Gå til innhold

Madla leir, juli 2011


Pleya

  

48 stemmer

  1. 1. Sjøforsvaret eller Luftforsvaret



Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig med rekrutten på madla selv, og er nå stasjonert i fm-bygget som firefighter som det så fint heter. :)

 

Skal bli gøy å få inn litt rekrutter igjen, er helt øde her nå. Ville satset på å komme inn på 1. kompaniet som helt klart er det beste kompaniet.

 

Hvilket kompani og hvilken tropp man havner i er tilfeldig, man sitter i en kinossal og der deler de ut lapper med køynr på, så alt avhenger av hvor i kinosalen du sitter. Dessuten er det alltid en del forflyttinger etterhvert.

 

Tror det var rundt 850 stk som dimiterte under rekrutten, så sier seg selv at mye kan skje under inrykket.

 

Av klær trenger man ikke ha med seg mye, jeg ville tatt med noe pent til å dra på byen med og kanskje en joggebukse, husk at man har leirplikt de første ukene samt at man må gå med uniform til enhver tid...

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat ferdig med rekrutten på madla selv, og er nå stasjonert i fm-bygget som firefighter som det så fint heter. :)

 

Skal bli gøy å få inn litt rekrutter igjen, er helt øde her nå. Ville satset på å komme inn på 1. kompaniet som helt klart er det beste kompaniet.

 

Hvilket kompani og hvilken tropp man havner i er tilfeldig, man sitter i en kinossal og der deler de ut lapper med køynr på, så alt avhenger av hvor i kinosalen du sitter. Dessuten er det alltid en del forflyttinger etterhvert.

 

Tror det var rundt 850 stk som dimiterte under rekrutten, så sier seg selv at mye kan skje under inrykket.

 

Av klær trenger man ikke ha med seg mye, jeg ville tatt med noe pent til å dra på byen med og kanskje en joggebukse, husk at man har leirplikt de første ukene samt at man må gå med uniform til enhver tid...

 

Hva gjør 1. kompani til best?

Men jeg kjenner en som har innrykk allerede 24. juli, mens jeg har ikke innrykk før 27. juli. Hva gjør han da i 3 dager før jeg kommer?

 

850 stk??? Hvor mange var dere på innrykk da?

Lenke til kommentar

Vet ikke om det bare var noe de sa, men 1. kompaniet pleide somregel å vinne de fleste konkuranser osv, og det var iaf intet unntak når jeg var der.

 

De leste opp antall dimmiterte, antall rekrutter, antall refselser osv siste dagen, mener det var 500 ish igjen, men var litt vanskelig å høre over det elendige lydanlegget de brukte så er ikke helt 100% sikker.

Lenke til kommentar

Hvor man plasserer seg i kinosalen har ingenting med hvilket kompani man havner på. De rullerer på opplegget ved hver skole, hvilket betyr at f.eks 5 kp og 3 kp har innrykk første dag, 1 kp har innrykk neste dag, og deretter luftkompaniene dagene etter. Neste skole blir det omvendt. Helt tilfeldig.

 

Men man havner på rom med de som sitter ved, såfremt rommet ikke er fullt og man starter på ny tallrekke, da blir du boende med dem til enten høyre eller venstre for deg.

 

vZ.

Lenke til kommentar

Hva har folk tenkt å søke seg inn på etter rekrutten då?

 

Kommer til å stå på hardt for å ende opp som noe av dette:

- Sensor og våpenassistent på ubåt

- Artilleri og dekkstjeneste på fregatt eller mtb

 

Av stillinger på land, så er vel Vakt og sikring det eneste jeg kan tenke meg.

 

Mulig jeg prøver meg på det minedykkeropptaket, hvis jeg finner ut at jeg ikke har mulighet for fartøytjeneste, da jeg ikke har så veldig mange faglige kvalifikasjoner som fagbrev eller utdanning fra vgs som er særlig relevant for fartøytjeneste.

 

Noen som vet om det er en tjenestestilling på båt som heter logistikkassistent eller materiellassistent som jobber sammen med økonomioffiseren ombord? Mener jeg leste det et sted...

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Hva har folk tenkt å søke seg inn på etter rekrutten då?

 

Kommer til å stå på hardt for å ende opp som noe av dette:

- Sensor og våpenassistent på ubåt

- Artilleri og dekkstjeneste på fregatt eller mtb

 

Av stillinger på land, så er vel Vakt og sikring det eneste jeg kan tenke meg.

 

Mulig jeg prøver meg på det minedykkeropptaket, hvis jeg finner ut at jeg ikke har mulighet for fartøytjeneste, da jeg ikke har så veldig mange faglige kvalifikasjoner som fagbrev eller utdanning fra vgs som er særlig relevant for fartøytjeneste.

 

Noen som vet om det er en tjenestestilling på båt som heter logistikkassistent eller materiellassistent som jobber sammen med økonomioffiseren ombord? Mener jeg leste det et sted...

Har ingen anelse om det :phttp://forsvaret.no/verneplikt/for-forstegangstjeneste/muligheter-i-forstegangstjenesten/Sider/alfabetisk.aspx Her kan du se alle mulighetene du har i førstegangstjenesten.

Selv tenker jeg dekksmann og navigasjonsassistent eller sanitet om jeg ikke klarer kravene til de to. Men satser på at eg klarer det! :p

Lenke til kommentar

Hva har folk tenkt å søke seg inn på etter rekrutten då?

 

Kommer til å stå på hardt for å ende opp som noe av dette:

- Sensor og våpenassistent på ubåt

- Artilleri og dekkstjeneste på fregatt eller mtb

 

Av stillinger på land, så er vel Vakt og sikring det eneste jeg kan tenke meg.

 

Mulig jeg prøver meg på det minedykkeropptaket, hvis jeg finner ut at jeg ikke har mulighet for fartøytjeneste, da jeg ikke har så veldig mange faglige kvalifikasjoner som fagbrev eller utdanning fra vgs som er særlig relevant for fartøytjeneste.

 

Noen som vet om det er en tjenestestilling på båt som heter logistikkassistent eller materiellassistent som jobber sammen med økonomioffiseren ombord? Mener jeg leste det et sted...

Har ingen anelse om det :phttp://forsvaret.no/verneplikt/for-forstegangstjeneste/muligheter-i-forstegangstjenesten/Sider/alfabetisk.aspx Her kan du se alle mulighetene du har i førstegangstjenesten.

Selv tenker jeg dekksmann og navigasjonsassistent eller sanitet om jeg ikke klarer kravene til de to. Men satser på at eg klarer det! :p

 

ok, materiellassistent sto under tjenestemuligheter før, og så står det i den katalogen jeg fikk i sesjonsbrevet. Bare å stå på hardt. Mange som ønsker seg på båt.

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Blir sikkert å søke meg inn på sanitet. Har ikke kunnskap om noe annet. Haha

 

 

Edit;

Har sett igjennom endel av tingene på listen nå. Tror det står mellom sanitetstjeneste, brannvernassistent og våpenassistent.

Men brannvernassistent e vel bare å gleeemme med min fysiske form.

 

 

Og forresten, dersom noen er på flyplassen i Stavanger rundt 17.20 så skriv en melding til meg! :)

Samme om noen tar fly fra Trondheim 12.15.

Endret av Nabojenta
Lenke til kommentar

På 1. kompani har en av troppene(tror 1.4) do og dusj inne på lugaren. Det gjelder vel alle lugarene unntatt to stk, og lugarene er mye større enn de øvrige 6-manns lugarene, og de deles kun av 4. stk. Uten om det tror jeg ikke det er noen store fordeler med 1. KP. Lang vei til både messa, velferden og utgangen fra leiren.

 

Noen som vet om det er en tjenestestilling på båt som heter logistikkassistent eller materiellassistent som jobber sammen med økonomioffiseren ombord? Mener jeg leste det et sted...

 

I Kystvakten har de hvertfall det de kaller "skrivere", som er menige som jobber sammen med payen(økonomiansvarlige) om forskjellige bestillinger, div. kontorarbeid og litt vanlig jobbing som matros når de ikke har kontoroppgaver. Sikkert ganske grei tjeneste da en jobber endel selvstendig og sitter endel på PC. :new_woot:

Lenke til kommentar

Gratulerer med innkalling dere ;)

Jeg er ganske oppdatert på militær førstegangstjeneste og kan stille opp hvis det er noe dere lurer på rundt dette.

Ellers er det en tråd for hvert inntak virker det som. Alle får like mye spørsmål besvart.

Gled dere til ett år i grønt/blått! :)

Lenke til kommentar

Skal inn 27Juli. Passa egentlig utrolig dårlig med jobbsammenheng. Sendte søknad om utsettelse med skriftlig forklaring fra sjef stemplet og signert og fikk nei. Mystisk vis bruker de 2 uker på å sende 1 brev!

 

Tenker ikke på at det er ganske stort press på de som jobber med det der nå? Befalskoleopptak, nye rekrutter til alle grener, opptak til FSK, TMBN, Brigade Nord, MJK, KJK osv. verden sirkler ikke rundt deg 2 uker syntes da jeg er en ganske bra respons, ta noen dager i posten fram og tilbake så har du 10 dager også trekk ifra helg 2-4 dager så har du 8-6 dagers behandlingstid.

Lenke til kommentar

Skal inn 27Juli. Passa egentlig utrolig dårlig med jobbsammenheng. Sendte søknad om utsettelse med skriftlig forklaring fra sjef stemplet og signert og fikk nei. Mystisk vis bruker de 2 uker på å sende 1 brev!

 

Tenker ikke på at det er ganske stort press på de som jobber med det der nå? Befalskoleopptak, nye rekrutter til alle grener, opptak til FSK, TMBN, Brigade Nord, MJK, KJK osv. verden sirkler ikke rundt deg 2 uker syntes da jeg er en ganske bra respons, ta noen dager i posten fram og tilbake så har du 10 dager også trekk ifra helg 2-4 dager så har du 8-6 dagers behandlingstid.

Står postlagt 9 Juni, fikk det idag

Lenke til kommentar

Jeg kommer dagen før pga jeg skal møte klokken 08:00 neste dag. Skal ta fly fra Oslo, nærmere planlagt til 22:00 på kvelden. Står på forsvaret.no at man bare trenger å melde seg i vakta, så ordner de med overnatting. Hvis jeg er på Madla rundt 12 eller litt senere på natten, går det fint med tanke på overnatting?

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...