Crowley_ Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Mornings! Jeg er en av de som liker å reise og alt det der, så har kommet fram til at jeg vurderer å søke meg inn på en reiselivslinje på en eller annen skole. Mest aktuelt så langt har vært Markedshøyskolen i Oslo eller BI Trondheim. Men hvordan er egentlig jobbmulighetene etterpå om jeg skulle finne på å gå Reiseliv? Nøyaktig HVA kan jeg bli, og hvor vanskelig er det å bli det, med tanke på jobbmarkedet og slikt? Og hvordan er egentlig studiene? (hardt, lett, mye, lite..?) Takker for svar! Endret 13. april 2011 av Doppe Lenke til kommentar
1503 Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Hvorfor vil du betale for å gå på en privatskole som ikke nødvendigvis har noe bedre tilbud enn en offentlig skole? Det finnes en haug av utdanninger på offentlige høyskoler og universiteter med spesialisering i reiseliv. Lenke til kommentar
_student Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Hei! Det siste spørsmålet kommer nok veldig individuelt, men på BI er det første året ganske likt for de fleste. Siden reiseliv ikke er en typisk økonomisk linje, kan kanskje noen på denne linja synes det er litt tungt med makroøkonomi, statistikk og andre økonomiske fag. Men det er noe alle kan klare - bare man jobber litt ekstra med det! På BI er det også flere valgkurs, så her kan du velge fag etter dine interesser og hva du synes virker overkommelig. Det er jo mye forskjellig du kan jobbe med etterpå, det spørs jo hva du interesserer deg for. Jeg går ikke på reiseliv selv, men vet at man blant annet kan jobbe med markedsføring av reiseliv, lede konferanser, jobbe med økonomi i reiseliv, osv. På BI sine nettsider står det en del om hva du kan gjøre etter studiene: http://www.bi.no/no/Heltid/Bachelorstudier/Reiselivsledelse/Jobbmuligheter/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå