Alliha Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 ̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̚ ̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ͡҉҉ ̵̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̿̿̿̚ ҉ ҉҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ̒̓̔̕̚ ̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕ Er det lov å kødde med unicode her? Kanskje litt feil tråd, men jeg følte det var unødvendig å lage en helt ny tråd til dette... Beef jerky ser godt ut forresten. how'd you do that?! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Er det noe lignende Finnbiff bare uten reinsdyr? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Beef Jerky er herligheten selv, synd det koster så latterlig mye her i Norge. Betaler vel rundt femti kroner for en liten pose. <_< Lenke til kommentar
TOMF_InnleggNO Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har aldri smakt det, men det ser veldig fristende ut! Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hoho, jeg bestilte fra beefjerky.com. Gleder meg til det dukker opp i postkassa. Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta? Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Hoho, jeg bestilte fra beefjerky.com. Gleder meg til det dukker opp i postkassa. Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta? Rundt ti dager har det tatt de gangene jeg har bestilt. Jerkyen du får i Norge er regelrett ikke sammenlignbart engang. Ikke på nærheten samme smaksnivå. Hvilken type endte du opp mest å bestille? Min personlige favoritt er uten tvil TERIYAKI FLAVOR KIPPERED BEEFSTEAK varianten de har. Den sterke er nærme, men bør ikke inntas uten å ha øl lett tilgjengelig. Den er faktisk utrolig sterk. Problemet med den er at du ikke merker det før du har kommet litt i gang, og da er det som regel for seint Lenke til kommentar
Laland Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hva smaker egntlig Jerky? Det ser forbanna digg ut, men har aldri smakt.. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Hva smaker egntlig Jerky? Det ser forbanna digg ut, men har aldri smakt.. Det avhenger jo av hvilken smak du har valgt. Men kjøtt...sånn generelt sett Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Haha, tok en av hver, bortsett fra Teriyaki. Det var kanskje en tabbe Får ta det igjen ved neste bestilling. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Haha, tok en av hver, bortsett fra Teriyaki. Det var kanskje en tabbe Får ta det igjen ved neste bestilling. Ja, det var en tabbe! Heh, eller nei. Man vet jo ikke. Men det er Teriyakien som har slått best an i sosiale sammenkomster her i gården. Går veldig godt i lag med mørkt øl! Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Men hvordan er det med toll og moms? Kom jo på over 200 kroner. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Men hvordan er det med toll og moms? Kom jo på over 200 kroner. Da må du betale 25% ekstra etter at frakt er lagt til. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ok. Ihvertfall fortsatt mye rimeligere enn her i Norge. Var innom Deli de Luca i dag. Ville kommet på 1400 kroner hvis du skulle kjøpt et kilogram (solgte pakker på 25 gram til 35 drøye kronasjer). Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Men hvordan er det med toll og moms? Kom jo på over 200 kroner. Da må du betale 25% ekstra etter at frakt er lagt til. Nå er det vel ikke 25% på mat? I tillegg så er det vel noe med at du kan bestille inntil 1000 smackers i slikt. Husker ikke helt, men jeg har ikke betalt en krone i hverken toll eller moms. I tillegg så er jo frakten gratis. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det høres jo enda bedre ut. Diggbart! Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Påfyllet av jerky-backupen min tok akkurat 7 dager på å fra bestilling til det lå i postkassa Ingen toll, moms, avgifter denne gangen heller Glemte å nevne en viktig ting! Det er åpne/lukke mekanisme på posene, noe som er helt genialt. Endret 6. februar 2009 av TheScorp Lenke til kommentar
Essem Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Men hvordan er det med toll og moms? Kom jo på over 200 kroner. Da må du betale 25% ekstra etter at frakt er lagt til. Det er vel noen kroner i tollavgift også? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Haha, den siden på norsk var hysterisk morsom. "Vår Handlende Kjerre vil gi du en diskontert totalpris når du tilføyer mere Smaker til din kjerre" Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Da har det blitt spist litt (en god del) beef jerky, fra beefjerky.com, de siste dagene. Smakte fortreffelig, og likte best Hickory-jerkyen. Sinnsykt godt. Men fy søren den med chili var sterk. Utrolig god smak, men det brenner virkelig. Så nå er det bestilt teriyaki-jerky og mer av den med hickory-smak Lenke til kommentar
foodpig Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Dette hadde vært gøy å teste... http://en.wikibooks.org/wiki/Cookbook:Beef_Jerky Edit: Her er forresten link til side som selger Beef Jerky fra Tallinn...Estland. Kjempe populært å bestille fra de, i Finland hvertfall . http://www.buybeefjerkyonline.com/catalog/index.php Endret 17. februar 2009 av username Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå