Totenkopf Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Hei Jeg har et trådløst hjemmenettverk med følgende oppsett: Thompson Speedtouch 546T rutermodem Thompson Speedtouch 180 ("Wireless 802.11g Ethernet Bridge") (DSL-kabel fra vegg til rutermodem, kabel fra en av Ethernet-portene i rutermodemet til 180en) Det var en tekniker fra Telenor som satte opp det trådløse nettverket vårt for en 5-6 år siden, og det har fungert helt fint frem til nå. For et par dager siden ble imidlertid nettverket tilbakestilt til fabrikkinnstillingene av en eller annen grunn (strømbrudd?), SSID ble tilbakestilt til "speedtouch" og WEP-passordet forsvant. Jeg har prøvd å finne ut av hvordan man endrer SSID og legger inn et nytt WEP-passord, men i alle guidene jeg finner for Speedtouch 546 står det at man skal gå inn på en meny som heter WLAn eller Wireless under Home Network, jeg har kun Ethernet oppført her. Det ser ikke ut som om jeg kan styre mitt trådløse nettverk fra ruteren, så jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan endres. Har i grunn lite erfaring med hjemmenettverk da det er ytterst sjelden jeg gjør noe annet enn å restarte ruteren. Endret 13. april 2011 av Totenkopf Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 k, gå inn i en nettleser (internet explorer/firefox/opera/chrome/safari) og besøk enten http://speedtouch.lan eller 192.168.1.254 Deretter logger du inn med Brukernavnet "Administrator" og tomt passord. Kan hende du må gjøre dette med kabelt nett, ikke trådløst... Derifra loker du bare rundt til du finner no' sånt som "password" og "SSID" og endrer dette. Lykke til! Kilde: http://www.speedguide.net/routers/technicolor-thomson-speedtouch-546-adsl-gateway-33 Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Hei, jeg har tilgang til kontrollpanelet (gjennom 10.0.0.138), problemet er at jeg kun kan styre mitt LAN gjennom dette kontrollpanelet, det er ikke noe WAN listet under Hjemmenettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå