Gå til innhold

Madla leir, juli 2011


Pleya

  

48 stemmer

  1. 1. Sjøforsvaret eller Luftforsvaret



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt, tror egentlig det er mange plasser en kan bli plassert. Prøvde å finne noe på nette om det, men fant ingenting :p

 

Nå har mange av båtene i Sjøforsvaret egne sykehus ombord med menige sanitetsassistenter, om det er fartøytjeneste som er mest interessant...

 

Ellers finnes vel sanitetssoldater på alle leirene til Sjøforsvaret som Haakonsvern, Madla, Sortland, Ramsund, Ulsnes og Ulven med fler. Tror også sanitetssoldater i Sjøforsvaret kan plasseres på omtrent alle leirer rundt om i landet.

Lenke til kommentar

Du får selv velge ganske fritt hvor du skal bli plassert. De pleier å være grei på det, og du havne der du vil som oftest :)

 

Er akuratt ferdig på madla og komt meg til Rygge, hæærlig :D Selv om rekrutten var nice, så er det greit å endelig komme seg på en flyplass som flysoldat!

Lenke til kommentar

Jeg er også innkallt i luft 25. juli 08.00 :)

 

Vet dere om det er mulighet for å kunne komme til leiren en dag før og overnatte der, siden oppmøtet er så tidlig?

 

Gleder meg masse!

 

Dere andre som er i luft, hvilke tjenester kunne dere tenke dere?

Lenke til kommentar

Det går fint å komme en dag før. Står litt info om det på forsvaret.no

Vurderer å komme en dag før selv, da toget fra Oslo ankommer Stavanger 07:20 om morgenen og klokkeslettet mitt for innrykk er 08:00, og man vet jo aldri med NSB :p

 

Noen som forresten har erfaring med nattog fra Oslo til Stavanger? Pleier det å være presis? Vi hadde tenkt å ta det, men siden det er togbytte i Kongsberg med 5 minutters margin + at toget er i Stavanger 07:20 om morgenen, så vet jeg ikke om vi rekker ut til leiren før klokka 08:00 hvis man skal regne med bussen ut til Madla. Må jo regne med en del forsinkelser når det gjelder tog og nsb :p

Lenke til kommentar

Det er bra å høre :)

så også muligheten om å ta nattoget fra Oslo, men ville ikke regnet med at toget ankommer presis. Tar ikke sjansen, dessuten må det vel være mye bedre å få en god natt søvn enn å måtte sitte på tog og i tillegg bytte underveis. Det er sikkert flere som kommer en dag før.

Lenke til kommentar

Jeg tok fly til Stavanger for bare 2 uker siden i forbindelse med Landstreffet, og Madla leir og Sola flyplass ligger veldig nærme hverandre. Flybussen stopper like utenfor porten på Madla bruker omtrent 10 minutter fra flyplassen og ut til leiren.

 

Men, jeg tviler på at jeg sjanser på toget. Er det en dag jeg ikke vil komme for sent, så er det innrykksdagen.

Lenke til kommentar

Åja, såpass. Trodde du var inne i leiren.

Det er veldig fint på Madla. Var der i fjor høst og likte meg veldig til tros for endel dårlig vær. Bra treningsmuligheter og helt grei velferd. Gratis inngang til stavanger bad er det og!

 

Tips: Sitt på de fremste radene i kinosalen under innrykket. Da har du en stor sjans til å havne i 5.kompani.

 

Jeg skal tilbake til Madla i juli men av litt andre grunner enn dere. :)

Lenke til kommentar

Åja, såpass. Trodde du var inne i leiren.

Det er veldig fint på Madla. Var der i fjor høst og likte meg veldig til tros for endel dårlig vær. Bra treningsmuligheter og helt grei velferd. Gratis inngang til stavanger bad er det og!

 

Tips: Sitt på de fremste radene i kinosalen under innrykket. Da har du en stor sjans til å havne i 5.kompani.

 

Jeg skal tilbake til Madla i juli men av litt andre grunner enn dere. :)

 

Hva er forskjellen på kompaniene da? Og hvor sitter man om man vil komme på 1. kompani da? Skulle skaffe genser til en kompis om jeg kom der så, hehe ;)

Lenke til kommentar

Ja, har sett noen som har vært på Madla gå rundt med kompani-gensere. Selges det inne på leiren?

 

Nabojenta:

Jeg spurte en annen om det spørsmålet, og han sa at de som har innrykk samme dag og klokkeslett havner i samme kompani og tropp.

 

Forresten så er det akkurat 2 måneder til innrykk! :D

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...