Gå til innhold

Gears of War Kafèen


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man er moderator eller ikke spiller ingen trille. Om en bruker synes man går for langt regner jeg med at andre respekterer og forstår det. Og som diskutert tidligere i tråden betyr ikke det at tråden har ordet kafè i emnetittelen at man kan snakke om gule reavers på bompibjørner og hvem som skal si unnskyld til hvem.

 

Post #1000 :)

Lenke til kommentar

Ingen som snakket om gule reavers på bompibjørner her akkurat nå, men det har tidligere vært diskutert - iallefall noe nærme nok - og det mener jeg ikke kan gjemmes under ordet "kafè" i emnetittelen. Det blir rett og slett for lett og løst, og mer chat enn diskusjon.

Lenke til kommentar

Prøvde meg på matchmaking, orket 4 matcher og opplevde alle problemene stadig, hadde fullt party og det lagga som faen. Skyter så går det 2 til 5 sekunder før skudde treffer noe

Da spiller jeg ikke ranked før minst 2 eller 3 patcher kommer, jeg tviler denne patchen gjør underverker, men det er lov til å håpe...

 

Har hørt mye snakk om lagswitch

Lenke til kommentar

Hører også at Epic bringer tilbake noe lignende den sorte boksen fra det første spillet. Om ikke den sorte boksen, men noe som gjør rundt samme nytten. For de som ikke vet det så satt den sorte boksen alle spillerne på pause om det oppsto connectionproblemer for en eller flere spillere i matchen. Dette forhindret usannsynlig lag og lagswitching, som dessverre har blitt et veldig stort problem (lagswitchere).

 

De skal visst også stappe inn noe som gir lagswitchere og andre ulumske personer en smak av sin egen medisin. Det er jo også en rekke bugfixes på vei, og motorsaga vil ikke lenger være usenkbar. Disse grepene sammen med et søkefilter både håper og tror jeg vil hjelpe en god del på matchmakingopplevelsen. Kanskje det ikke gjør Gears 2 om til et nytt spill, men det vil nok hjelpe på.

 

Men fremdeles overassket over at de bare la til delay på melee etter roadie run uten og fjerne delayen på å skyte etter roadie run. Det er tross alt ett av spillets grunnelementer det og kunne sprinte rundt, og om en fiende da kommer ut fra et hjørne er du nå completely assfucked :)

Lenke til kommentar

Epic har vel sagt at de er ganske skeptiske om de får det til grunnet sin Host/Klient-side hybrid av en nettkode. Bungie fikk det til, men så er også Bungie noen av de beste onlineutviklerne jeg har sett, og har en mer standardisert nettverkskode (om det går an å kalle en selvutviklet nettverskode standardisert).

 

Det jeg dog gleder meg veldig til er Map Cycle og at det går ann å prate til det andre laget mellom rundene igjen. Skjønner ikke hvorfor Epic tok ut dette i det hele tatt egentlig, men nå som det er inne igjen er det care.

Lenke til kommentar

Er nok Epic sin nettkode. De har laget en hybrid mellom server og client-side hit-detection. Kort sagt så er dette to forskjellige systemer for å registrere treff og bom, som de da har blandet sammen til et system. Hvorfor de fortsatte å bruke dette etter de så hvor ille det gikk utover Gears of War 1 skjønner jeg ikke, uansett hvor mye de har skrevet den om.

Lenke til kommentar
Hører også at Epic bringer tilbake noe lignende den sorte boksen fra det første spillet. Om ikke den sorte boksen, men noe som gjør rundt samme nytten. For de som ikke vet det så satt den sorte boksen alle spillerne på pause om det oppsto connectionproblemer for en eller flere spillere i matchen. Dette forhindret usannsynlig lag og lagswitching, som dessverre har blitt et veldig stort problem (lagswitchere).

For å forihindre lag switch er dette en god idé. Men det blir vel ikke noe bedre å spille når man blir satt på pause hele tiden enn når det lagger.

 

De skal visst også stappe inn noe som gir lagswitchere og andre ulumske personer en smak av sin egen medisin. Det er jo også en rekke bugfixes på vei, og motorsaga vil ikke lenger være usenkbar. Disse grepene sammen med et søkefilter både håper og tror jeg vil hjelpe en god del på matchmakingopplevelsen. Kanskje det ikke gjør Gears 2 om til et nytt spill, men det vil nok hjelpe på.

Det er ikke et søkefilter som blir lagt inn, men et system som foretrekker ulike verdensdeler. Forskjellen er at et filter vil fjerne deler av verden fra søket, mens dette systemet foretrekker noen steder, og utvider søket hvis matchmakingen ikke finner spillere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Hvis man blir truffet av en smoke i en trapp er man dødsdømt. Fiendene rekker å respawne, komme seg til der hvor du ligger og trykke på en gøyal spak før du i det hele tatt er på vei opp. Det er jo helt latterlig. De kunne ha fjerna bå smokegranades og chainsaw, ville ikke blitt savnet av meg.

Lenke til kommentar
Hvis man blir truffet av en smoke i en trapp er man dødsdømt. Fiendene rekker å respawne, komme seg til der hvor du ligger og trykke på en gøyal spak før du i det hele tatt er på vei opp. Det er jo helt latterlig. De kunne ha fjerna bå smokegranades og chainsaw, ville ikke blitt savnet av meg.

Det er jo dette som nå skal fikses. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...