Gå til innhold

Gears of War Kafèen


Lakus

Anbefalte innlegg

Løpehastigheten er ikke det som er så ille med bevegeligheten synes jeg, men heller det at man snur ser skikkelig sirup. Også har vi jo det uendelige problemet med smokes. Greit nok at tempoet er senket for å gjøre plass til mer taktikk og lagarbeid, men smokes ødelegger jo alt dette og jeg vil si det var til dels mer taktikk i Gears 1 enn i Gears 2.

 

La oss si at begge lagene i Gears 1 har lyst på boomer, fordi de vet at de kan vinne om de får tak i den. Begge lagene løper frem og dukker som regel bak cover når de ser at det andre laget også vil ha boomeren. Hva skal de så gjøre? Ofte bruker man så noen sekunder på å forme en slagplan for å få tak i boomeren (om ikke laget har spilt nok sammen til å vite slikt på forhånd). Deretter setter kanskje to stykker fart rundt høyre flanken, mens to stykk blir sittende igjen for å ta boomeren når det andre laget blir opptatt.

 

Dette scenarioet gjenspiller seg kamp etter kamp i Gears 1, og er det som gjør Gears til Gears etter min mening. Små kamper som kanskje virker som kaotiske shotgun fester ved første øyekast, men som egentlig handler om utflanking og takikker for å oppnå dominanse.

 

La oss så ta for oss det samme scenarioet, men i Gears 2. Begge lagene løper mot boomeren og slenger seg bak cover da de ser at det andre laget også er der, men i stedet for at det skjer noen flanking eller lignende blir det heller kastet en hel haug med smokes, og man løper med hodet/saga/hagla inn først og håper at det fremdeles ligger noen på gulvet, og at de fremdeles lever for å plukke opp bommeren etterpå.

 

Det er selvsagt ikke slik hele tiden i noen av de to spillene, men det er mitt generelle inntrykk av dem.

Ser det har blitt en del sutreposter over Gears 2 fra min side i det siste, så tror jeg må få tilbake nettet på Xboxen snart :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig, veldig sant det du skriver der! Forhåpentligvis, med tweaken som Epic legger til smoke'n i neste TU (man resier seg etter to sekunder, uansett) så vil rekkeveidden også synke. Det er flere ganger en røykgranat har sprengt, jeg ruller inn i tåka og blir alikevel "slått ned". Det er kanskje lag; det er kanskje en feil, men det skal uansett ikke skje. Forøvrig så må jo Lancer være the weapon of choice; ikke bare på grunn av magnet-sagen, men på grunn av stopping power. Er det så-og-så stor avstand imellom deg og en med hagle, så har personen med hagle liten til ingen sjanse til å vinne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Leste nettopp et intervju med Cliff fra Epic når han snakket om GeoW2, men så sa han noe rart på slutten av intervjuet. And I quote:

# A new villain that we'll reveal very soon. He makes RAAM look like a pussy cat.

Håper virkelig ikke det er snakk om Skorge, han er jo en pusekatt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...