RaiBok Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hei! Jeg har nå kommet opp i norsk prøve muntlig, og jeg har fått temaet "Konflikter". Jeg valgte å fordype meg innen familie-konflikter, og har derfor valgt et dukkehjem som en tekst jeg skal snakke om i framføringen. problemet er at det er obligatorisk med to tekster, der jeg skal sammenligne tekstene. det skal helst være en ny og en gammel tekst, og siden et dukkehjem er en gammel tekst, hadde det vært kult hvis noen visste om en ny! men jeg er ikke kresen, så vær så snill kom med alle tekstene dere har, som jeg kan sammenligne et dukkehjem med!! <3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Det første som slo meg var novellen "Herren ber i Getsemane" av Bjarte Breiteig. Den er fra novellesamlingen hans som heter Surrogater. Endret 13. april 2011 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
RaiBok Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Takk! Jeg skal sjekke den ut på biblioteket imårra! Gjerne kom med flere folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå