Gå til innhold

Gears of War Kafèen

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hakking opplevde jeg heller aldri i singleplayeren, så jeg tror nok iharal3 liker å finne på ting om dette sinnsykt dårlige spillet. Det er så dårlig at det var flere spillere som spilte det i over to år etter det kom ut enn som spiller Gears 2 nå. Det er så dårlig at smokes og tagging ser ut som en bra idè. Det er så dårlig at ...

Lenke til kommentar

For tiden er Gears 1 bedre enn Gears 2. Det raske gameplayet, wallbouncingen, laggen som ikke lenger finnes online, mann-mot-mann dueller med hagla, ingen som bruker sag online.. Gears of War var banebrytende og utrolig mye raskere enn Gears of War 2. Definisjonen på bra er forskjellig fra person til person. Gears of War 2 har altfor mange nye mekanikker. Den beste på det ene laget mot den dårligste på det andre laget var i enern en formalitet. Nå kaster den dårligste en røykgranat som såvidt treffer, men treffer, og kan enten vente med saga til den beste reiser seg eller skyte ham med hagla mens han venter på at animasjonen skal bli ferdig.

Lenke til kommentar

Gears har rett og slett mistet det som en gang gjorde det til Gears, og så bra. Følelsen av virkelig mestring blant annet er jo mer eller mindre ikke tilstede lengre. Det er som Laland sier at når du ble god og møtte dårlige spiller hadde ikke de sjans. Du er rett og slett bedre enn dem, og det er bare rett og rimelig at de kommer til å bli knust. I Gears var man et beist av et monster. I Gears 2 kan man ikke engang vite om våpnene dine vil fungere skikkelig, og selv om de gjør det, så følger det aldri noen følelse av mestring. Det er rett og slett for mange variabler med i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg spilte Gears 1 i 4 timer i går, og kan ikke si jeg ble saga mer enn én gang! Ingen som kasta smokes, og ingen tagging av nades på vegger og hjørner. Spillet fløt mye bedre og jeg opplevde aldri lagg. Grafikkmessig skinner Gears 2 litt bedre, og lyden fra lancern er overlegen i 2'ern, men holder fortsatt en knapp på at Gears 1 er og blir det beste onlinespillet av de 2 ;)

Lenke til kommentar
Hakking opplevde jeg heller aldri i singleplayeren, så jeg tror nok iharal3 liker å finne på ting om dette sinnsykt dårlige spillet.

Spilte det i går med en kompis lokalt, og vil si at Gears 2 flyter mye bedre når det kommer til campaign. Gears 2 er egentlig et mye morsommere spill i campaigndelen, men det var kanskje bare fordi jeg synes det var mye lettere. I gears 1 i går hadde vi problemer med å klare områder på "hardcore", og synes egentlig at det var en del steder der fiendene fikk cheap shots (f. eks boomeren som dukker opp når du sitter på de vognene).

Nå har jeg ikke spilt eneren så mye multiplayer over nett, men det var så latterlig lagg at jeg ikke orka det de få gangene jeg spilte, og så ble jeg jo hagleeid rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Synes det siste spørsmålet blir litt for generelt Lakus.. Jeg liker jo Gears 2 best grafikkmessig og SP-messig, bare MP-delen jeg synes Gears 1 flyter best på... ;)

Byttet litt om på det. Om en reset av pollen ønskes, så si ifra til Laland, jenter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Var slik at jeg kjøpte Gears til pc, og min pc er ikke noe bra spillmessig. Det ga meg en lunken opplevelse, selv om jeg elsket historien.

Lenke til kommentar

Virker som om enkelte smører litt tjukt på her for å rakke ned på et av spillene. Hvis man er god i Gears of War 2, slår man selvfølgelig de som er dårligere. Hvis man ikke har intelligens nok til å hoppe unna en smoke, må man regne med at du blir skutt på når du ramler.

Dere fremstiller også det at ingen bruker sag og smoke i Gears of War 1 som noe positivt. Jeg liker bedre et spill med mer variasjon i våpenbruken, og den variasjonen sier dere selv at er mer fraværende i det første spillet. Ved å legge til stopping power på våpen, og gjøre hagla tregere, har det åpnet for et mer taktisk spill for man ikke kan løpe rett på og skyte med en gang du er kloss opptil en.

Lenke til kommentar

Men det har jo ikke ført til noe mer "taktikkeri". Istedenfor å flanke i like stor grad som i det første spillet slenger man nå heller en smoke inn. Det er fakta. Jeg gjør det selv. Det er stort sett ikke noe poeng i å flanke ettersom det alltid er en smoke eller to inne i fiendenes camp også, som med en gang sier ifra om hvor du er. Greia er at det nå er så mange variabler at spillet har blitt tregere. Tregt til det punktet hvor et actionspill ikke burde gå tregere. Og det klarer det samtidig som den mest utbredte taktikken er å løpe på. Merkelig.

Lenke til kommentar

Hvis det er mangel på flanking som er problemet, kan jeg fortelle at jeg flanker stadig vekk. Man har ikke ubegrenset med røykgranater. ;)

Samtidig skjønner jeg at det er mange som misliker at tempoet er skrudd ned. Det er mer en tilvenningssak for meg. Siden jeg har spilt Gears 2 desidert mest i det siste, er det gameplayet jeg er vandt til. Det kan godt være jeg synes det blir for tregt hvis jeg spiller det første spillet en måned eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...