Aetius Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Plutselig dukket AF-S Nikkor 50mm f/1.8G opp på en av Nikons websider Les mer Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Og 6 minutter senere var siden nede. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Greit at vi laget en pdf av den da. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Greit at vi laget en pdf av den da. eller at jeg sjekket siden over to og en halv time før artikkelen på akam Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Greit at vi laget en pdf av den da. eller at jeg sjekket siden over to og en halv time før artikkelen på akam Hey, må få ha middagspause vi også! Men om dere ser noe interessant er det bare å tipse off på tips ætt akam dått no. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Vi får håpe at dette blir det gullkornet som det ser ut som. Jeg har AF-S 1.4, men om det viser seg at 1.8en er skarpere vidåpen enn 1.4en er blendet ned til 1.8, så er det sannsynlig at jeg bytter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Det var nok etterlengtet for mange Nikonianere. Egentlig var 35mm/1,8G den største overraskelsen av disse to, et objektiv som Canon ennå ikke har svart på. Svaret dukker nok opp før eller siden. Lenke til kommentar
cen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Oi oi. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på om det kommer ut. Håper på det Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Oi oi. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på om det kommer ut. Håper på det Det kommer definitivt ut. Lenke til kommentar
VTW Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hva er egentlig den store forskjellen på dette og det forrige tilsvarende objektivet? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hva er egentlig den store forskjellen på dette og det forrige tilsvarende objektivet? En helt ny optisk oppbygging (som forhåpentligvis resulterer i at det er skarpere), nytt design, innebygget fokusmotor, ingen blenderring, potensielt treigere AF (se forskjellen imellom AF-S og AF-D 1.4) Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Det var nok etterlengtet for mange Nikonianere. Egentlig var 35mm/1,8G den største overraskelsen av disse to, et objektiv som Canon ennå ikke har svart på. Svaret dukker nok opp før eller siden. Hva er det Canon ikke har svart på? De har en glimrende 35/2 som ikke akkurat trenger en umiddelbar oppgradering - ikke er den så dyr heller. Objektivet dekker også "24x36mm-format" som du pent kaller det. @VTW: I tillegg til det Herp Derp skriver så er blenderlamellene avrundet for rundere bokeh. Endret 13. april 2011 av Shocktrauma Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hva er egentlig den store forskjellen på dette og det forrige tilsvarende objektivet? Det gir autofokus på Nikons billige modeller. Lenke til kommentar
brk Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Fytti, og niesen min som pakka ut 50mm 1.8 i dag!!!. Skal jeg be henne sende den tilbake? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 På den forrige versjonen av dette objektivet, fungerte ikke autofokus på D5000 og noen andre modeller. Noen som vet om denne vil gjøre det? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Fytti, og niesen min som pakka ut 50mm 1.8 i dag!!!. Skal jeg be henne sende den tilbake? Nei. Dette kommer nok ikke på markedet på en stund, det har ikke blitt offisielt lansert enda. På den forrige versjonen av dette objektivet, fungerte ikke autofokus på D5000 og noen andre modeller. Noen som vet om denne vil gjøre det? Les litt i tråden før du poster. Hva er egentlig den store forskjellen på dette og det forrige tilsvarende objektivet?Det gir autofokus på Nikons billige modeller. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) 7 avrundede lameller som forhåpentlig gir krem bokeh, i motsetning til den gamle som er veldig, veldig nervøs.. Endret 13. april 2011 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hva er egentlig den store forskjellen på dette og det forrige tilsvarende objektivet?En helt ny optisk oppbygging (som forhåpentligvis resulterer i at det er skarpere), nytt design, innebygget fokusmotor, ingen blenderring, potensielt treigere AF (se forskjellen imellom AF-S og AF-D 1.4) @VTW: I tillegg til det Herp Derp skriver så er blenderlamellene avrundet for rundere bokeh. .. og så er minste blender økt fra f/22 til f/16, vekta økt fra 155 til 185 gram og filterringen økt fra 52 til 58 mm. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 7 avrundede lameller som forhåpentlig gir krem bokeh, i motsetning til den gamle som er veldig, veldig nervøs.. Imho er linseelementene og hvordan de er utformet mye viktigere enn om lamellene er avrundet. Kantete highlights slår runde ringer med skarpe kanter any day i min bok.. Men - rundede lameller pleier ofte å si noe om de også har brukt tid og krefter på å forbedre de andre aspektene ved bokeh.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 7 avrundede lameller som forhåpentlig gir krem bokeh, i motsetning til den gamle som er veldig, veldig nervøs.. Imho er linseelementene og hvordan de er utformet mye viktigere enn om lamellene er avrundet. Kantete highlights slår runde ringer med skarpe kanter any day i min bok.. Men - rundede lameller pleier ofte å si noe om de også har brukt tid og krefter på å forbedre de andre aspektene ved bokeh.. Liker ikke kanter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg