Gå til innhold

Gears of War Kafèen


Lakus

Anbefalte innlegg

Har ikke lysst til å erte på meg alle gears 2 fanboysene med å komme med en lang regle om hvor dårlig det faktisk ER i forhold til Gears 1, så sier meg bare enig med Lakus og Laland's poster #1903 og #1904 her oppe.

 

Men føler jeg må komme med en regle uansett.

 

Gears 2 har:

Treigere gameplay.. Etter å ha spilt Gears 2 i et par timer, som jeg gjør mot boter når ingen andre er pålogget, så føles det som å komme til himmelen når jeg starter Gears 1 etterpå :D

 

Smoke (trenger ikke forklares)

 

TREEEEEEEEEIG hagle. Hagla er vel det som gjør Gears 1 så morsomt som det er. På Gears 2 virker det som at Epic har prøvd å gjøre så folk faktisk ikke vil bruke hagla, men sitte i en tragisk lancer-krig. Stopping Power gjør Lancer alt for OP.

 

Gears 1 har BEDRE maps enn Gears 2 (Process, Clocktower, Subway, Raven Down osv er alle maps jeg aaaaldri blir lei av. Kunne dog tenkt meg å prøve Gears 2 sine maps med Gears 1 Gameplay. Tror fort at Stasis ville blitt suksess der.)

 

1-on-1 Gnasher fights på Gears 1 = <3

1-on-1 Gnasher fights på Gears 2 = Latterlig.. Eksisterer nesten ikke uansett da men.

 

Skjønner ikke hva epic tenkte på. Merket de virkelig ikke all dritten når de prøvde spillet før release? Eller ville de bare gi det ut, for å tjene penger? Virker litt forhastet imo. Virker også som at Gears 2 er laget for å gi "n00bene" en sjanse, noe de aldri hadde i Gears 1. Synes spillet har meget kort levetid.

 

Og nei, dette er ikke noe jeg sier ut av blindt hat mot Gears 2.. Jeg mener alt dette er en realitet, som jeg virkelig håper noen av dere har innsett.

 

Uansett, aldri vært så skuffet over et spill i mitt liv.

 

Edit: Måtte forandre noe så poenget kom bedre frem.

Endret av xXZorroZorXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TREEEEEEEEEIG hagle. Hagla er vel det som gjør Gears 1 så morsomt som det er. På Gears 2 virker det som at Epic har prøvd å gjøre så folk faktisk ikke vil bruke hagla, men sitte i en tragisk lancer-krig. Stopping Power gjør Lancer alt for OP.

Imponerende at du klarer å komme frem til en konklusjon om at Lancer er overpowered. 35% av alle killsene mine i Gears 2 har vært med shotgun. Lancer bruker jeg ikke engang, jeg bruker Hammerburst. Det er jeg ikke alene om. Gnasher Shotgun er det våpenet som omtrent aldri byttes ut med et annet våpen, og er det desidert mest brukte våpenet online og det folk får flest kills med.

 

Jeg forstår at du ikke liker å bruke den, med å si at Lancer er OP er bare tull. De har gjort en strålende jobb med å balansere våpnene, og du kan fortsatt bruke shotgun helt fint hvis du vet hvordan du bruker den.

 

Jeg har full forståelse for at noen synes det er dumt at den skyter saktere, det skal jeg ikke si noe på. Det går heller ikke an å argumentere mot at du synes enkelte maps er bedre enn andre. Men å si at Lancer er for kraftig, er bare tull. Stopping power gjør bare at det kreves litt mer enn 0 intelligens å komme bort til dem du på død og liv skal bruke hagle mot.

Lenke til kommentar
I 90% av Lancer vs Hagle vinner hagla med mindre han med hagle har null skill.

Jeg vinner lett dueller med Lanceren. Det burde ikke skje. Gjør hagla om til et super-short-range våpen for all del, men la den iallefall skade noe. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har stått bak en stillestående fiende, blåst et skudd inn i han og sett han slå meg ned. Dette med at det ikke er lov til å verken skyte eller slå etter Roadie Run er jo også rimelig tullete. Blitt saget mang en gang fordi folk står å venter rundt hjørner, og dette gjør det jo enda verre. Og banene i toeren synes jeg er gjennomsnittlig kjedelige. Hver gang jeg har muligheten til å spille et Flashback eller Snowblind map gjør jeg det.

 

Men alt dette er bare preferanser. Noen liker den raske, in your face og responsive flyten til Gears 1, og noen liker kampene med litt mer avstand mellom seg. Men det at 80% av alle kills fremdeles kommer fra Gnasheren viser vel kanskje at de fleste ikke ønsker å chippe ned på fiendens helse. De vil tilintetgjøre dem - og det er det Gears of War handler om.

Lenke til kommentar

Lancer er ment for midrange, det har den alltid vært. Så det skal fint være mulig å vinne en duell med Lancer mot Gnasher hvis det er litt avstand mellom duellantene.

 

Likevel har jeg også opplevd flere ganger problemene med at skuddene ikke alltid registreres skikkelig i Gears 2. Selv om man står på kloss hold, er det ikke alltid man kan drepe på ett skudd. Det kan sikkert være en kombinasjon av lagg og andre ulumskheter. Eller så har Epic bare bommet på et eller annet vitalt da de skulle lage spillet. :p

Endret av drugiS
Lenke til kommentar

Imponert over at dere ikke fant mer enn en feil i posten min :p

 

Og kanskje jeg overdrev litt, men om du først blir truffet med lancer når du er i farta mot en motstander så blir du slow'a så mye at du nesten ikke har annen mulighet enn å hoppe til siden.. Og til og med sidehoppene dine blir slowa.. I mine øyne er stoppingpower like idiotisk som det var å ødelegge hagla, lage smoke granater som folk faller av, at de fjerna stun når du skyter på folk som kommer med sag, delay etter "roadie-run"... alt gjør spillet så mye dårligere å treigere :(

Lenke til kommentar

Lancer er overpowered, ikke bare i magnetsagen, men skudd med active reload er mye kraftigere enn perfekte Gnasher skudd. Stopping power gjør at man går til siden saktere også og har dermed ingen utgang fra blyregnet. Lancer er overpowered, særlig hvis en kan bruke den.

Lenke til kommentar

Så hvorfor i all verden er det ikke flere som bruker den? Hammerburst gjør mer skade, og det er stoppingpower på den også. Er den også overpowered?

 

men skudd med active reload er mye kraftigere enn perfekte Gnasher skudd.

Det kommer fullstendig an på avstanden mellom spillerne. Hvis du er trykket oppi en annen, dreper Gnasher på ett skudd. Man trenger fortsatt et halvt magasin med Lancer. På lengre avstander er sannsynligvis Lancer best, men den er ikke overpowered selv om folk er dumme nok til å løpe rett inn i et kuleregn.

Lenke til kommentar
Lancer er overpowered, ikke bare i magnetsagen, men skudd med active reload er mye kraftigere enn perfekte Gnasher skudd. Stopping power gjør at man går til siden saktere også og har dermed ingen utgang fra blyregnet. Lancer er overpowered, særlig hvis en kan bruke den.

 

Det jeg har prøvd å få frem hele tiden ;) Endelig en som forstår!

Lenke til kommentar

Det er jo ikke meningen å bruke Gnasher til enhver situasjon. Lancer er et maskingevær, og maskingevær er ikke ment til å plutselig bli ubrukelige ved kortere avstander. Om du klarer å bruke den nære så er det flott, og jeg vet jeg motsier noe jeg tidligere har sagt nå (i feel it), men det er også meningen at den skal kunne brukes nærme. Etter min mening er det kanskje ikke Lanceren som er overpowered, men Gnasheren som er udnerpowered. Epic har gjort veldig mye for å få folk til å bruke andre våpen enn Gnasherem, og kanskje de tok litt av.

 

Stopping power ble puttet inn for å stoppe shotgun-rushing. Det ble satt inn en sperre mot å skyte etter raodie run for ytterligere å stanse Gnasheren. Etter det ble det også satt inn en sperre mot å kunne slå etter roadie run. Sammen med det at Gnasheren skyter saktere og en god del mer upresist er Gnasheren den desidert mest nedskalerte våpnet i Gears of War 2. De fleste andre våpen har fått en boost.

 

Det resulterer jo selvfølgelig i en helt annen spillestil enn i det første spillet, og det er veldig mange som ikke er fornøyde med den omstillingen. Selv er jeg en av dem som mener at Epic aldri burde satset på å forandre formelen på et av denne generasjonens mest eksplosive franchiser. Man ser jo fremdeles at det desidert mest brukte våpenet er Gnasheren, og man kan jo da lure på om Epic viol ytterligere nedskalere den i fremtiden, eller om de vil vende den tilbake til slik den var i Gears of War 1.

 

Selv tror jeg så absolutt at Gears of War 2 kunne taklet det samme tempoet som er å finne i det første spillet.

Lenke til kommentar
Så hvorfor i all verden er det ikke flere som bruker den? Hammerburst gjør mer skade, og det er stoppingpower på den også. Er den også overpowered?
Klager ikke på Hammerburst for den trenger 1. en aktiv handling av spilleren, å trykke på triggeren flere ganger for å få flere skudd, og 2. den har ikke sag, men melee på lik linje med de andre våpnene.
men skudd med active reload er mye kraftigere enn perfekte Gnasher skudd.

Det kommer fullstendig an på avstanden mellom spillerne. Hvis du er trykket oppi en annen, dreper Gnasher på ett skudd. Man trenger fortsatt et halvt magasin med Lancer. På lengre avstander er sannsynligvis Lancer best, men den er ikke overpowered selv om folk er dumme nok til å løpe rett inn i et kuleregn.

På to Gnasherskudd kan en downe folk med Lanceren. Active reload og stopping power gjør den utrolig effektiv i alt annet enn helt close-quarter.
Lenke til kommentar

Gnasher ble brukt stort sett hele tiden, så det er helt naturlig at Epic tonet den ned og ga de andre våpnene flere fordeler. Det skaper mer variasjon i spillet fordi man veksler mellom nærkamper og skyting over lengre distanser.

 

Sammen med det at Gnasheren skyter saktere og en god del mer upresist er Gnasheren den desidert mest nedskalerte våpnet i Gears of War 2. De fleste andre våpen har fått en boost.

Kanskje ikke så rart, siden det ble brukt altfor mye. Det er flere andre våpen som også er blitt svakere. Snub-pistolen får man ikke headshot med lenger med mindre han du skyter har vært downet to ganger, og insta-down med active sniper er fjernet.

Lenke til kommentar

Gnasheren er fremdeles mest brukt. Og jeg vet hvorfor. Dette er et coverbasert spill. Ett coverbasert spill med svært mye helse per spiller. Regenererende helse. Den mest presise måten og da sørge for at en spiller møter bakken er enten et headshot eller å blåse han bort. Med hagle kan man oppnå begge deler. Folk velger å bruke Gnasheren fordi den får ting gjort. I motsetning til de andre våpnene som tillater fienden å bare sitte bak coveret sitt og konstant regenerere helse. En face to face konfrontasjon er ikke bare morsommere, det lover også øyeblikkelige resultater. Et hagleskudd i ansiktet er en raskere måte å ta ned en fiende enn et halvt magasin i magen. Det er derfor hagla er mest brukt, og alltid vil være det til den dagen Epic fjerner den.

 

Om dette innlegget faktisk gir noe konstruktivt til debatten vi har her nå er jeg ikke sikker på, men det er iallefall min observasjon på hvorfor spllere sverger til hagla, og en mulig grunn til hvorfor og hvordan Epic da har klart å forstyrre formelen ved å gjøre den svakere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...