

Det vil få Infinity Ward til å forstå at vi ikke likte å bli knullet i røven når de plutselig ikke tjener penger på PC markedet som de gjorde med CoD 4.

Man piratkopierer ikke ett CoD spill istedetfor å kjøpe det, man kjøpe det for å få spillt det fantastiske actionpregede online gameplayet. Og dette har sikret utviklerne av suksessrike online skytere gode inntekter. Men, ikke nå lenger, de har jo ødelagt de fleste insentivene for å ta i bruk onlinefunskjonen på datamaskin.. Hvor mye tror du Sierra har tjent på ettersalg av billige Halflife 1 pakker siden 2003, noen år etter at CS var modnet for lengst?

Så ta ett standpunkt folkens, og send en beskjed direkte til utviklerne om hvordan vi ønsker våre produkter tilpasset våre behover.

Lenke til kommentar

Det står for Full Metal Jacket og er kuler som er skikkelig au-au.

Vil heller tro det er kuler som har "deep impact", dvs at de har større gjennomslagskraft (går lettere gjennom vegger).

Full Metal Jacket er det eneste man bruker i det norske militæret, feks. "Hollow-point" er det andre alternativet. FMJ penetrerer mer, bryter gjennom skuddsikre vester og har ingen problemer med å ta seg gjennom tykke vegger og trær (i alle fall 7,62 - 5,56 har mindre gjennomslagskraft). Hollow point penetrerer mindre dekning, men gjør mer skade i det det først treffer. I praksis er hollow point mer "au au".

Kort og godt: FMJ er sannsynligvis en arvtager etter deep impact, ja.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

La merke til 100ms. Er dette en gjennomsnittlig ping de har fått etter en del testing eller synsing? Om det er fakta spør jeg: Hvem spiller med 100ms? Er jo faen meg helt jævlig. Sitter på 30/30mb lyse og spiller kun på servere med maks 20ping. 100 er jo begredelig dårlig.

Vel. for ca 2 uker siden ble de første IWNET "matchene" observert igjennom et program som observerer alle "COD" authentication codes. Der ble en ukjent kode oppdaget. Den var referert til som cod1, men inneholdte (IW) assassin og blandt annet (IW) FourTwoZero.

På Robert Bowlings twitter side gikk han ikke uventet rundt grøten, men han kalte det et "beta step" Average ping på dette var ca 70-100 per spiller, men personen som ble tildelt "host" oppgaven sank til rundt 20-30. I denne "beta-step" observasjonen så var ble ip'ene registrert fra 4 forskjellige steder i amerika. Dette kan også være grunnet til at de ikke vil ha mer enn 9v9 pingwise. Point being, han som hoster matchen (alså personen i matchen som har best UT linje) vil ha ca 40-50 ping advantage ovenfor de andre. For oss som spiller mye fps på pc så er dette drastisk.

Nå skal det igjen sies at de kan ha gjort merkbare ting med IWNET slik at de får gjevnet dette. Teoretisk sett fra et IT-synspunkt så vil Hosten få et advantage oven for de andre spillerne. For de som ikke vet hvordan ping fungerer oppmot hverandre så gir jeg dere et eksempel: Har du 50-60 ping lavere enn en spiller i matchen så ser du personen 1-2 sekunder raskere før han ser deg. Ping er X gitt tid av hvor lang tid informasjons pakkene bruker på å reise fra din data til host og dermed tilbake.

Lenke til kommentar

Hvordan blir 60ms til 1-2 sek? Trodde 60ms var 60 ms jeg?

rektig det, men du klarer ikke oppfatte 60ms nøyaktig nok så derfor skrev jeg 1-2 sek. Normalt ligger førstehånds reaksjon hos et menneske på 1-2 sekunder. Deretter kommer handlings momentet inn.

Lenke til kommentar

Spillet til nå er herlig:

Noen store og små spoilere:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Vladimir Makarov er nok den "anonyme" av The Four Horsemen fra første spillet. Den vi aldri fikk vite identiteten til.

Vector må være den garantert styggeste submachine-gunen lagd, noensinne!

Vladimir Makarov er ikke hovedskurken, selv om det virker sånn i promoene.

Nikolai retunerer :D

Musikken i Washington under "invanderingen" til russerne er veldig dyster. Noe av det som er bra er Modern Warfare 2 er en av de beste spillene jeg har opplevd når det kommer til å gi spillern motivasjon.

Alexi Borodin som er infiltrerte gruppen til Makarov blir drept gangske fort da han finner ut at Alexi Borodin egentlig er en amerikansk CIA-agent. Tror jeg bare spilte han i 3 missions eller noe sånt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...