Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klarer nesten ikke å stå opp om morgenen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg skal tidlig opp så setter jeg på alarmen med klarer aldri å reagere med det første, kan godt ta en halvtime - time før jeg føler at jeg er tilstede på en måte. samme når noen våkner meg husker ikke før lenge etterpå og er utrolig iriterende. har noen noen tips ?

Sett alarmen på kjempehøyt (gjerne en irriterendes alarmtone også) og legg den på andre siden av rommet, gjerne ved lysbryteren. Så når den ringer, må du opp fra senga, og skru da bare på lyset, så våkner du kanskje? Fungerer ihvertfall for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når legger du deg?

Alt fra 21:00 til 00:00 og har satt på klokka til 06:00 og må være oppe klokka 07:00

Det er vel der clue ligger. Opplever du det samme når du feks legger deg i ni-ti tiden?

Hva bruker du til ringerklokke, mobilen? Finnes sikkert butikker som selger litt ekstra høylytte vekkerklokker.

Lenke til kommentar

Jeg løste problemet med å stå opp med å sette radioen på parabolen så høyt at jeg var nødt til å våkne av den, sørget for å legge fjernkontrollen slik at jeg måtte stå opp for å slå av, men funker dårlig med vanlige tunere desverre, man bør ha en dreambox.

Hadde ofte problemer selv med å forsove meg om morgenen.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Sliter med det samme, men problemet er nok døgnrytmen. Det hender jeg er flink og legger meg tidlig, men det skjer sjeldent i lengden. For meg hjelper det lite å sette vekkerklokken på andre siden av rommet... Når klokken ringer spretter jeg opp av senga, skrur av vekkerklokken fort som f og legger meg i senga igjen. Tror jeg er avhengig av å komme inn i et godt søvnmønster igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det at du har vekkerklokka på en time før du skal stå opp kan jo ha noe med det å gjøre. Du blir vant med at du kan snooze alarmen uten å stå opp.

Still vekkerklokka til den tida du MÅ stå opp, da har du ikke noe valg, og venner deg til å stå opp med en gang.

Lenke til kommentar

Det at du har vekkerklokka på en time før du skal stå opp kan jo ha noe med det å gjøre. Du blir vant med at du kan snooze alarmen uten å stå opp.

Still vekkerklokka til den tida du MÅ stå opp, da har du ikke noe valg, og venner deg til å stå opp med en gang.

Dette er helt riktig. Den gangen jeg måtte stå opp grytidlig stilte jeg vekkerklokken slik at jeg måtte stå opp da klokken ringte. Når kroppen vet at den må opp så kommer du deg opp. Det siste året har jeg begynt med snoozing, og nå er kroppen min fullstendig i koma den første timen etter klokken ringer første gang.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis du fortsatt har problemet er det en som heter Jonas Hansen Meyer som har jobba med problematikken i flere år. Han har nylig kommet ut med en bok der han forklarer systemet han har fikset problemet med. Koster bare en femtilapp. Sjekk ut www.oppommorgenen.no og se om det er noe for deg.

Lenke til kommentar

Jeg har fått en slags begavelse når det gjelder å komme seg opp på morgenen. Dette virker ikke som noe fenomen, kjenner flere andre som har akkurat det samme, men er bare å tenke intens på at du MÅ stå opp et visst klokkeslett neste dag. Legg deg for å sove, og underbevisstheten vekker deg opp nøyaktig det tidspunktet du skal opp. Noe å begynne å trene seg på kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker mobilen får det meste og har akkurat kjøpt ei alarmklokke som gir meg støt, den gir fra seg et kraftig støt men problemet er at jeg ikke hører den.

Skulle hatt en sånn her kanskje:

DEN er nok et insta-kjøp i mitt tilfelle! :D Mest geniale gjenstanden jeg har sett på lenge xD

Lenke til kommentar

Jeg har fått en slags begavelse når det gjelder å komme seg opp på morgenen. Dette virker ikke som noe fenomen, kjenner flere andre som har akkurat det samme, men er bare å tenke intens på at du MÅ stå opp et visst klokkeslett neste dag. Legg deg for å sove, og underbevisstheten vekker deg opp nøyaktig det tidspunktet du skal opp. Noe å begynne å trene seg på kanskje?

Jeg får til akuratt det samme, men problemet er når jeg ikke tenker på det, noe som er alt for ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...