Gå til innhold

Den store Killzone 2 tråden!


Paisley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra i morgen av skal jeg prøve å få alle "weekly honor rank" trophiene, noen her inne som har tips til meg? Er ikke sånn veldig god i KZ2, fordi jeg har ikke spilt det veldig mye online. Hvor mange timer per dag bør jeg sette av til online for å klare disse trophiene sånn cirka?

Lenke til kommentar

Jeg nerdet ca 7-8 timer hver dag den uken jeg skulle få weekly honor rankene og fikk totalt over 2000kills og 930 deaths :), og poengsummen var godt over 9000 poeng. Tror minst du må spille 3 timer pr dag og drepe ihvertfall mer en 100 stk hver dag framover

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Jeg har ikke trøbbel med å kose meg enda med Killzone 2 siden jeg er general, det hadde jeg ihvertfall på COD4, ble lei etter 2 prestige... Nå har jeg passert flere antall timer spilt på Killzone 2 enn COD4 totalt sett :D. Har bare ca 100 timer med COD 4 siden lansering i 2007 med singel og multiplayer og Killzone 2 har jeg passert 130 timer siden lansering februar 2009!!! :D

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Jeg ble lei av KZ2 online før jeg nådde general. Kom til 3 stjerner saken da jeg ikke orket mer grunnet forferdelige kontroll og endel svært irriterende bugs. Deathlag buggen var virkelig den som tok mye moro ut av spillet. At du kan putte noen skudd i en fiende, snu deg og løpe 15meter før du plutselig får registrert killen er horribelt. Svært irriterende når du bruker unødvendig mange skudd på en fiende. For meg virker det også som spillet sliter med lag. Jeg kan skyte rett på en fiende uten at spillet registrerer det overhodet, og om en spiller løper gir jeg som oftest bare opp, like greit å finne en annen.

Ellers liker jeg ikke balansen i spillet. Oppgraderte turrets er altfor sterke og det blir for dumt når du ser 3 headshots på rad fra turrets på den "killviseren" oppe i hjørnet.

Eneste som gjør at jeg tar det opp engang i blant er fordi jeg har lyst å prøve sniperrifla.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som liksom syntes gleden ved å spille KZ2 daffet av litt etter at hypen la seg og man nådde høyeste rang?

Kunne ikke sagt det bedre selv. Var ikke lenger noe å kjeme for når vi var blitt General. Joda, kan jo ta flere badges, men å spille klasser jeg ikke liker kun for det - det orker jeg ikke.

 

Var gøy så lenge det varte. Og når jeg var lei av MP, så spilte jeg SP - som var utrolig stilig. Så du bør spille den ferdig Paisley, hvis du ikke har gjort det alt.

Lenke til kommentar

Synes online biten av KZ2 fortsatt er like tiltrekkende som ved første øyekast, men spiller heller med venner, framfor random folk.

 

Noe jeg synes var utrolig bra, var hvordan selve gameplayet hele tiden var i endring grunnet classes som ble unlocka på veien fra rank 1 og oppover.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg må vel være den eneste som ikke har latt seg imponere noe særlig over dette spillet. Kjøpte PS3 omtrent utelukkende for Killzone 2 og det er etter min mening desverre et av de mest overhypede spillene på lenge. Bortsett fra grafikk og fysikk, så er det desverre ikke mye spillet gjør riktig.

 

Grafikken er selvsagt utrolig bra og jeg liker settingen til en viss grad. At ting er mørkt og dystert er selvsagt kult, men det trenger ikke være det samme HELE tiden. Har spilt spillet noen timer nå og jeg kan ikke si at jeg husker forskjellige steder. De fleste spill har gjenkjennbare "brett" hvor man kan si "åja, det stedet hvor det er skog" eller "hvor man er i en lagerbygning", men her er det "åh, det stedet hvor det er.. grått, trist og blåser sand frem og tilbake". Lite inspirerende..

 

Kontrollene er ganske middelmådige. Er som å styre en tanks midt på havet noen ganger. Jeg syntes også å bruke høyre skulderknapp til skyting er et forferdelig dårlig valg. Skulle nesten tro at de gjør det bare for å ikke være som Xbox (siden det går igjen i andre spill også).

 

Coversystemet er helt ok, men jeg syntes det gjør spillet forderdelig "tregt". Man forventer at det skal være full guffe hele veien siden det er folk på skjermen 99% av tiden, men siden alle bruker cover, så ender det opp med at man sitter å småskyter på fiender fra lange avstander siden man dør med én gang om man løper frem. Det virker som om de prøver å være en blanding av Rainbow Six og Call of Duty, noe som bare ikke funker helt.

 

Våpenene er veldig generiske. Maskingevær 1, 2 og 3.. halge, pistol. Greie nok våpen, men det er ikke noe spesielt ved noen av dem bortsett fra kanskje den electro-"flammekaster" greia.

 

Ai'en til fienden er helt ok, men dine allierte er helt på trynet. Hvorfor må de fly midt i kryssilden hele tiden og "dø"? Kunne de virkelig ikke bare gjort dem uskadelige, så man slipper å bry seg om dem? De er faktisk så dumme at jeg har slutta å løpe tilbake for å redde de. Jeg bare lar de ligger til jeg kommer til et nytt checkpoint. De har virkelig gjort en god jobb med å få meg til å hate mine allierte soldater.

 

 

Jeg sier ikke at spillet er DÅRLIG, men jeg syntes det er forferdelig middelmådig. Det er ganske åpenbart at de har brukt mesteparten av tiden på grafikk og fysikk, for det er veldig mange andre skytespill som gjør spill-delen mye bedre. Det er litt trist at et spill skal få toppkarakterer og bli rost opp i skyene bare fordi det er pent. Jeg føler at veldig mange anmeldere har blitt så wowifisert over grafikken at de har glemt å ta for seg selve spillet.

 

Selvsagt kan det bare være meg. Kanskje er det noe ved dette spillet jeg bare ikke "fatter", men det er lenge siden jeg har blitt såppas skuffa over et spill.

Lenke til kommentar
Grafikken er selvsagt utrolig bra og jeg liker settingen til en viss grad. At ting er mørkt og dystert er selvsagt kult, men det trenger ikke være det samme HELE tiden. Har spilt spillet noen timer nå og jeg kan ikke si at jeg husker forskjellige steder. De fleste spill har gjenkjennbare "brett" hvor man kan si "åja, det stedet hvor det er skog" eller "hvor man er i en lagerbygning", men her er det "åh, det stedet hvor det er.. grått, trist og blåser sand frem og tilbake". Lite inspirerende..

Det er ikke det samme hele tiden. Første delen av spillet er faktisk den lyseste, hvor du går rundt i byen og herjer. Deretter blir det litt mørkere, og plutselig er du utti ørkenen og dreper elektriske edderkopper. Etter det så drar du til et tog, og et industrielt område, før du kommer deg til de fine strøkene, tror det var et eller annet palass. Deretter kommer det en svær eksplosjon, det regner aske overalt og fargepaletten er stort sett rød, og under finalen er man tilbake i palasset. Er ikke helt sikker på rekkefølgen, men miljøene er ganske forskjellige.

 

Kontrollene er ganske middelmådige. Er som å styre en tanks midt på havet noen ganger. Jeg syntes også å bruke høyre skulderknapp til skyting er et forferdelig dårlig valg. Skulle nesten tro at de gjør det bare for å ikke være som Xbox (siden det går igjen i andre spill også).

En tanks midt på havet? Er enig i at kontrollen var horribel når man faktisk måtte styre en tanks, men selve figuren syns jeg går helt fint. At man faktisk føler at man styrer et menneske framfor et flyvende gevær synes jeg bare er bra.

 

Og forresten, skift til kontrolltemplate nummer 2, så skifter du plass på granat og skyteknappen. Er enig i at å bruke den øverste høyre skulderknappen til skyting var helt på trynet.

 

Coversystemet er helt ok, men jeg syntes det gjør spillet forderdelig "tregt". Man forventer at det skal være full guffe hele veien siden det er folk på skjermen 99% av tiden, men siden alle bruker cover, så ender det opp med at man sitter å småskyter på fiender fra lange avstander siden man dør med én gang om man løper frem. Det virker som om de prøver å være en blanding av Rainbow Six og Call of Duty, noe som bare ikke funker helt.

Vel, hvis du forventet gameplay ala Quake så er nok ikke dette spillet noe for deg=/

 

Våpenene er veldig generiske. Maskingevær 1, 2 og 3.. halge, pistol. Greie nok våpen, men det er ikke noe spesielt ved noen av dem bortsett fra kanskje den electro-"flammekaster" greia.

Syns ikke at det gjør noe at våpnene er generiske jeg. Hvis de hadde prøvd seg på fancy shit som i Unreal Tournament så hadde det bare blitt vanvittig upassende.

 

Selvsagt kan det bare være meg. Kanskje er det noe ved dette spillet jeg bare ikke "fatter", men det er lenge siden jeg har blitt såppas skuffa over et spill.

Tja, jeg er uenig i at gameplayet er dårlig, det er bare uorginalt. Det som derimot skuffet meg var at de ikke klarte å lage EN karakter som jeg fikk sympati for. Sev er alt for anonym, hu dama med nuken har alt for lite screentime (dessuten er hun ikke fin nok), han duden er capsen får også for lite screentime, Rico er en FORBANNA IDIOT SOM OPPFØRER SEG SOM EN JÆVLA HULEBOER og Natko er bare... stygg. Garza var den eneste karakteren som jeg likte sånn halvveis,

men han ble selvfølgelig drept pga. Rico.

 

 

På en annen side så har vi jo Scolar Visari og hans space-Nazis, som er awesome, så det klarer jo å vekke noen følelser ^^

Lenke til kommentar

Patch 1.28 gjorde vel sikkert klart for DLCen, så tenker den kommer innan eit par vekers tid. Med to nye våpen i tillegg skal eg i alle fall vurdere denne, dei to andre har rett og slett vore for dyre i forhold til kva ein får.

 

Men det eg lurer på er om dei to nye våpna kun kan brukast på dei to bretta som kjem med DLCen, eller om dei då kan brukast på alle bretta? Eg fryktar at det blir førstnevnde, elles må vel alle få tilgang til våpna uansett om dei har kjøpt DLCen eller ikkje? Det gjer den pakken litt mindre attraktiv igjen...

 

Edit:

Napalm: The VC1 Flamethrower

Found in the Suljeva Cliffside map, the VC1 Flamethrower projects an ignited stream of flammable liquid at high pressure. Consisting of low-octane gasoline and an unidentified component indigenous to Helghan, this form of Napalm is extremely effective for clearing out enemy trenches and bunkers.

 

Cordite: The Boltgun 4400

Also known as “The Handyman”, the semi-automatic Boltgun 4400 can be picked up in the Arctower Landing map. It uses Cordite to propel metal bolts at an extremely high velocity, often pinning its targets to walls and other objects. In addition, each round contains a time-delayed explosive charge – so if impalement doesn’t finish the target off, the ensuing explosion will.

 

Ser ut til at dei kun vil vere tilgjengelige på dei to bretta, ja. Litt småkjipt.

Endret av Einride
Lenke til kommentar

Tok en runde KZ2 online nå, da jeg fortsatt sparer på SP. Med lyden godt over middels så var det like gøy som vanlig. Men helvette så rævva jeg er! Men jeg må si at demoen til 1943 minst var like bra, om ikke bedre. Er ikke bare grafikken som teller i spill merker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...