Gå til innhold

Gears of War Kafèen


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hey all,

 

So we've been looking at all the feedback on our skill ranking system and we completely understand why simply making your TrueSkill level visible can be frustrating. The algorithm is complex, so it's not always clear how your rank will be affected by a particular match and your rank is based on the team's outcome and not necessarily your individual performance.

 

So we're looking to make a change.

 

What if, instead of skill rank, we instead showed your experience level. You would gain experience through your individual performance in Public multiplayer matches - the higher your score at the end, the more experience you acquire. Of course the experience gained across the different match types would be balanced so you couldn't just grind on the respawning game types to try and level faster. The experience requirements for each level would grow with each level gained (like a typical RPG) and we'd have 99 levels of experience for you to show off your leetness.

 

Generally speaking your level will always go up since you're always acquiring more score, hence experience, with each completed match. The only exception to that would be people quitting. Players that quit would gain an experience penalty that could cause them to be demoted. At the end of every match you will be able to see how much experience you've gained and how much further you have to go till the next level.

 

Since I know what one of the first questions is going to be, initially we wouldn't have achievements for gaining experience levels because of Xbox LIVE rules that require all post release achievements to be tied to new DLC content. But when new DLC is released, it's a whole new ball game then.

 

So, what do you think?

 

Thanks,

 

Rod.

 

detta blir nais, slipper vi det maset om ranken

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Nå forstår jeg ingenting.. Jeg så denne tråden var lest, gikk inn, oo et nytt innlegg. Lest my ass. Jeg gikk ut igjen, å, nå står den som ulest, trykke seg inn. Ikke noe nytt. Det skjer hele tiden..

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke noe rankingsystem, men et EXP system som ikke belønner skill, men hvor lenge du spiller. Akkurat som i COD4 vil vi se folk som ikke er spesielt gode egentlig ha en rank som er langt over hodene på oss bare fordi de har spilt mye, og ikke fordi de faktisk er så gode.

 

Jævlig kult at EPIC oppdaterer rankingsystemet, men nå går jo ikke ranken ut ifra skill lenger.

 

TrueSkill systemet vil jo ligge i bakgrunnen, akkurat som i det første spillet, men vi vil fremdeles se folk som tror de er dritgode osv fordi de har lvl 56 og du er lvl 48. Det blir litt feil IMO. Jeg liker rankingsystemet som det er nå, det eneste vi trenger er flere ranks slik at folk ser litt lettere at de faktisk går opp og ned fremfor bare å stå stille på en rank.

 

Men regner med at Epic vil vi legge inn mye tankekraft i dette, og jeg er sikker på at løsningen blir fin :)

Lenke til kommentar

litt irriterende nå som jeg har stått på rank 2 i..... ja fuckings evigheter. SÅååååååeeeeeeeee.... men liker rankingsystemet ja, da kan vi faktisk se hvem som er god og ikke god. For når jeg ser en som er rank 1 så VET jeg at han suger ballekuk, og d gjør han som oftest og.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
litt irriterende nå som jeg har stått på rank 2 i..... ja fuckings evigheter. SÅååååååeeeeeeeee.... men liker rankingsystemet ja, da kan vi faktisk se hvem som er god og ikke god. For når jeg ser en som er rank 1 så VET jeg at han suger ballekuk, og d gjør han som oftest og.

 

Nei, der er jeg ikke enig. Jeg spilte med en rank 5 engang, han var rævva som faen, og hade sikkert bare hatt flaks med host osv. Flere rank 1 som er knallgode, men som vipper mellom 1/2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...