Gå til innhold

Madla leir, juli 2011


Pleya

  

48 stemmer

  1. 1. Sjøforsvaret eller Luftforsvaret



Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er stor skap plass på Madla forresten?

Og er det adskilte gutte og jenterom?

 

Det er jo skapplass nok til å fylle stridsutstyr samt uniformer og tilbehør + noen private eiendeler. Ellers slenger du baggene du får utdelt oppå skapet, og den private baggen under senga.

 

Det er noen adskildte gutte- og jenterom, men tror noen jenter må finne seg i å bo sammen med guttene. Det kommer vel helt ann på hvor stor jenteandelen på innrykket er. Tror det er ca 1400 rekrutter som skal til Madla i juli, og av de er det vel rundt 200 jenter fordelt på Sjøforsvaret og Luftforsvaret.

 

Så dimmer vel sikkert noen hundre de første dagene, så står et og annet skap på hvert rom ledig, så bare å fylle opp de ;)

Lenke til kommentar

Oi, jeg trodde det kom til å bli maks 500! Da blir vi jo en god del der da.

Hvis vi kan ha private bagger under senga, har vi vel egentlig plass til endel private ting, klær osv da? Har vel ikke noe å si om det er koffert?;)

 

Og hva skal dere pakke med egentlig? Jeg har virkelig ikke peiling. Og hvor mye sivile klær er egentlig vits å ha med seg i rekrutten?

 

Btw, dekker forsvaret det om jeg reiser fra Trondheim den 26 juli, når jeg egentlig bor i Troms og skulle ha reist fra Bardufoss eller Tromsø? Skulle egentlig besøke familien min der da..

Endret av Nabojenta
Lenke til kommentar

Oi, jeg trodde det kom til å bli maks 500! Da blir vi jo en god del der da.

Hvis vi kan ha private bagger under senga, har vi vel egentlig plass til endel private ting, klær osv da? Har vel ikke noe å si om det er koffert?;)

 

Og hva skal dere pakke med egentlig? Jeg har virkelig ikke peiling. Og hvor mye sivile klær er egentlig vits å ha med seg i rekrutten?

 

Btw, dekker forsvaret det om jeg reiser fra Trondheim den 26 juli, når jeg egentlig bor i Troms og skulle ha reist fra Bardufoss eller Tromsø? Skulle egentlig besøke familien min der da..

 

Kan sikker ha med koffert, men vanskeligere å stue bort da.

 

Pakketips på Forsvaret.no:

http://forsvaret.no/verneplikt/for-forstegangstjeneste/oppmote/Sider/pakkliste.aspx

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har lest den lista flere ganger. Tenkte mer på ting som ikke står der.

Har dessuten lest en plass tidligere at det ikke er plass til eget handkle i skapet.

 

 

Er dårlig med plass til det ja, og er vel generelt dårlig stemning med sivile ting i skap, spesielt under rekrutten.

 

Anbefaler uansett å ha med eget håndkle, sikkert tørkerom eller lignende det kan henge i

Endret av -Longva-
Lenke til kommentar

Jeg har lest den lista flere ganger. Tenkte mer på ting som ikke står der.

Har dessuten lest en plass tidligere at det ikke er plass til eget handkle i skapet.

 

Alt skal være likt spes under rekrutten og da er vel ikke akkurat sivile ting det som gjør at skapende ser like ut.

 

Etter rekrutten kommer det jo ann på hvor du havner hen.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Yes da, var på Madla allerede i helgen folkens :D Ser frem til juli...

 

Hvordan var det da? ;)

 

Fikk ikke tid til å se meg så mye om da i og med at jeg stoppa der med buss like utenfor porten, men fikk jo sett litt av leiren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...