Gå til innhold

Hvilken objektiv til disse bruksområdene?

Anbefalte innlegg

Jeg har Canon 450d hvor det fulgte med objektivet Canon EFS 18 - 55mm og har senere fått Sigma APO 70 - 300mm. Sigmaen er jeg dessverre ikke super fornøyd med...

Nå har jeg lyst på et nytt objektiv, men i et hav av valgmuligheter og "faguttrykk" er det ikke lett å finne den rette.

Det jeg blir å bruke objektivet mest til er å ta bilder av hunder som hopper over hindre eller er generelt i aktivitet. Jeg er ikke særlig flink med manuellfokus så det hadde vært fint med et objektiv som er rask og korrekt i autofokus. Ser helst at prisklassen ikke er skyhøy også ^^

Takk på forhånd, hilsen ei super forvirret jente fra Nord :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

canon ef 70-200mm F/4L

Nå er jeg Nikon-mann, men dette forslaget støttes. Er det eneste objektivet jeg misunner Canon-campen :) Husk at disse fins med og uten bildestabilisering (IS).

Ellers kan 85mm f/1.8 også være et alternativ. Finnes ikke med bildestabilisering, men er mer lyssterk.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

canon ef 70-200mm F/4L

Synes også 70-200mm F/4L er et bra forslag. Du kan også prøve å prefokusere 70-300, for eksempel på et hinder der du vet hunden vil komme. Da er det bare å trykke av i riktig øyeblikk. Dette er en teknikk som er lett å bruke når du vet hvor motivet vil være, men det hjelper ikke i andre situasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Canon 70-200 f/4 er nok det objektivet som kommer nærmest dine ønsker i budsjettklassen, er et rask objektiv som gir sylskarpe resultater. Eneste negative er at det kan være litt for lyssvak til innendørs aktiviteter som foregår i tempo, men objektivet er en kjempesteg oppover for deg. Hvis du skal ha noe bedre så må du ut med en 15000.- +++

Edit: velkommen til forumet :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...