jerijervi Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Jeg har Canon 450d hvor det fulgte med objektivet Canon EFS 18 - 55mm og har senere fått Sigma APO 70 - 300mm. Sigmaen er jeg dessverre ikke super fornøyd med... Nå har jeg lyst på et nytt objektiv, men i et hav av valgmuligheter og "faguttrykk" er det ikke lett å finne den rette. Det jeg blir å bruke objektivet mest til er å ta bilder av hunder som hopper over hindre eller er generelt i aktivitet. Jeg er ikke særlig flink med manuellfokus så det hadde vært fint med et objektiv som er rask og korrekt i autofokus. Ser helst at prisklassen ikke er skyhøy også ^^ Takk på forhånd, hilsen ei super forvirret jente fra Nord Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) canon ef 70-200mm F/4L Nå er jeg Nikon-mann, men dette forslaget støttes. Er det eneste objektivet jeg misunner Canon-campen Husk at disse fins med og uten bildestabilisering (IS). Ellers kan 85mm f/1.8 også være et alternativ. Finnes ikke med bildestabilisering, men er mer lyssterk. Endret 13. april 2011 av Zahl Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 canon ef 70-200mm F/4L Synes også 70-200mm F/4L er et bra forslag. Du kan også prøve å prefokusere 70-300, for eksempel på et hinder der du vet hunden vil komme. Da er det bare å trykke av i riktig øyeblikk. Dette er en teknikk som er lett å bruke når du vet hvor motivet vil være, men det hjelper ikke i andre situasjoner. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Canon 70-200 f/4 er nok det objektivet som kommer nærmest dine ønsker i budsjettklassen, er et rask objektiv som gir sylskarpe resultater. Eneste negative er at det kan være litt for lyssvak til innendørs aktiviteter som foregår i tempo, men objektivet er en kjempesteg oppover for deg. Hvis du skal ha noe bedre så må du ut med en 15000.- +++ Edit: velkommen til forumet Endret 14. april 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå