Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal vi slutte å røyke / snuse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en aktiv snuser! har lyst å slutte, men vanskelig... faktisk:O

lurer på om jeg skal slenge meg på dette toget. håper jeg klarer det:O

åssen lager man sånn avkrysningsgreie? var drit stilig!

Du bare skriver alle målene, og så bruker du linken til bildet og [img.] [/img.] taggen for å gjøre det om til et bilde. Uten punktumene på slutten av hver.

Lenke til kommentar

Flott om flere blir med. Akkurat vært og kjøpt meg en Onico - "snus" uten tobakk og nikotin. Deilig å få noe under leppa igjen. 2 og et halvt døgn nå. 12 timer til nå, så kan jeg krysse av for 3 døgn. Deretter går jeg over på den vanskeligste, nemlig en uke. For å kunne nå fram må jeg bestige en helg med fyll, og DA kommer virkelig behovet til å melde seg.

Lenke til kommentar

Nå kommer jeg vet du og spør: kan du ikke la være å drikke denne ene helga da? Så kanskje det blir lettere for deg? Starten er jo vanskeligts, kommer du over kneika, så blir det nok noe lettere i neste uke. ;)

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Fant ut at det var greit å vente til eksamensperioden er over med å slutte. Høres kanskje ut som "just another excuse", men nikotinsug og lite konsentrasjon passer dårlig når man skal lære seg lineær algebra og differlikninger :p

Det prøvde jeg i fjor faktisk når jeg skulle opp i eksamen i fysikk og matematikk, anbefales ikke for å si det sånn.

Vent til eksamen er over.

Lenke til kommentar

Samme her! Er veldig glad for at jeg kun merker sterke abstinenser etter rundt 12 timer, og etter det er jeg gjerne bare litt mer gretten og amper enn vanlig i en ukes tid ca.

Liker å tro at fokuset mitt på å trimme litt hver dag og drikke mye vann hjelper på.

Lenke til kommentar

Nå kommer jeg vet du og spør: kan du ikke la være å drikke denne ene helga da?

Da må jeg jo opprette en ny tråd som heter "Skal vi slutte å drikke?". :roll:

Sto i butikken i dag og så på snus-skapet samt røykhyllene. Intet behov og ingen lyst hverken på røyk eller snus. Kurert? Vi får se etter helga.

:)

Lenke til kommentar

Nå kommer jeg vet du og spør: kan du ikke la være å drikke denne ene helga da?

Da må jeg jo opprette en ny tråd som heter "Skal vi slutte å drikke?". :roll:

Sto i butikken i dag og så på snus-skapet samt røykhyllene. Intet behov og ingen lyst hverken på røyk eller snus. Kurert? Vi får se etter helga.

:)

Hehe, sa aldri at du skulle slutte å drikke helt.

Du vet jo at jeg mente at du kunne la være å drikke denne ENE helga som jeg skrev så tydelig. Slik at det for deg kanskje kunne bli noe lettere med tanke på fest og røyksug som du selv snakker om.. ;)

Hvis røyksuget ditt forsterkes så mye i nærheten av fest/alkohol så unngår du det første helga.

Stå på og fortsett, du klarer det :love:

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt en røyk å feire med nå. Husker jo en av gangene jeg sluttet. Jeg kastet lighter og røykpakke langt inn i en skog et sterkt øyeblikk. Senere på kvelden vant United en viktig kamp, da løp jeg den ene kilometeren ned og gikk inn i skogen og lette til jeg fant røykpakken. Den røyken var magisk.

Jaja, fyll og fanteri i kveld. Jeg er bombesikker på at jeg skal klare meg, spørsmålet er bare hvor vondt det kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lenge siden oppdatering. Status nå er at jeg har "sluttet". Dvs. at jeg fortsatt tar meg en festrøyk i helgene, men når mandag morgen kommer så hverken snuser jeg eller røyker jeg. Ei heller har jeg noe behov for noe av det. Fantastisk følelse og en god løsning etter min mening. Mao. har jeg lov til å snuse og røyke når jeg vil, men ikke fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...