desverre Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Min ubuntu ser min "lyd brikke" Audio device: Intel Corporation 82801I (ICH9 Family) HD Audio Controller men der stopper også alt når jeg prøver lydmixeren så ser jeg ingen Hardware der og heller ikke alsa mixeren vil virke (sikkert på grunn av at ubuntu ikke har startet eller funnet noen lyd enhet) Kan dere forklare meg hva som er galt og hva jeg skal gjøre for og fixe det? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Har du nylig innstalert OSet? Har du fått noen drivere til lydkortet? Lenke til kommentar
desverre Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 ubuntu 11.04 ble installert forrige dagen, trur det var fredag eller lørdag. Men maskinen har kjørt ubuntu siden 9.04 og det har virket 100% hele tiden... Nei det vet jeg ikke hvilken drivere som skal brukes nå? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Vet desverre ikke hvilken driver du trenger, men har du fått lyd tidligere, på denne installasjonen av OSet? Lenke til kommentar
desverre Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Nei ikke denne gangen Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Har desverre ikke ubuntu på denne PCen, så skal ikke si nøyaktig, men det skal vel være en driver manager, eller hardware manager ting. Der kan man lete opp alternative drivere, om jeg ikke husker helt feil selvfølgelig Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hei. er selv ikke i Ubuntu nå, men på Arch må du iallefall passe på å være i gruppen "audio" for å få lyd. Har du en Mixer i menyen til Ubuntu? Hvis ikke kan du prøve å legge den til, men dette har vel noe med driverne å gjøre sikkert. Ikke programvaren. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 I et par tilfeller jeg har kommet over tidligere har det fungert å prøve ut de forskjellige valgene i: System > Pref. > Sound Hardware-taben > teste ut forskjellige muligheter i dettnedmenyen Profiles: ved Settings for the Selected Device Lenke til kommentar
desverre Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Har fått lyd no.. Og hvordan det var ikke "lett"! Det jeg gjorde var og fjerne alsa mixer og så legge den inn igjen (når jeg la den inn igjen la ubuntu samtidig inn et par nye pakker ser jeg så det har sikkert løst problemet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå