GRØNÅS Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Hei! Jeg fikk en Dell GX280 med pentium 4 prosessor av skolen. IT-fyren som jeg fikk PCen av sier at den funker fint. Men jeg har et problem. Adminpassordet på BIOS er resatt, og det er også systempassordet. Så det er ikke et problem lenger. Men det er et problem til som jeg har hørt et vanlig problem med disse maskinene: Når jeg prøver å boote, så får jeg en melding: "No boot device available - strike F1 to retry boot, F2 for setup utility" At det ikke er noen booteenhet tilgjengelig er jo tull. For jeg har prøvd å koble ut CD/DVD-stasjonen og startet maskinen opp igjen, og da har maskinen klagd på at den ikke finner stasjonen. Og når jeg kobler stasjonen inn igjen, så kommer samme meldingen som sitert over. Jeg har også prøvd å endre rekkefølgen på enhetene i forskjellige mønstre i håp om at det skal fungere av en sær grunn. Men det gjør det altså selvfølgelig ikke. Noen som kan hjelpe? Jeg har ikke super peiling, bare en anelse, så ikke kom med avanserte svar. En enkeltbrukende step-by-step hjelp hadde vært fint. EDIT: Så må jeg jo tilføye at jeg fikk PCen uten operativsystem. Endret 13. april 2011 av Grønås Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Disse maskinene er enormt plaget med kondensatorene, sjekk at du ikke har kondensatorer som er defekt og lekker. Selv har jeg en gx270 og gx280 som jeg har måtte bytte kondensatorer på hk og i psu. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 *snip* Så må jeg jo tilføye at jeg fikk PCen uten operativsystem. For å ta det helt grunnleggende først: du har en installasjons-CD stående i CD-ROM'en? For øvrig har GabrielV helt rett, ta en kikk etter gravide kondensatorer på hovedkortet. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Jeg kan ikke finne noe sånt nei. Alle kondensatorene ser ut til å være i orden. *snip* Så må jeg jo tilføye at jeg fikk PCen uten operativsystem. For å ta det helt grunnleggende først: du har en installasjons-CD stående i CD-ROM'en? Samme meldingen kommer what so ever. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Ok det kan droppes nå. Jeg fikk fikset det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå