Gå til innhold

Gears of War Kafèen


Lakus

Anbefalte innlegg

Nettverkskoden til Gears vil nok neppe redde noen. Om man spilte med alt annet en hosts ifra de nærmeste landene så var hosten så og si alltid best. Uansett hvor hardt man prøvde. Den store forskjellen på hvordan man opplever Gears 2 og Gears er at i Gears 2 spiller 90% kun matchmaking mens i Gears spiller mer eller mindre alle Private Match. Det at man da tenker tilbake og husker at det var mindre lag i Gears blir da en selvfølgelig. Klart det er mindre lag når du har en norsk host, og om du fyrer opp Gears 2 i private også så vil du nok få den samme opplevelsen.

 

Gears of War ble spilt med fire mot fire i private matches. De samme åtte spillerne satt gjerne i 10 timer og spilte uavbrutt med hverandre om og om igjen. I motsetning til Gears of War 2 så tålte det første spillet faktisk å bli spilt av de samme personene, på de samme kartene, om igjen og om igjen og om igjen i flerfoldige timer. Hvorfor? Fordi spilet ikke begrenset noen, det belønnet ikke noen og det hjalp ikke noen. Det gav deg bare en rekke våpen og sa "drep det andre laget". Den som var best ville alltid vinne, og det er jo sånn det burde være?

 

En svakere spiller skal da ikke få magisk hjelp til å ta en sterkere spiller, hvorfor i all verden skulle han det? Om han er dårligere så er han dårligere, ikke noe vits i å straffe den gode spilleren. Sett heller den dårligere spilleren sammen med noen på hans nivå. Dette er bare det første punktet på hvorfor jeg foretrekker Gears over Gears 2. I Gears spilte alle på likt grunnlag uten noen begrensninger på om de kan skyte etter Roadie Run eller etter å rulle. Det eneste som skilte deg fra de andre er hvor god du er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverkskoden til Gears vil nok neppe redde noen. Om man spilte med alt annet en hosts ifra de nærmeste landene så var hosten så og si alltid best. Uansett hvor hardt man prøvde. Den store forskjellen på hvordan man opplever Gears 2 og Gears er at i Gears 2 spiller 90% kun matchmaking mens i Gears spiller mer eller mindre alle Private Match. Det at man da tenker tilbake og husker at det var mindre lag i Gears blir da en selvfølgelig. Klart det er mindre lag når du har en norsk host, og om du fyrer opp Gears 2 i private også så vil du nok få den samme opplevelsen.

 

Gears of War ble spilt med fire mot fire i private matches. De samme åtte spillerne satt gjerne i 10 timer og spilte uavbrutt med hverandre om og om igjen. I motsetning til Gears of War 2 så tålte det første spillet faktisk å bli spilt av de samme personene, på de samme kartene, om igjen og om igjen og om igjen i flerfoldige timer. Hvorfor? Fordi spilet ikke begrenset noen, det belønnet ikke noen og det hjalp ikke noen. Det gav deg bare en rekke våpen og sa "drep det andre laget". Den som var best ville alltid vinne, og det er jo sånn det burde være?

 

En svakere spiller skal da ikke få magisk hjelp til å ta en sterkere spiller, hvorfor i all verden skulle han det? Om han er dårligere så er han dårligere, ikke noe vits i å straffe den gode spilleren. Sett heller den dårligere spilleren sammen med noen på hans nivå. Dette er bare det første punktet på hvorfor jeg foretrekker Gears over Gears 2. I Gears spilte alle på likt grunnlag uten noen begrensninger på om de kan skyte etter Roadie Run eller etter å rulle. Det eneste som skilte deg fra de andre er hvor god du er.

 

Totalt enig her :) 1+

Jeg var en av de som kunne spille 10 timer uavbrutt med de samme folkene på samme banene om og om igjen :D

Spiller Gears 1 enda jeg klarer aldri å legge meg fra spillet <3

Lenke til kommentar

Om den mech-drakten og "underground" eksplosiver faktisk er tilgjengelig i multiplayer tror jeg at jeg begynner å gråte. Er også litt redd for den strofen om at de har gjort om på coversystemet da det som allerede er der er såpass perfekt. Jeg vet det er veldig tidlig å være skeptisk, men jeg føler at alt peker mot at Gissj 3 ikke blir noe som det første spillet - som jeg elsker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Meanwhile, the COG members of Delta Squad will be equipped with explosives that can travel beneath the ground to take out enemy cover positions, our US publishing source told us.

 

All of these new features will be present in the singleplayer campaign and multiplayer modes, Edge understands.

 

Håper virkelig ikke den funksjonen blir med. Hørtes ikke noe gøy ut i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Det er ikke mye igjen av det som gjorde Gissj til Gissj, det er sant. Som Lakus og flere andre har påpekt tidligere så er det for mange nybegynnervennlige systemer, og hvis de skal gjøre det hele enda mer komplisert nå er det veldig lite som minner om originalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...