Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal vi slutte å røyke / snuse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her nå etter snart 24 timer uten snus, har klart meg overraskende bra. Merker at jeg har en merkelig følelse i hele kroppen, men takket være en morgentur og en hårklipp at jeg liksom ikke hatt noe å irritere meg over :) Ergo klarer jeg meg utmerket.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg kan annbefale og kutte det ut når man allerede er dårlig i fra før av og har redusert lyst. Jeg var megafyllesjuk når jeg sluttet, så første dagen var lett da jeg bare lå og vridde meg i halvsvime og trodde jeg skulle dø av andre årsaker.

Jeg greide og slutte på første forsøk, men så er jeg sta som et uvær da. Og det var ikke noe alternativ og ikke fullføre det uansett hvor lyst jeg hadde på nikotin.

Man har det bedre som røykfri og det innser man etterpå. :new_woot:

Lenke til kommentar

Det store problemet for min del er ikke suget. Suget takler jeg helt fint. Det store problemet for min del er at noe forsvinner ut av livet mitt og at livet føles fullstendig meningsløst uten nikotin. Nikotin er noe jeg er vant med, det er rutine. Det er som mat, vann oksygen. Noen som har samme følelse? Det er det som gjør det vanskelig å slutte. Selve suget takler jeg veldig godt, det er de mentale tankene som er vanskeligst. HVORDAN SKAL JEG KUNNE LEVE ET LIV UTEN NIKOTIN?

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Slenger med også med her, skal slutte fra og med i morgen, da snusboksen blir tom i dette sekund. Ikke så greit at når jeg kommer hjem i påsken har jeg kamerater som maser om at jeg skal være med til sverige for å kjøpe snus og sprit, men skal vise litt viljestyrke.

Lenke til kommentar

Det er ca. fem måneder siden jeg sluttet å snuse, etter å ha snust over 1 boks porsjon om dagen i over fem år. Først måneden var helt jævlig, jeg hadde raseriutbrudd flere ganger daglig, var spydig konstant, fantaserte om vold på det groveste mot tilfeldige forbipasserende, jeg kaldsvettet, skalv, og knasket i meg Tyrkisk Peber som Amie Winehouse knasker piller. Det går mye bedre nå, men jeg takker ikke nei til å lukte på en full boks og jeg tygger alltid Extra-tyggis. Hvis jeg skal prøve å beskrive hvordan jeg har det nå, er det som om at jeg sitter i håndjern med henda bak ryggen og klør i pannen.

It's all in your mind.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...