Gå til innhold

"egeninnsats" på alienware

Anbefalte innlegg

hei.

f.eks. en AW m17x... ser at HDD1 er tilrettelagt at man setter den i selv.

men, kan man f.eks. bytte Wlan/BT-kort selv? noen extra skruer under batt. og et deksel som må av.

ser det ligger Oficial Videos som viser hvordan på youtube.

(RAM også f.eks)

bryter man ALT av garantier på en flunk ny maskin da eller??

TA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hdd og ram har du vel rett til å bytte tror jeg. wlan er jeg litt mer usikker på, men skulle vel tro det aldri kan påpekes hvis du bare setter tilbake standard før du eventuelt sender maskinen inn igjen.

men hvorfor du i utgangspuntet skal ha en alienware i det hele tatt, er vel det jeg sitter å lurer på:p

Lenke til kommentar

Du kan bytte HDD og ram ja, gjort det på min M17x. Jeg har til og med byttet kjølepasta og pads på skjermkortene. Skulle jeg trenge garantien må jeg selvsagt bytte tilbake til stock pads.

Alienware er de ultimate gaming laptoppene. Jeg har prøvd de fleste laptopper laget til gaming og kan si at ingen av dem gir den samme opplevelsen som alienwarene gjør.

Smaken er som baken. ;)

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

hehe, er blitt utrolig gla i maskinen ja :D den er bare RÅ

MEN,nå får jeg BSOD etter en 2-3-4minutters ventetur Post-screen, eller hva det heter.

Bluray-drev er borte fra bios også... tenkte det kanskje var ristet løs noen kontakter pga "autobahn"-veiene i nord trøndelag :p

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hvor mye penger du er villig til å bruke, og hvor mye plass du trenger. For min del var det nok å sette i en 40gb SSD for OS, og en 1tb billig disk til filmer og spill etc. Man trenger ikke mer enn det da. ;)

Raid 0 med 2 HDDer vil bli raskere enn 1 SSD hvis du jobber med redigering og flytting av store filer etc og photoshop. Men til spill vil man ikke merke de store forskjellene annet enn at spill loader litt raskere. Raid 0 med SSD vil selvsagt være veldig kjapt, men trenger du det egentlig? Det er og blir overkill.

Bruk heller penger på en skikkelig cooling pad til m17X'en din. Jeg opplevde at skjermkortene ble 8C kjøligere under spilling og den irriterende bråkete vifta skrudde seg aldri like høyt lenger. (Tror du har kjennskap til at M17X bråker endel uten pad, hehe)

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

hehe, vifta stresser litt i fanget ja. men på stuebordet går d greitt :)

har en gammel SSD som OS og den orginale 500'n som storage nå da.

det blir sikkert en "~300mb/s/300mb/s" SSD på 120Gb som OS tenker jeg.

venter jeg til Vertex 3 ligger i butikkhyllene, så blir sikkert 2'ern Enda billigere :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...