Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon og diskusjonstråd

Lakus

Anbefalte innlegg

De nye headsetta de har begynt å sende med Xboxene (I mitt tilfelle Lego/pure Elite edition) må være noe av det største møkket jeg har vært borti. Hvorfor ertattet de de gamle headsettene. De har nå flyttet mute/volum styringen opp på selve ledningen og erstattet den litt tjukke pluggen med en liten minijack. Det tok hele 3-4 uker for denne nå har nettet ned og høytaleren fungerer ikke lenger. Må derfor ha tak i nytt headset til boxen. Sitter da med 3 alternativ.

1. Prøve å få tak i et av de gode gamle headsettene med tjukkpluggen og tilnærmet uendelig levetid. Mitt første holdte fra launch til 2009. Noen som vet om disse selges enda?

2. Gå for MS sitt trådløse? Hvordan er kvaliteten på dette?

3. Kjøpe en adapter slik at jeg kan bruke hvilket som helst headset. Fungerer dette slik at jeg får spillyd over anlegget og kun sjitprat over headsettet?

Isåfall må jeg også ha et nytt headset. Dette må ikke være for stort og klumsete og heller ikke lukket da jeg vil kjøre spillyden over anlegget. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har oppdatert den første halvdelen av førsteposten slik at Skjul-taggene iallefall virker. Var en del mer jobb bare i det enn jeg hadde trodd. Ble mye ubrukelig kode og ekstra drit etter forumoppraderingen. Skal oppdatere innholdet i den i morgen, og så vil jeg ta for meg Ofte Stilte Spørsmål-delen for å få tråden litt up-to-date.

Om noen har forslag til Guider, spørsmål og/eller informasjon som kunne vært interessant å ha i førsteposten så rop ut. (Guiden om Spotify på Xboxen er allerede mentalt notert)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på noen ting. Jeg skal selge Xbox-en min til en venn, men trenger han noen papirer for at han kjøpte den, som han må sende til Microsoft da han får RROD? Altså de papirene jeg har.

(Ta det rolig skal kjøpe en ny Xbox, svikter dere ikke tongue.gif)

Siterer denne fordi dette er noe jeg lurer på også. Kjøpte min på nett og har derfor få (om noen?) papirer på boxen, og vurderer stadig å selge den fordi jeg har en nyere. Men nettopp fordi jeg er usikker på hva som skjer om den kræsjer blir jeg litt usikker.

Lenke til kommentar

Nei, man trenger ikke noen form for papirer for at Microsoft skal reparere den. Det eneste de behøver er serienummeret som befinner seg på det fine lille klistremerket bak på konsollen. Så lenge det klistremerket er i orden og konsollen ikke er åpnet eller tuklet med på annet vis er den klar for rep.

Lenke til kommentar

Bare husk at du har reklamasjon i fem år her i Norge, så alle konsoller er dekket frem til 2011. Kjenner et par stykker som har kjøpt seg ny fordi garantien hadde gått ut og de ikke visste om reklamasjonen.

Det gjelder vel kanskje ikke i ditt tilfelle, da du skal selge den, men husk det likevel ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har gjort enda en liten oppdatering i førsteposten, og selv om det tar lengre tid enn jeg egentlig regnet med har jeg nå iallefall gjort med ferdig med den første delen - foreløpig. Neste som står for tur en noen nye guider til Ofte Stilte Spørsmål delen.

Har bla annet oppdatert informasjonen om harddisker, rattet, nettverksadapteret, kablene og litt om Xbox Live tjenester. Oh, og en poll om når folket skaffet seg en Xbox 360.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Funder på å selge Eliten min nå, er lei av at den durer som en turbin :whistle: samt Lite bruk, endt opp som en støyende DVD spiller, dog Regner med jeg prøver meg på ny Xbox igjen ved neste generasjon (såfram den er blitt stillerer).

Har en på jobb som var kanskje var lysten, så drev å funderte litt på pris.. 2500\3000?

Dette er da hele sulamitten;

Xbox 360 Elite M 120 GB HD

Fjernkontroll for DVD

headset

2 Trådløse håndkontrollere

Masse kabling; bla HD Kabel, VGA, Scart osv.

Call Of Duty 5: Modern Warefare 2

Call Of Duty 4: Modern Warfare

Call Of Duty: World At War

Fallout 3

Forza 2 Motorsport

Full Auto

Gears Of War

Overlord

Scene it (m 4/kontrollere)

The Elder Scrolls Oblivion

Endret av Eskrimador
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei godtfolk!

Fikk nå RROD på den andre konsollen min, så nå har jeg to døde konsoller :( 

Den ene er innenfor garanti, så det regner jeg med lar seg ordne uten problem med Microsoft, men den andre ble kjøpt i 2006 og er derfor uten garanti.

Hvordan er det med reklamasjon her? Ser det står i forbrukerkjøpsloven at man må reklamere innen 2 måneder etter oppdaget feil.. Min har ligget død i 2 år (det kan ikke butikken vite, dog).

Hvor mye koster det å la MS reparere den som er utenfor garanti? Vet ikke om jeg gidder å krangle med butikken om reklamasjon.

Lenke til kommentar

Microsoft legger seg panneflate for reklamasjon. Når de prøvde å argumentere seg ut av Norge sine lover på grunn av dette endte det ikke godt for dem. Ring dem opp, si at den er kaputt og smett inn en strofe om fem års reklamasjon så ordner nok det seg uten noe mer dilldall.

Lenke til kommentar

Fikk tilbake min box nr 2 fra xbox himmelen idag, og i brevet som fulgte med stod det følgende: "we have enclosed a complimentary 1-month Xbox LIVE gold membership card, redeemable through the xbox dashboard."

Da er mitt spm som følger; hvor finner jeg denne?

edit: ahhh, det er bare med nye kontoer ja. Særlig at jeg gidder!

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...