Gå til innhold

Gears of War Kafèen


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JEg forstår fortsatt ikke dette ranksystemet. Det er helt på trynet.

 

Folk med en god del dårligere kill/death ratio enn meg har høyere rank. Så sier andre. Det er hvordan teamet ditt gjør som gjør forskjellen. Javel, tenker jeg, da har de vel vunnet mange kamper da. Men NEI, de har faen meg dårligere enn meg i win/loose ratio også. Noen med høye ranger har faen meg så dårlig som 0,5 i win/loss ratio. Hvordan i helvette skal det da ha med hvordan laget ditt gjør det?

 

Så sier noen. Du må spille mer. De har nok spillt mye de som har litt lavere ratio men høyere rank. Ok, tenker jeg. Da er det sikkert det det er. Men NEI igjen, jeg ser folk som har spillt i 2 hele dager (i spilletid) mindre enn meg og akkurat de dårlige statsene som jeg har skrevet ovenfor. Likevel har de en forbanna vinkel mer enn meg. Hva er det egentlig som teller?

Lenke til kommentar
Du ba meg forklare hvorfor du hadde en k/d ratio på under 1, og det var det jeg gjorde ;)

I tillegg minnet jeg dere på at k/d ikke inngår i ranken. Capishe?

 

EDIT: Aaaah. I nao see mah spelling errorz!

Nemlig! Jeg har K/D på rundt 1.2, og W/L på 0.98+. Er rank 3, men spiller ofte mot rank 4 og tror at det å vinne mot/drepe en i rank 4 har en god del mer å si enn en rank 1.

Lenke til kommentar
JEg forstår fortsatt ikke dette ranksystemet. Det er helt på trynet.

Kill/Death har INGENTING med saken å gjøre. Det er kun Win/Loss som teller.

 

Unnskyld meg, men las du i det hele tatt innlegget mitt? Der står det jo ganske svart på hvitt at selv om jeg har bedre både K/D ratio OG W/L ratio så til de grader, så er jeg lavere rank enn den jeg sammenligner med.

 

Så forklar meg en gang til og litt dypere hvordan ranken har så inderlig med W/L ratio og gjøre....... Det er mange med rank 3 som har W/L ratio på 0,5. Jeg har W/L på 1,2 eller noe sånt. Så kom ikke å fortell meg at det er W/L ratio uten å utdype den tre smuler grundigere.

 

Jeg er forresten rank 2

 

Du ba meg forklare hvorfor du hadde en k/d ratio på under 1, og det var det jeg gjorde ;)

I tillegg minnet jeg dere på at k/d ikke inngår i ranken. Capishe?

 

EDIT: Aaaah. I nao see mah spelling errorz!

Nemlig! Jeg har K/D på rundt 1.2, og W/L på 0.98+. Er rank 3, men spiller ofte mot rank 4 og tror at det å vinne mot/drepe en i rank 4 har en god del mer å si enn en rank 1.

 

Det der, gir mer mening enn W/L ratio ihvertfall.

 

Edit: Men hvis å drepe en høyere rank betyr noe så går det jo på individuelle skills allikevel og ikke teambasert slik det står på gears-forumet.....

Endret av Skalle
Lenke til kommentar
There are five ranks total, and the first rank is achieved after you play your first multiplayer match. The more Gears 2 matches you win, the higher your rank will be, and your rank will go down when you lose matches. Rank is not affected by Horde Mode and private matches. The ranks are displayed in game using the icons to the left.

 

TrueSkill is like the chess ELO system, which tries to predict who should win the match based on the skill of the players. If you were predicted to lose and your team wins, then your TrueSkill goes up more than if you won and you were predicted to win. This holds true for the inverse scenario: If you were predicted to win and you lose, then your ranking drops more than if you were predicted to lose.

 

Rank is not a constantly increasing value, such as is typical in role-playing games (RPGs). Your rank may plateau or even drop as it closes in on your correct and accurate skill level. It will probably take tens of Public Xbox LIVE matches for your rank to move in one direction or another, and it may even take hundreds of matches to achieve a skill with the highest rank we offer, assuming you are good enough to get there.

 

Also, keep in mind that each rank icon represents a specific range or bucket of TrueSkill values, so while your skill is fluctuating in very small increments from match to match, your rank icon will only change when your skill moves from one bucket to the next. Therefore, your rank is not just about number of kills or experience or the amount of time played. It's an aggregated representation of your skill level based on your wins and losses during Public Xbox LIVE matches. And yes, quitting will lower your rank.

Kilde.

 

Bare glem alt om at kills hjelper ranken, for det gjør det ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...