NeEeO Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Portrett intervjuet: Per(14år) møtte opp i klassetrommet, i joggebukse og en brunrød t-skjorte. Han kan av og til være rampete, men han nevner også at han er skoleflink. - Jeg er stolt over landet mitt. Per kommer fra Ghana, han er veldig stolt over landet sitt. Han tenker seg godt om når han skal fortelle om Ghana og Norge, han ser seg litt rundt før han svarer. -Selvom Ghana er et fattig land, det er også veldig solrikt der.De fikk en brukbar plassering under VM. Norge er også et veldig fint land. Jeg er veldig glad for å bo her, dette er fordi at her har vi rett til gratis utdannelse, også har vi tilgang til det vi trenger, mens i Ghana er det flere ulemper. Elsker sport! Da jeg spør om hvilken sport han liker ler han godt og svarer–Jeg driver med fotball! Fotball er livet. Han går på 2.divisjons laget på Grorud, selvom Per er missførnøyd med possisjonen sin som keeper, Sier han også at han trives veldig godt på laget sitt. Han foretrekker å spille ute enn å spille som keeper.-Jeg liker ikke possisjonen min som keeper, men sånn må det nok bare være, mange mener at jeg flink i keeper, så de lar meg ikke spille ute. Men for det trives jeg godt på laget. Stor drøm Det er vannskelig å vite hva Per skal bli utifra hans egenskaper og personligheter. Per utmerker seg i flere ting, spessielt fotball, og ikke minst spilling! Han tror tannlege yrket er det rette yrket for han, men han sier også at å bli lege kan også være aktuelt, tanken på at det er vannskelig stopper ikke han! Per puster dypt før han svarer. –Jeg vil bli tannlege eller kanskje lege eller kirurg. Men det er veldig lang vei å gå. Jeg må jobbe hardt på vidregående for å oppnå drømmen. Faglig intresse Per er ingen racer i mattematikk, matte er også en av de fagene han gjør det dårlig i, men det kan ikke stoppe Per. Samfunnsfag er noe intresserendene for Per, han liker samfunnsfag veldig godt. Da jeg spør han om hvorfor han liker samfunnsfag svarer han veldig presist.–jeg liker historie, jeg liker å høre om det som har skjedd før i tida, Alt fra himmel til krig det virker veldig intressant for meg. Engelsk er et fag Per stortrives med. For Per er det en fryd å ha 5er i både Engelsk skriftlig og muntlig, dessuten er han en av de beste i Engelsk i klassen. -Jeg er ikke så veldig flink i matte, men det gjør ingenting, Fordi jeg skal skjerpe meg i 10.klasse, men derimot Engelsk er jeg en av de beste i klassen. Engelsk er også mitt beste fag. Hyggelig gutt Når vi kommer til edle verdier, klør han seg i hode.- Ummm..det var et godt spørsmål, jeg er ganske hyggelig, blid er jeg og. Ofte er jeg også glad. Fra denne vinklen ser det ut som om Per er en veldig hyggelig person, selvom han kan være rampete engang iblandt, er han snill mot sine medelever uten tvil. Vi begge takket for takket for intervjuet. Vurderingskriterier Under middels Måloppnåelse: -------------------------- Intervjuet har en overskrift som ikke vekker intresse. --------------------------- Intervjuet innholder bare korte spørsmål og svar -------------------------- Det er lite eller ingen utbroderinger teksten. -------------------------- Flere skriverfeil og dårlig setningsoppbyggning. --------------------------- Middels måloppnelse ---------------------------- Intervjuet har en overskrift som henger sammen med teksten. -------------------------------------------------------- Det er variasjon mellom direkte og indirekte tale ------------------------------------------------------- Teksten innholder litt skildringer og utbroderinger -------------------------------------------------------- Det er få skrivefeil og grei setningsoppbygging. ---------------------------------------------------- Over middelsmåloppnåelse ------------------------------------------------------------------------ Intervjuet har en overskrift som henger sammen med teksten og som vekker intresse ------------------------------------------------------------ Det er en naturlig variasjon mellom direkte og indirekte tale i teksten --------------------------------------------------------------------- Teksten utgjør helhet med gode skildringer og utbroderinger. ---------------------------------------------------------------------- Få skrive feil og god setnings oppbygging. -------------------------------------------------------------------- Enkelig er disse vurderingkriteriene etterhverandre.... Liksom det første jeg har skrevet i hvert sånn nivå. tilhører det som er skrevet alle de 1. kriteriene(altså de skal settes etterhverandre). Det er litt vannskelig å gjøre det her på forumet så jeg bare gjorde det sånn Takk, Endret 13. april 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hadde vært veldig greit å få vite hvilket klassetrinn du går på før man gir en vurdering Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Eg ser straks ein del grove og mindre grove feil i språket. Det er masse, masse orddelingsfeil som «2.divisjons laget». Det bør stå «andredivisjonslaget». Det heiter for øvrig ikkje «tilgang til», men «tilgang på», og det heiter «rister på hodet», ikkje «rister på hode». >Da jeg spør om hvilken sport han liker ler han godt og svarer [...] Her bør det stå anten: Når jeg spør om hvilken sport han liker, ler han godt og svarer [...] eller Da jeg spurte om hvilken sport han liker, lo han godt og svarte [...] Den fyrste versjonen er nok best for ein intervjutekst. >matte er også en av de fagene Her bør det stå: matte er også ett av de fagene Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Eg ser straks ein del grove og mindre grove feil i språket. Det er masse, masse orddelingsfeil som «2.divisjons laget». Det bør stå «andredivisjonslaget». Det heiter for øvrig ikkje «tilgang til», men «tilgang på», og det heiter «rister på hodet», ikkje «rister på hode». >Da jeg spør om hvilken sport han liker ler han godt og svarer [...] Her bør det stå anten: Når jeg spør om hvilken sport han liker, ler han godt og svarer [...] eller Da jeg spurte om hvilken sport han liker, lo han godt og svarte [...] Den fyrste versjonen er nok best for ein intervjutekst. >matte er også en av de fagene Her bør det stå: matte er også ett av de fagene Takk for tilbakemedlign , skal rette opp disse filene..men jeg skjønner ikke helt. Når jeg skrev "-" Så ble det mange punktumer. Så da er det vannskelig å fortå hva som er direkte tale og hva som ikker er..les litt i teksten ovenfor så vil du nok forstå kan du hjelpe meg? Takk. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) husk også å skriv teksten i samme tid. Du skriver; Per(14år) møtte opp i klassetrommet, i joggebukse og en brunrød t-skjorte. Han kan av og til være rampete, men han nevner også at han er skoleflink. Det blir litt forvirrende, det virker som om at han møtte opp i klasserommet dagen før intervjuet tok sted Skriv heller Per møter opp, og sørg for at resten av teksten er i samme tid også. noen feil ord jeg så; hode - skrives hodet. vannsklig - skrives vanskelig vinklen - skrives vinkelen sida - skrives siden Du kan kankje også ta med litt fler mellomrom mellom setningene. Fks i det nest siste avsnittet, det er litt mye tekst samtidig. Du kan fks flytte det som starter med 'engelsk er et fag Per stortives med...' på en ny linje nedenfor. ellers syns jeg det var bra skrevet! syntes det var interessant å lese, kort og godt, ikke for tungt. Endret 14. april 2011 av lillepy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå