Gå til innhold

Den store Rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny blue post anngående 3.1 endringene for Rogues:

 

* Hunger for Blood – instead of a self-buff, this ability can only be used when there is a bleed effect on the target. However, it has no stacks and grants a 15% damage bonus.

* Adrenaline Rush – the cooldown on this ability has been lowered.

* Lightning Reflexes – reduced to 3 ranks. In addition to 2/4/6% dodge, this talent now also grants 4/7/10% passive melee haste.

* Killing Spree – while this ability is active, the rogue does 20% additional damage.

* Savage Combat – now causes 2/4% physical damage done.

* Mace Specialization – this talent now grants haste in addition to armor penetration.

 

Som mutilate vil jeg si jeg blir litt fortvilet egentlig :(

 

HfB er nå avhengig av at targetet har en bleed effect på seg for at den skal kunne aktiveres.

 

gogo zord rogues!

Endret av Koukou
Lenke til kommentar

Dette er bare en smakebit, som GC har skrevet utallige ganger for å slukke flammene.

Spørsmålet som fortsatt stilles er om HfB fortsatt koster 30 energy og om den fortsatt bare varer 30 sekunder. Om den ikke gjør dette så er det en buff på mellom 300-500DPS. I tillegg skal det vistnok komme mer, og det burde det gjøre ellers er jeg redd at alle mann må specce Combat for å være viable.

 

HfB skal vist kunne trigges på andres bleed også, med andre ord så vil det være null problem. Åpne med garrote, HfB og så refresh når det trengs om det trengs. Deep Wounds, rip, rake vil også telle i tillegg til rupture og rip.

 

EDIT: leif

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Rogue (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

 

* Hunger for Blood (Assassination): Now increases damage 5% per stack, (up from 3%.)

* Mind Numbing Poison now reduces cast time by 30%, down from 60%.

* Mutilate damage will now do 20% increased damage against poisoned targets, down from 50%.

* Slice and Dice: This ability now increases melee attack speed by 40%, up from 30%.

 

-----------------------

 

Hvor skal jeg begynne? Først, for de som ikke er interessert i PvP så er dette en faktisk buff. Vi mister 20% dmg av 20% av total dmg, noe som totalt er en nerf på 4%. SnD gir en økning på 7.5% av 50% total dmg, hvor HfB buffen er på 6% av 100% dmg. Totalt er det i følge EJ en økning på rundt 300DPS, FØR 3.1

 

For PvP derimot så er saken en helt annen. Jeg er fullt klar over posisjonen rogues har hatt i det siste, men for de som spiller en del arena så vet dere at med bedre gear så har DK, Ret, Fwarrior og Druids tatt oss igjen og vel så det. I tillegg er disse vanskelige å ta ned som det er (gitt at fwarrior turtler), mens de samtidig gjør en vel så god skade.

I følge SK-100 så ligger rogues nå total (5v5 rep trekker oss godt ned, jeg er klar over fakta) på 7 mest representerte, med heavyhitters med langt bedre defensive cds over oss. Andelen hpala er fortsatt enorm høy, og kombinasjonen hpala/survhunter er på vei opp som sola over horisonten.

 

Poenget mitt her er at Blizzard har velfortjent gitt oss nerfbat, men de har nerfet feil abilities. Burst er problemet i arena, og det mot andre klasser som ikke tåler denne. Disse er Mage, Warlocks og.. Rogues. Vårs verste fiende er oss selv, noe jeg er fullt klar over og ikke har noe mot. Problemet er at i stedenfor å nerfe burstpotensialet vårt (som med mager), så har de nerfet Mutilate direkte. Vigor og Overkill kombinert med Dirty Deeds er hovedkilden til vår burst kombinert med CB, men som alle vet så er det bare et vist antall ganger du får utnyttet dette potensialet om du møter egnede motstandere. Til sammenligning så møter jeg i dag stort sett bare hpala/X teams, hvor kampen foregår i minimum 10 minutter, gitt at det ikke er en survhunter og ingen plass jeg kan LOSe. En exposed hpala i BiS gjør jeg i dag 2kmutilate crit på som har en poison debuff på seg. Svært ofte er det langt mindre. Dette er hva jeg skal draine en pala med før switch. Og dette potensialet blir nå mindre..

 

Samtidig er DKs nesten like ille som før, de tåler fortsatt svinmye og selv alene kan de fint heale seg opp mot meg med mindre jeg ikke kan resette fighten ti ganger rundt en pillar. Hunters har siden WOTLK vært en seriøst antiklasse, og er nå den store RNGsatan med LnL, Entrapment og T.N.T. Ironisk nok så gjorde Blizzard denne builden mulig ETTER at de bestemte seg (med tid og stunder, jeg venter fortsatt på at impact skal forsvinne) for å fjerne RNG effekter.

 

Hva kan jeg si? Jeg er skuffet, uten tvil. All whine sett til side så er rogue fortsatt en klasse som er morsom å spille, og ikke minst tar endel og virkelig mestre.

Lenke til kommentar

Vil ikke si de drepte bursten vår, pga talenter som overkill, vigor+glyph+arena set bonus og dirty tricks, er det fortsatt null problem å burste ned clothies. De skulle aldri rørt mutilate, men sett på andre ting. Nå får vi vel smake nerbat så det synger neste patch tenker jeg.

Lenke til kommentar

De gjorde ikke det, ei skrev jeg dette, de nerfet dps potensialet vårt mot plate, som er det vi sliter mest med. Jeg har gått over til en bleed build, som fungerer så som så, men det har igjen gått ut over andre ting. Tviler sterkt på at vi blir ytterligere nerfet neste patch, tror heller at dette var noe som skulle ha kommet i 3.1 men som de bestemte seg for å implementere tidligere, dermed fikk vi 3.0.9.

Lenke til kommentar

Som du selv sier så er det ikke så veldig mye du kan gjøre direkte, du må nesten vente på drops. Dawnwalkers til Footwraps of Vile Deceit og beltet som du nevnte. Bytt ut Spinning Fate med Envoy of Mortality. Hunters ruller på WD, så jeg har null problem med å rulle på Envoy ;)

 

Et alternativ kan også være å negradere Fool's Trial til Collar of Dissolution slik at du kan få byttet ut Mark of Norgannon til Fury og/eller DC:Greatness

Lenke til kommentar

Det er konsekvensen av at Mutilate ble nerfet, og SnD buffet. Resultatet er at white og poison dmg er nå (enda) en større andel av vår totalte dmg dealt. Derfor vil du ha kjapp OH, for flere poison og focused attacks procs. Før 3.0.9 så var dmg på Sinister Revenge såpass høy at det veide opp for hastigheten.

 

Synd, fordi det betyr at alle må enten bruke blå boe dagger eller være grønnheldig med drops. Personlig har jeg enda ikke fått min andre WD, mens jeg har 2x SR.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

PVE - Mutilate - Pre 3.1

 

Til selve tråden: Det kan se ut som jeg har forlatt tråden, men saken er at jeg ikke har tenkt å bumpe den med mitt eget pjatt om jeg ikke har noe fornuftig å si. 3.1 er på trappene, og mens det kommer endel forandringer så er det så mye frem og tilbake at jeg heller venter til alt er final før jeg kommer med noen forandringer på førstepost.

Har ingen tvil om at de som spiller klassen klarer å holde seg oppdatert med det viktigste uansett. Kort sagt så er det mye bra å se fram til, selv om jeg ikke er helt fornøyd med retningen Blizzard drar klassen.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har lest gamer.no forumet nå, men tenkte jeg skulle inn å kike litt. Leser for det meste elitistjerks forumene for å holde meg oppdatert på patch-notes og de nyeste pve specene. Angående 3.1 så må jeg si meg veldig skuffet, lite eller ingenting for å fikse pvp for rogues. Liten buff i pve, men vi er fortsatt ikke topp når det kommer til single target dps (om du ikke speccer hat da ;\) . Koser meg stort med å være topp 5 på overall, men skulle heller likt å toppe boss fighter når vi gjør guildfirst's i Uldar.

Hva synes dere om overall dps vs. boss dps?

 

Når det kommer til 3.1 spec, så går jeg mest sannsynlig for combat spec. Har enda ikke kommet til noe endelig konklusjon når det kommer til x/x/x , men combat spec har den fordelen at den gir on demand dps med å burne cd's. Tror det blir viktigere enn høy statisk dps som ved muti spec. Skulle jeg være heldig å få 3 imba hunters inn i guildet, så blir det vel hat spec :)

 

Og noen her som leser worldofming sin blog (tidligere rogue helt Ming sin blog). Han driver å samler dyktige folk på ptr servern til å duellere vs. rogues. Meningen er å samle de beste rogue duellantene til å duellere en best av 7 serie mot alle classer. Sånn som rogue classen står no, så klarer ikke vi vinne en eineste best av 7 serie mot noen av de andre classene. Ganske så deprimerende å se noen av resultatene.

Utdrag fra avsnittet om rogue vs. dk:

"Death Knights:

 

Serennia-sama did 100+ duels vs rogue heroes and the closest fight I saw, was Lucc taking him to 4% and missing an eviscerate. He chose unholy which wasn't as ridiculous as Jones's blood spec, which has a tendency to finish duels against rogue heroes with full health left. Both of those guys are like raid bosses, you don't talk about wins/loss records, you talk about "wipe at X %'s". I don't think either one of them lost a single match, forget about actually winning the series!"

 

Deprimerende lesning, selv om spillet ikke er sentrert rundt 1v1 balanse så burde ikke en klasse være så ubalansert at den ikke slår en av de 9 andre klassene i 1v1. Se for deg world pvp hvor vi ikke kan ta noen av de andre klassene i en fair 1v1.

Lenke til kommentar

Joda, jeg er en ivrig leser av både gr, ej og en håndfull andre. Når det kommer til ptr duellene så blir det en smule feil når motstanderene får både specce og enchante/gemme spesifikt mot en klasse som rogue. Samtidig så sier det litt om hvordan status quo er når man kan totalt ydmyke en rogue om du går inn for det. Om du snur visa så er det motsatte langt i fra så enkelt.

 

For PvE så er jeg enig med Aldriana, deg og de fleste andre at Assassination trenger store PvE løft, spesielt trenger vi on-demand-burst. Som det ligger ann nå så er det ikke bare tungt å fullføre en cycle, men også veldig utilgivende på encounters som krever mye bevegelse, dvs Ulduar. Personlig så kan jeg fint gå Combat, jeg har BiS der også, men jeg har langt i fra lyst. Jeg liker ikke spillestilen, i tillegg til at konkurransen over våpen er langt høyere. Som Ass. rogue har du pri på daggers, mens du må kjempe mot ench.shammy, hunters, dw dk og ikke minst andre rogues som Combat.

 

Det som egentlig er mest frustrerende er å lese feedback fra GC, den lille som vi får. Jeg har ingen tvil om at både GC og de andre utviklerene hos Blizzard er svært talentfulle og dyktige mennesker, men måten de svarer på er ikke bare nedlatende, men også svært så forenklet at det grenser til uvitenhet. F.eks debatten rundt HfB, hvor GC er redd vi vil specce 51p i Ass for PvP i 3.1 med glyphet HfB satt til 18%dmg. I dag er det fint mulig å specce 15%HfB som på alle kart uten om RoV (som er tatt ut foreløpig) fint kan prestackes før du er "midt i det", men gjør vi dette? Svaret er nei! Ikke bare mister vi Prep, som har blitt vårt klamrende håp i begge PvP specs, men vi mister også 10 andre svært så trengte poeng i Sub. 3% mer skade vil ikke gjøre noen forskjell på det emnet, men likevel er bleed requirement et nødvendig onde. Seriøst? Tror de på dette selv? For ikke minst nevne at dette er en direkte kopi av den gamle Rampage, som ble funnet tungvint og lite "morsom".

 

Så er det ikke minst hvordan de har "godtatt" at Ass. trenger ett talent som skal utgjøre så mye DPS, rett og slett fordi det vil kreve for mye for en content patch å gjøre noe med saken. Så hva i all verden gjorde de nettopp med både hunters, dk og priests som alle fikk enorme forandringer på talents.

 

Sist vil jeg avslutte ranten min med å takke for min 2k double crit mutilate med 2xSR mot dk, mens jeg får en 5k OB samt en 4k RS i trynet tilbake, instant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DPS/gear messig kjenner jeg ikke igjenn klassen fra TBC.

 

Selv om jeg har lest alt på EJ, og gjør alt etter boka. Så har jeg en helt tragisk dps.

Er ikke så lenge siden jeg dinget, men det er begrenset hvor lenge man kan springe rundt i instance på normal.

Nå har jeg begynt å gå HC, får rett som det er "kjeft" for min lave dps, men prøver å fortelle dem at jeg har gjort det jeg kan og må ha bedre gear. De tror det er en "noob" som spiller som ikke kan klassen sin.

Om dette ikke bedrer seg, så gir jeg faen i hele Roguen tror jeg.

 

Bamsefar, vet du noe om den "nye" HFB blir auto trigget ved bleed effect?

Lenke til kommentar

Om du vil lvle fort, respecc combat. Vurder mutilate når du er på midten av 60-tallet. Svarte på noe lignende på førstesiden.

guttorm: Nei, HfB vil ikke triggre av seg selv. Mekanismen er som nå, du må selv aktivere den. Forskjellen er at target MÅ ha en bleedeffekt før du kan aktivere. Med andre ord ikke noen prestacking. Når du har aktivert HfB har du buffen for 1 minutt (15e cost), om du skifter target til noe som ikke har bleed så har du fortsatt HfB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...