Gå til innhold

Call of Duty: Modern Warfare 2!

Ukentlig avstemning frem til realase  

313 stemmer

1. 1. Når skal du kjøpe spillet?

• På realase
      127
    • Har forhåndsbestilt
      97
    • Blir julegave
      77
    • Vet ikke
      41
    • Ser ann anmeldelsene
      16
    • skal ikke ha det
      58

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at folk gidder å campe. Greit nok å sette seg ned i 10-20 sekunder, men å konstant sitte på samme plassen i 10 minutter kan jeg virkelig ikke forstå at er noe morsomt.

Hehe, jeg tenker ikke så mye over om jeg camper eller ikke men det har sine fordeler å holde huset i f.eks estate da man har god utsikt over hele mappet derfra. Er ofte jeg holder en posisjon i flere minutter hvis det er av betydning for lag kamerater at jeg dekker/holder flags osv.

Noen her som har prøvd ut Javelin glitchen da? :p

Endret av Keylar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satt litt på youtube igår, fant en drøss med videoer og machinima hvordan man skal få denne såkalte "Nuke". Det gikk rett og slett ut på å sitte på max tre plasser på mappet, altså camp. Når man fikk Harrier skulle man bare gjemme seg bak en disk ellernoe og vente til du fikk chopper gunner. Da er vel ikke veien lang til Nuke...

Når jeg skal skaffe nuke camper jeg jo ikke i det hele tatt... Løper rundt og flanker dem som skaffer meg en del kills inntil chopper. Og uansett, skjønner ikke hvorfor folk er så pissed på campere? Så klart, jeg kjenner frustasjonen og bli drept av en som har sittet i det samme spot i 5min+, men har du blitt drept en gang vet du jo nøyaktig hvor han er og da er det jo bare å flanke han elr nade han... Er jo rett og slett et free kill ;)

Jada, du er best, helt klart...

I tillegg høres det ikke ut som du vet hva du snakker om. Campere er tapere, rett og slett. Men de greier å ofre et par hjerneceller til å skjønne at de må bytte campeplass i ny og ne, dermed blir flankeskillza dine avbrytt av en heartbeat sensor eller en UAV spot, slik at en ny random campernoob sprayer alt han kan selv om han er flasha eller halveis skada av nades... Tør jeg spørre hva slags gamemodes du spiller når du tydligvis kan løpe rundt og "flanke"?

For å først forsøke å bevise at eg veit kva eg snakker om så skal eg begynne med å sei at eg har over 1000 timer på cod4 og er 62 på første prestige i MW2 + har fått ca 20 nukes. Forhåpentligvis unngår du å bruke dette som eit argument mot meg og.

1: Camping er ein taktikk, og det er meir brains i det enn å charge rundt som ein eller annen idiot som ungåelig kommer til å gå inn i ein vegg av kuler.

2: De "camperene" som velger å sitte på ein plass og aldri flytte seg, kommer ikkje til å få masse kills, og om de dreper deg meir enn eingang er det du som failer, eller uflaks. (heartbeat sensor er absolutt ikkje OP, fordi Ninja Pro er bedre enn alle andre #3 perks, lett)

3: De "camperene" som flytter seg innimellom: Kva er definisjonen din på camping? At folk sitter på eit tak, eller bak cover og skyter?

De camperene som tenker taktisk, vurderer fiendlig spawn og det faktum at killcam er obligatorisk vil lett få nuke og vinne heile runden. Er ikkje dette poenget, å vinne?

4: #3 involverer meir taktisk tenking enn alt som har med "storming" og gjøre. Sjansen din for å dø og gjøre absolutt ingen nytte er stor. (ekskluderer SD selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Spilte Domination igår...alle sitter på mic og vi har alle våre "oppdrag" mitt var å holde/ta Plass A ok "kun" det.

Så jeg beskytter og holder meg rundt Plass A hele tiden...så begynner folk å regelrett klage i chatten at laget mitt camper og er ræva...hehe!

Jævla idioter.....og ja vi vant ;)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det å campe skal være mer "brains" enn mer aggressiv spillestil. Når man beveger seg mye må man hele tiden forholde seg til nye situasjoner - flanke motstandere på stadig nye steder etc. En camper venter kun på at noen skal komme til han. Aggressiv spillestil vs defensiv spillestil. Høy risiko vs lav risiko. Å få suksess på tross av en spillestil som innebærer høy risiko er slik jeg ser det et ideal. Når man virkelig forsøker langs en slik linje og mislykkes pga andres defensive spillestil, så er det provoserende fordi de som risikerer minst ender opp med å vinne - altså et misforhold mellom hva man bidrar med og hva man får igjen. Takken for å være den som våger er at en som ikke våger like mye ofte ender opp med å få killet. For øvrig er det paradoksalt at camperne er avhengige av de aggressive for å lykkes med sin spillestil, men ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Spilte Domination igår...alle sitter på mic og vi har alle våre "oppdrag" mitt var å holde/ta Plass A ok "kun" det.

Så jeg beskytter og holder meg rundt Plass A hele tiden...så begynner folk å regelrett klage i chatten at laget mitt camper og er ræva...hehe!

Jævla idioter.....og ja vi vant ;)

I domination nytter det ihvertfall ikkje å leke katt og mus..den evige rundansen blir bare latterlig om man konstant skal vere on the move :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det å campe skal være mer "brains" enn mer aggressiv spillestil. Når man beveger seg mye må man hele tiden forholde seg til nye situasjoner - flanke motstandere på stadig nye steder etc. En camper venter kun på at noen skal komme til han. Aggressiv spillestil vs defensiv spillestil. Høy risiko vs lav risiko. Å få suksess på tross av en spillestil som innebærer høy risiko er slik jeg ser det et ideal. Når man virkelig forsøker langs en slik linje og mislykkes pga andres defensive spillestil, så er det provoserende fordi de som risikerer minst ender opp med å vinne - altså et misforhold mellom hva man bidrar med og hva man får igjen. Takken for å være den som våger er at en som ikke våger like mye ofte ender opp med å få killet. For øvrig er det paradoksalt at camperne er avhengige av de aggressive for å lykkes med sin spillestil, men ikke omvendt.

I de aller fleste game modes er generell camping det mest effektive for å vinne, som vil sei at det er den mest taktiske metoden. Å være aggresiv funker ikkje veldig bra i de fleste game modes i cod.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det meningen at man skal campe i game modes som Demolition og Search & Destroy, men å campe ved flagget og skyte alle som kommer i CTF i stedet for å være på offensiven, eller å campe i et hjørne i TDM er patetisk.

Camping i TDM ? taktisk.

Endret av Peder
Lenke til kommentar

Nja kommer jo ann på. Er man direkte enlendig i spillet er camping det eneste fornuftige i TDM. Klarer man ikke positiv K/D ratio er man et hinder for laget. På den andre side er det jo førstelag til X antall kills og da må man jo ut å jakte.

Domi, search og sabo er vel mer tilrettelagt camping, selv om rushing kan være en alternativ taktikk. Jeg har vel generelt ikke så veldig mye mot campere, selv om det kommer noen ukvemsord om jeg blir drept av en camper for deretter gå tilbake å ta han, så tar han meg igjen. Er jo min egen feil som stikker huet frem enda jeg vet han er der, men mye bedre å ha andre å bli forbanna på.

Lenke til kommentar

For å først forsøke å bevise at eg veit kva eg snakker om så skal eg begynne med å sei at eg har over 1000 timer på cod4 og er 62 på første prestige i MW2 + har fått ca 20 nukes. Forhåpentligvis unngår du å bruke dette som eit argument mot meg og.

1: Camping er ein taktikk, og det er meir brains i det enn å charge rundt som ein eller annen idiot som ungåelig kommer til å gå inn i ein vegg av kuler.

2: De "camperene" som velger å sitte på ein plass og aldri flytte seg, kommer ikkje til å få masse kills, og om de dreper deg meir enn eingang er det du som failer, eller uflaks. (heartbeat sensor er absolutt ikkje OP, fordi Ninja Pro er bedre enn alle andre #3 perks, lett)

3: De "camperene" som flytter seg innimellom: Kva er definisjonen din på camping? At folk sitter på eit tak, eller bak cover og skyter?

De camperene som tenker taktisk, vurderer fiendlig spawn og det faktum at killcam er obligatorisk vil lett få nuke og vinne heile runden. Er ikkje dette poenget, å vinne?

4: #3 involverer meir taktisk tenking enn alt som har med "storming" og gjøre. Sjansen din for å dø og gjøre absolutt ingen nytte er stor. (ekskluderer SD selvfølgelig)

Camping en taktikk? Hahahahahwhwhwahahahahaha... Du er en real brainer..Uansett modes som team deathmatch er public modes så bryr meg ikke så hardt om hele sullamitten sitter og camper. Derimot, på modes som sabotage, headquarters, search&destroy hvor mesteparten sitter og camper - er pokker meg ikke noe taktikk! Er ikke poenget å vinne sa du?

Endret av Sputnik
Fjernet lang quote
Lenke til kommentar

Camping en taktikk? Hahahahahwhwhwahahahahaha... Du er en real brainer..Uansett modes som team deathmatch er public modes så bryr meg ikke så hardt om hele sullamitten sitter og camper. Derimot, på modes som sabotage, headquarters, search&destroy hvor mesteparten sitter og camper - er pokker meg ikke noe taktikk! Er ikke poenget å vinne sa du?

Taktikk/strategi.

Siterer meg selv, (ekskluderer SD selvfølgelig). Når det gjelder Sabotage og Headquarters så er selvfølgelig camping eit godt valg. Så lenge ikkje 100% av laget camper. Du har forstått at selv om du camper så kan du dekke store områder? Og at ein kan bytte spot etter kor HQ blir plassert? Det er veldig små maps, og ein spot kan dekke halve mappet, når du rekner med at du faktisk kan flytte på deg så kan du dekke omtrent heile.

Endret av Sputnik
Fjernet lang quote
Lenke til kommentar

Taktikk/strategi.

Siterer meg selv, (ekskluderer SD selvfølgelig). Når det gjelder Sabotage og Headquarters så er selvfølgelig camping eit godt valg. Så lenge ikkje 100% av laget camper. Du har forstått at selv om du camper så kan du dekke store områder? Og at ein kan bytte spot etter kor HQ blir plassert? Det er veldig små maps, og ein spot kan dekke halve mappet, når du rekner med at du faktisk kan flytte på deg så kan du dekke omtrent heile.

Har du sett noen gode fragmovies fra CoD4, fra sabotage/search&destroy ? Da er det ikke snakk om å campe, flytte seg to meter, campe litt til osv. Hvertfall på PC er det skill involvert, på xbox/ps3 - nada.

Endret av Sputnik
Fjernet lang quote
Lenke til kommentar

Marathon, Lightweight og Commando Pro er morsomt. Hoppe ned kanter ingen andre kan og så snu seg og komme bak dem før de kommer frem til kanten på stupet og knive dem i ryggen. Deilig.

Men det må sies å ikke være dem mest effektive klassen. Bruker den for det meste i CTF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...