Gå til innhold

Beef Jerky!

TheScorp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk så lagde jeg meg beef jerky i går selv. Det er forbausende enkelt. Bare kutt kjøttet i 2-3mm tykke skiver. La det være litt frossent mens du gjør dette for at det skal være enklere. Så marinerer du det overnatta. Jeg marinerte det i whisky. Ble veldig god smak. Forvarm ovnen til 65 grader og krydre kjøttstrimlene. Jeg bruker havsalt, rosmarin og texas krydderblanding. Så legger du kjøttet på en rist og setter det inn i ovnen. Husk å la ovnsdøra stå litt på gløtt for bedre tørking. La det stå der i noen timer til det ser ferdig ut. Smak gjerne for å være sikker.

Her ser dere hvordan resultatet ble for meg i går. Her er halvparten svin og halvparten oksekjøtt:

Picture9.jpg

Lenke til kommentar

Det smakte veldig mye bedre enn jerky man får kjøpt ferdig. Brukte en whisky som heter Ardbeg Uigedail å marinere med og den satte en veldig god røyksmak på kjøttet. I tillegg så passet det ekstremt godt med rosmarin. Jeg skulle kanskje vært litt mer forsiktig med det texas-krydderet for det ble en litt heit affære det her.

Lenke til kommentar

̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̚ ̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ͡҉҉ ̵̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̿̿̿̚ ҉ ҉҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ̒̓̔̕̚ ̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕

Er det lov å kødde med unicode her? :D

Kanskje litt feil tråd, men jeg følte det var unødvendig å lage en helt ny tråd til dette...

Beef jerky ser godt ut forresten.

Lenke til kommentar

Jeg var utrolig glad i beefjerky før, men da jeg var i Danmark i fjor sommer fikk jeg en litt uggen opplevelse... Det har seg slik at jeg hadde kjøpt meg 2 store poser med beefjerky, en med chili og en original. Så det ble beefjerky til frokost, lunch og middag.

Senere skulle vi ut på byen, og etter en 2-3-8-10 pils så fant beefjerkien ut at den ville ut igjen. Feil vei, vel og merke. Så den natten ble jeg liggende, småfull i mitt eget spy, mens jeg vasket hotellrommet med clinex og håndkler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...